Snydt af internetforhandler
Fra : JH

Dato : 23-11-06 15:43

Hej!

Er der nogen som kan fortælle mig hvad muligheder jeg har for at komme efter
sælger i denne sag.

Jeg har købt 3 RC tamiya biler hos www.rcbiler.dk som tilsyneladende er en
enkeltmandsvirksomhed. Desværre blev sættene leveret uden en fartregulator
(speedcontroller) hvilket er krævet for at få bilerne til at køre. Han
nægter at eftersende dem, og mener at jeg selv skal købe dem da han givetvis
har fået forkerte oplysninger af leverandøren.

Vil forbrugerstyrelsen tage sådan en sag selvom sættene stykvis kun koster
598,- eller er det fakturabeløbet som der kigges på (knap 1800,-)

JH

Email korspondance er vedhæftet herunder, og skal læses nedenfra:

(det skal lige nævnes at tamiyas hjemmeside skriver at fartregulatoren
medfølger http://www.tamiya.com/english/products/58336hornet/index.htm, selv
den danske http://www.tamiya.dk lister at alle modellerne er incl.
fartregulator )

Fra : BJ

Dato : 23-11-06 15:53

"JH" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der nogen som kan fortælle mig hvad muligheder jeg har for at komme
> efter
> sælger i denne sag.

Svært at sige, da det fremgår, der ingen fjernstyring medfølger.

En elektronisk fartdimmer er bestemt en del af fjernstyringen på lige fod
med servoer.

Hvilken type stik skulle der i øvrigt sidde på fartdimmeren.?

Til orientering koster en elektronisk fartdimmer ca. fra 210,- kr til 2.000
kr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-06 16:01

JH wrote:

> Er der nogen som kan fortælle mig hvad muligheder jeg har for at
> komme efter sælger i denne sag.

Udnyt din 14 dages returret?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BJ

Dato : 23-11-06 16:18

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Udnyt din 14 dages returret?

Glimrende ide, så undgår begge parter at sætte penge til (i større grad).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-11-06 20:13

> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Glimrende ide, så undgår begge parter at sætte penge til (i større grad).

Jeps, men kun forudsat at firmaet så også tilbagefører betalingen uden at
man skal igang med det helt store slagsmål (forbrugerklagernævnet eller
civil retssag i yderste konsekvens).
Når man ser deres særdeles mangelfulde handelsbetingelser
(http://www.rcbiler.dk/shop/shipping.php?osCsid=171235584cc456f005f02ec3b319efee)
kan man godt på indtryk at de ikke er klar over at der er 14 dages returret
ved fjernhandel. Returretten er en af de oplysninger, der *skal* stå på
siden (sammen med bl.a. kontaktoplysninger og CVR-nummer) Faktisk oplyser de
ikke spor andet end fragtpriserne i handelsbetingelserne.
Jeg har sjældent set en e-shop, hvor de lovpligtige oplysninger er *så*
mangelfulde

Fra : BJ

Dato : 23-11-06 20:17

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har sjældent set en e-shop, hvor de lovpligtige oplysninger er *så*
> mangelfulde

Det er næsten helt til grin.

Desuden har køber handlet med Odense Model Hobby og ejeren er i dag JJ
Racing LTD (hvad det så end står for).

Jeg ville overveje nøje, hvor meget tid der skal investeres i denne sag og
ikke mindst udkommet af samme.

Hvis man risikerer at blive fattigere eller fattig af at stå på sin ret, så
for min skyld ingen alarm..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : JH

Dato : 23-11-06 20:26

> Desuden har køber handlet med Odense Model Hobby og ejeren er i dag JJ
> Racing LTD (hvad det så end står for).

Det hed JJ Racing LTD da jeg handlede hos ham. Odense Model Hobby som der
står i mailen er vist et levn fra gammel tid (hans tidligere firma). På
fakturaen står der JJ Racing LTD.

JH

Fra : BJ

Dato : 23-11-06 20:35

"JH" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det hed JJ Racing LTD da jeg handlede hos ham. Odense Model Hobby som der
> står i mailen er vist et levn fra gammel tid (hans tidligere firma). På
> fakturaen står der JJ Racing LTD.

O.k., når man søger på navnet, kan man jo næsten foranlediges til at tro,
det er et skandinavisk "verdensforetagne".

PS: I gamle dage var Odense Model Hobby (så hut jeg visker 'Hobbymanden' vi
kaldte ham) en hæderkronet virksomhed. Var det ikke den, der var ekspert i
bl.a. Märklin?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-11-06 23:36

> [...]
>
> Det hed JJ Racing LTD da jeg handlede hos ham. Odense Model Hobby som der
> står i mailen er vist et levn fra gammel tid (hans tidligere firma). På

Når man slår www.rcbiler.dk op på www.dkhostmaster.dk får man en adresse i
Odense.
Ved opslag i www.cvr.dk finder man 2 virksomheder på den adresse, men de er
begge opløst.

Odense Model Hobby er opløst 14.05.2005
http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=25669800

R/C BILER & TILBEHØR JENS ENGHOLM JENSEN (det er det firmanavn, der stå i
bunden af www.rcbiler.dk) er opløst 14.04.2005
http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=72651758

JJ Racing LTD er der (naturligvis) ikke nogen virksomhed der hedder i
www.cvr.dk
Ved du overhovedet hvem du har handlet hos?

Fra : BJ

Dato : 23-11-06 23:43

> [...]

> www.cvr.dk
> Ved du overhovedet hvem du har handlet hos?

J.J. Racing Limited
15-19 Cavendish Place
W1M 0DD London

Land: Storbritannien
Party-ID: 01923062

Find den på http://www.kob.dk under International søgning.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 23-11-06 23:46

KLIP

> J.J. Racing Limited
> 15-19 Cavendish Place
> W1M 0DD London
>
> Land: Storbritannien
> Party-ID: 01923062
>
> Find den på http://www.kob.dk under International søgning.

... eller dem her:

J J Racing Limited
Abbeyrose House,181 High Street
CM5 9JG Ongar

Land: Storbritannien
Party-ID: 02389833

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 23-11-06 23:47

KLIP

> .. eller dem her:
>
> J J Racing Limited
> Abbeyrose House,181 High Street
> CM5 9JG Ongar
>
> Land: Storbritannien
> Party-ID: 02389833

....eller dem her:

Jj Racing Limited
Permanent House, 1 Dundas Street
HD1 2EX Huddersfield

Land: Storbritannien
Party-ID: 05845195

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Holst

Dato : 23-11-06 16:08

JH wrote:

> Er der nogen som kan fortælle mig hvad muligheder jeg har for at komme efter
> sælger i denne sag.

Da han jo tydeligt nok ikke vil eftersende de omtalte fartregulatorer,
så synes jeg da bare, at du skal gøre brug af dine 14-dages returret.

Fra : per christoffersen

Dato : 23-11-06 16:09

> [...]
> Hej!
>
> Er der nogen som kan fortælle mig hvad muligheder jeg har for at komme

Du har ihvertfald den mulighed at fortryde købet og returnere varerne.
Det betyder, at sælger skal tilbagebetale dig alt hvad du har betalt ham.

At du har muligheden for at fortryde købet skyldes, at der er tale om
fjernsalg,. og at der så vidt jeg kan se ikke er gået mere end 14 dage siden
du modtog varerne.

Til almindelig skræk og advarsel (og ikke for at håne dig), vil jeg bemærke,
at den pågældende webshop bærer alle tegn på at være drevet uproffessionelt.
På flere punkter lever den ikke op til lovgivningens krav, og det
alvorligste her er nok fraværet (så vidt jeg lige kan se) af en fysisk
adresse og et CVR-nummer.

En sådan netshop ville jeg allerede på forhånd fravælge at købe hos, fordi
man kan få så mange problemer selvom man egentlig har retten på sin side.

/Per

Fra : David T. Metz

Dato : 23-11-06 16:35

per christoffersen skrev:

> På flere punkter lever den ikke op til lovgivningens krav, og det
> alvorligste her er nok fraværet (så vidt jeg lige kan se) af en fysisk
> adresse og et CVR-nummer.

Svær konkurrence hvad der er alvorligste mangel. Jeg ville stemme på
fravær af oplysninger om fortrydelsesret.

David

Fra : per christoffersen

Dato : 23-11-06 21:14

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

> Svær konkurrence hvad der er alvorligste mangel. Jeg ville stemme på
> fravær af oplysninger om fortrydelsesret.

Mnja, det er en svær afgørelse. Men det kan da være det ender med en delt
førsteplads.

/Per

Fra : Jubii

Dato : 24-11-06 16:44

On Thu, 23 Nov 2006 16:34:31 +0100, "David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> wrote:
in dk.videnskab.jura

>Svær konkurrence hvad der er alvorligste mangel. Jeg ville stemme på
>fravær af oplysninger om fortrydelsesret.
>
>David

http://www.kandu.dk/Unet362755.aspx hvor der står at der kan være 3 måneders
fortrydelsesret.

Fra : David T. Metz

Dato : 27-11-06 09:02

Jubii skrev:

> http://www.kandu.dk/Unet362755.aspx hvor der står at der kan være 3 måneders
> fortrydelsesret.

Ja, det kan være til forbrugerens fordel hvis han ved det. Ikke desto
mindre er det et krav at det oplyses og derfor en mangel. Den der ikke
kender den generelle regel om fortrydelsesret stilles reelt ringere.

David

Fra : JH

Dato : 23-11-06 17:02

Kan lige uddybe ved at fortælle at vi først opdagede manglen af
fartregulatorene EFTER 2 af sættene var påbegyndt (det 3 sæt var købt som
reservedele). Sælger accepterer ikke tilbagebetaling...

BJ, alle andre stedet bla.
http://www.tamiya.com/english/products/58336hornet/index.htm samt tamiya.dk
er det underforstået at fartregulator medfølger. Se iøvrigt min
mailkommunikation med sælger hvori han også selv siger at det var en
leverandørfejl. (nederst i mit oprindelige indlæg)

JH

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-06 17:10

JH wrote:
> Kan lige uddybe ved at fortælle at vi først opdagede manglen af
> fartregulatorene EFTER 2 af sættene var påbegyndt

Så er der ikke så meget at komme efter mht returnering - det var da pokkers

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BJ

Dato : 23-11-06 17:17

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så er der ikke så meget at komme efter mht returnering - det var da
> pokkers

Jeg ville prøve at tage kontakt til: http://www.tamiya.dk/

Der kan altid ske fejl, når der pakkes i tusindvis af sæt på fabrikken.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 23-11-06 17:12

"JH" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan lige uddybe ved at fortælle at vi først opdagede manglen af
> fartregulatorene EFTER 2 af sættene var påbegyndt (det 3 sæt var købt som
> reservedele). Sælger accepterer ikke tilbagebetaling...

O.k., det _kan_ han ikke, men det kræver naturligvis en indsats fra din side
at få ham "dømt".

> BJ, alle andre stedet bla.
> http://www.tamiya.com/english/products/58336hornet/index.htm samt
> tamiya.dk
> er det underforstået at fartregulator medfølger.

Det må jeg medgive dig i.

> Se iøvrigt min
> mailkommunikation med sælger hvori han også selv siger at det var en
> leverandørfejl. (nederst i mit oprindelige indlæg)

Den er ikke morsom læsning.

Er det parallelimport eller via en dansk grossist, ham gutten har fået sine
varer fra?

Du kan evt. skrive direkte til producenten og klage din nød.

Desværre må jeg konstatere, den omtalte netbutik ser ud til at være plat som
mange andre af slagsen.

De sælger så billigt, der ikke er plads til "fejl"..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : JH

Dato : 23-11-06 17:22

> Er det parallelimport eller via en dansk grossist, ham gutten har fået
sine
> varer fra?
>
> Du kan evt. skrive direkte til producenten og klage din nød.

Jeg har en fornemmelse af at han har købt det direkte i kina eller dernede
omkring, for det tog næsten 2 måneder før de kom, og på et tidspunkt omtalte
han at de lå til toldbehandling.

Jeg kender ikke noget til producenten, men vil tro at han har sit på det
rene, da der rent faktisk står på kassen at fartcontroller ikke medfølger.
Det ser ud til at disse sæt er nogle skrabede lavprissæt hvor regulatoren er
sparet væk, men jeg har aldrig set det i andre tamiya sæt.

Kan forbrugerstyrelsen hjælpe selvom hver bil er under de 800,-,når nu
fakturabeløbet er på 1800,-?

JH

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-06 18:03

JH wrote:

> Kan forbrugerstyrelsen hjælpe selvom hver bil er under de 800,-,når nu
> fakturabeløbet er på 1800,-?

Det er fakturabeløb eller rettere vederlag ...

http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/B2006/0059805.htm
§ 3. Klager fra forbrugere vedrørende varer eller arbejds- og
tjenesteydelser, som hidrører fra privat erhvervsvirksomhed, kan indbringes
for Forbrugerklagenævnet, såfremt vederlaget udgør mindst 800 kr. og højest
100.000 kr.

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : JH

Dato : 23-11-06 18:30

Ja, det var også det jeg selv kunne finde frem til, men jeg er usikker på
hvordan det skal tolkes...

JH

Fra : BJ

Dato : 23-11-06 18:04

"JH" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
KLIP

> Jeg har en fornemmelse af at han har købt det direkte i kina eller dernede
> omkring, for det tog næsten 2 måneder før de kom, og på et tidspunkt
> omtalte
> han at de lå til toldbehandling.

O.k.

> [...]
> er
> sparet væk, men jeg har aldrig set det i andre tamiya sæt.

O.k. (pokkers)

> Kan forbrugerstyrelsen hjælpe selvom hver bil er under de 800,-,når nu
> fakturabeløbet er på 1800,-?

Jeg tror helt ærlig ikke det kan betale sig, men det skal jeg ikke dømme om.

Du må se om en dansk hobbeyhandler (af de anerkendte) har noget til en fair
pris, du kan bruge.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : JH

Dato : 23-11-06 18:32

> Du må se om en dansk hobbeyhandler (af de anerkendte) har noget til en
fair
> pris, du kan bruge.

Ja, det bliver desværre en ekstraudgift på omkring 500,-, men jeg regner
alligevel med at punge ud for at gøre sættene brugbare. Dog har jeg tænkt
mig at køre sagen hos forbrugerstyrelsen hvis de vil tage den, for jeg
syntes det er for galt at ha bare skal slippe afsted med det.

JH

Fra : BJ

Dato : 23-11-06 18:41

"JH" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> mig at køre sagen hos forbrugerstyrelsen hvis de vil tage den, for jeg
> syntes det er for galt at ha bare skal slippe afsted med det.

O.k., så må du håbe på, der er penge at komme efter hos den tidligere ejer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jubii

Dato : 23-11-06 19:14

On Thu, 23 Nov 2006 18:31:46 +0100, "JH" <dur@ikke.invalid> wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>mig at køre sagen hos forbrugerstyrelsen hvis de vil tage den, for jeg
>syntes det er for galt at ha bare skal slippe afsted med det.

Hvordan ser regnskabet ud hvis du får pengene retur idet du benytter de 14 dages
fjernsakgs returret, og de 500 kr. til at købe det hele igen fra en ordentlig
forretning fjernslag/direkte?

Jeg anbefaler du benytter returretten, og nægter modtagelse hvis de sendes
tilbage, og hvis forretningen ikke tilbagefører beløbet, at så gå klagevejen.

Jeg ser en fordel i den metode da du har forsøgt udøvet din ret til returnering.
Det vil klageinstansen nok se positivt på.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-06 19:26

Jubii wrote:

> Jeg anbefaler du benytter returretten

For at benytte returretten så skal varen leveres tilbage i væsentlig
stand/mængde

Omtalte RC biler leveres som byggesæt
Da man er påbegyndt arbejdet så kan jeg ikke se at man kan levere tilbage i
væsentlig stand

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jubii

Dato : 23-11-06 20:47

On Thu, 23 Nov 2006 19:26:06 +0100, "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura

>For at benytte returretten så skal varen leveres tilbage i væsentlig
>stand/mængde

Og hvad er det? 100% som modtaget, 75%? Domme/afgørelser?

>Omtalte RC biler leveres som byggesæt
>Da man er påbegyndt arbejdet så kan jeg ikke se at man kan levere tilbage i
>væsentlig stand
>
>- Peter

Og som måske kan skilles ad igen, lægges i original embalage, og så retur.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-06 21:11

Jubii wrote:

> Og som måske kan skilles ad igen, lægges i original embalage, og så
> retur.

Tegning af et konkurrende produkt
http://aedownloads.com/downloads/drawings/drawing_b4rtrse.pdf
Det kan give en ide om hvor komplekst et byggesæt kan være

Alle dele kommer rå fra støberiet, dvs der er lidt småtilpasninger for at få
delene til at passe rigtigt sammen
Nogle dele sidder på et gitter andre dele ligger i forskellige plastposer
Plastdele (komposit) er med huller men uden gevind

Njahh jeg tror sgu ikke man kan levere et sådant produkt tilbage i væsentlig
samme stand når byggeriet er påbegyndt

Mht domme så er det jo op til forbrugeren om man vil "spilde" sin tid på at
lægge sag an

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jubii

Dato : 24-11-06 10:29

On Thu, 23 Nov 2006 21:11:05 +0100, "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura

> [...]
>Plastdele (komposit) er med huller men uden gevind
>
>Njahh jeg tror sgu ikke man kan levere et sådant produkt tilbage i væsentlig

§ 58. Selv om genstanden er gået til grunde eller forandret, kan køberen, uanset
bestemmelserne i foregående paragraf, hæve købet, såfremt undergangen eller
forandringen skyldes en hændelig begivenhed eller genstandens egen beskaffenhed
eller foranstaltninger, som udkrævedes til dens undersøgelse, eller som er
trufne inden den mangel, der medfører ophævelse af købet, er opdaget eller burde
være opdaget.

Hvis genstanden er forandret fordi genstandens beskaffenhed (plastikbyggesæt)
har gjort at køberen har påbegyndt byggeriet inden mangelen på fartregulatoren
blev opdaget.

>Mht domme så er det jo op til forbrugeren om man vil "spilde" sin tid på at
>lægge sag an
>
>- Peter

Det jeg mente med domme/afgørelser, gik på hvor mange % en genstand skulle være
væsentlig samme stand, ikke på om køberen kunne vinde en sag eller ej.
Når købeloven siger som du siger, må der vel være nogle afgørelse på hvor meget
en genstand skal være i samme stand som ved leveringen.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-06 11:01

Jubii wrote:

> § 58. Selv om genstanden er gået til grunde eller forandret, kan
> køberen, uanset bestemmelserne i foregående paragraf, hæve købet,

Så i princippet kan man hæve købet selvom bilen er fuldt samlet og afprøvet
på jordbane?
Fx viser det sig at ophæng går i stykker efter et kvarters kørsel

Det må være §52 du tænker på?
Spørgsmålet er om mangelen er nok til at hæve købet

Jeg snakkede om fortrydelsesret ved fjernhandel
Her kan man hæve købet uanset om der er en mangel eller ej

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jubii

Dato : 24-11-06 17:00

On Fri, 24 Nov 2006 11:00:56 +0100, "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com>
wrote:
in dk.videnskab.jura

>Så i princippet kan man hæve købet selvom bilen er fuldt samlet og afprøvet
>på jordbane?

Mener du det? Min kommentar er om at du fortæller at returret har man kun hvis
genstanden er i væsentlig samme stand. § 58 kan bruges selv om man er begyndt at
bruge genstanden og så opdager at en part mangler.

>Fx viser det sig at ophæng går i stykker efter et kvarters kørsel

Så er det en reklamation, og ikke en grund til at hæve købet, i første omgang.
Her skal sælgeren have mulighed for reparation/omlevering og al det jazz.

>Det må være §52 du tænker på?

§§ 52-54 gælder ikke i forbrugerkøb.

>Spørgsmålet er om mangelen er nok til at hæve købet

der mangler 2 vigtige dele før genstanden kan fungere 100%.

Fra : JH

Dato : 23-11-06 19:29

> [...]
dages
> fjernsakgs returret, og de 500 kr. til at købe det hele igen fra en

Det ser godt ud, for jeg kan købe de samme sæt INCL fartregulator på ebay
for samme pris som hos rcbiler.dk. Selv når told/moms er betalt.

> [...]
returnering.
> Det vil klageinstansen nok se positivt på.

Jeps, det er nok en OK ide, såfremt at klageinstansen altså vil tage sagen
da sættene enkeltvis er under de 800,- som beløbsgrænsen ligge på???

JH

Fra : Martin Bak

Dato : 23-11-06 19:35

Hvorfor mener I tilsyneladende at sælger har sit på det tørre? Som jeg læser
det, har han da bare at få eftersendt de regulatorer. Han har jo i mail
(ganske vidst efter afgivelsen af ordren) meget klar stillet køber i udsigt
at regulatorer medfølger. Han har endda præciseret hvilke:

Fra : Raket Anden

Dato : 27-11-06 10:03

> [...]
> mig at køre sagen hos forbrugerstyrelsen hvis de vil tage den, for jeg
> syntes det er for galt at ha bare skal slippe afsted med det.

Jeg har ingen juridisk baggrund.

Men hvor sandsynligt er det at en sådan fartregulator er med i pakken til
800,-?
- "giver" det ikke sig selv at den netop ikke medfølger?

Fra : per christoffersen

Dato : 27-11-06 10:10

"Raket Anden" <askme@aboutmyemail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ingen juridisk baggrund.
>
> Men hvor sandsynligt er det at en sådan fartregulator er med i pakken til
> 800,-?

Det er nok temmelig sandsynligt når sælger skriver:
"Så vidt vi har fået info omkring fartregulator er der følgende med i
byggesættet; TEU-101BK Electronic Speed Controller."

> - "giver" det ikke sig selv at den netop ikke medfølger?

Ikke når sælger på forespørgsel oplyser at de medfølger.
Det skal han stå ved.

/Per

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-11-06 10:26

> [...]
> 800,-?
> - "giver" det ikke sig selv at den netop ikke medfølger?

Hvis du læser mail-korspondancen mellem sælger og køber i det oprindelige
indlæg, vil du se at sælger faktisk også tror at der er en fartregulator med
i pakken.

Købers spørgsmål: "Ved du om de fartregulatore som følger med sættet kan
klare tunmotore f.eks.21/23 turn?"
Sælgers svar: "Så vidt vi har fået info omkring fartregulator er der
følgende med i byggesættet; TEU-101BK Electronic Speed Controller."

Ud fra det svar vil jeg mene at køber er blevet stillet i udsigt *at* der
medfølger en fartregulator (hvilket der også normalt gør i europa jf. indlæg
senere i tråden).
Tilbudet er næppe så godt, som det giver sig ud for, når æsken ikke
indeholder de samme dele som en tilsvarende æske normalt gør i Europa.
Oplysningerne på sælgers hjemmeside er så mangelfulde at man reelt ikke ved
hvad man køber, så på det punkt er han også i konflikt med
Forbrugeraftalelovens § 11, stk. 1, nr. 2.

<SNIP>
§ 11. Inden der indgås en fjernsalgsaftale om en vare eller en ikkefinansiel
tjenesteydelse, skal den erhvervsdrivende give forbrugeren oplysning om

1. den erhvervsdrivendes navn, erhvervsmæssige hovedaktivitet, fysiske
adresse samt, hvis der er tale om en udenlandsk erhvervsdrivende, der har en
repræsentant her i landet, eller hvis leverandøren i øvrigt er repræsenteret
af en anden, relevante oplysninger om denne repræsentant, herunder dennes
fysiske adresse,
2. varens eller tjenesteydelsens karakter og væsentligste egenskaber,
3. den samlede pris for varen eller tjenesteydelsen inklusive gebyrer,
omkostninger, herunder eventuelle leveringsomkostninger, moms og alle andre
afgifter, herunder afgifter eller omkostninger, der ikke betales af den
erhvervsdrivende eller pålægges af denne, eller, hvis en nøjagtig pris ikke
kan oplyses, grundlaget for beregningen af prisen,
4. vilkår om betaling, levering eller anden opfyldelse af aftalen, en
eventuel uopsigelighedsperiode samt eventuel adgang for parterne til at
bringe aftalen til ophør før tiden eller ensidigt, herunder oplysning om
eventuelle betingelser herfor,
hvorvidt der er fortrydelsesret efter denne lov,
5. eventuelle specifikke ekstraomkostninger for forbrugeren ved anvendelse
af den pågældende kommunikationsteknik, hvis sådanne ekstraomkostninger
pålægges, og
6. hvor længe oplysningerne gælder, herunder hvor længe varen eller
tjenesteydelsen udbydes til den anførte pris.
</SNIP>

Fra : Jubii

Dato : 27-11-06 10:53

On Mon, 27 Nov 2006 10:03:00 +0100, "Raket Anden" <askme@aboutmyemail.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

>Jeg har ingen juridisk baggrund.
>
>Men hvor sandsynligt er det at en sådan fartregulator er med i pakken til
>800,-?
>- "giver" det ikke sig selv at den netop ikke medfølger?

Sælgeren mente at den var med, så sælgeren må jo vide det i første omgang, og
sælger påstår at der var forkerte oplysninger fra hans levenrandør, ikke at det
var usandsynligt at der skulle være en fartregulator med. Det giver snarere sig
selv at den skulle medfølge.

Fra : JH

Dato : 27-11-06 11:43

> [...]
> 800,-?
> - "giver" det ikke sig selv at den netop ikke medfølger?

Jeg kan ikke bare gå ud og finde en fartregulator til samme pris som
merprisen ville bliver på sætte hvis den medfulgte, derfor bliver de
væsentlig dyrere at indkøbe nu da de skal købes "løse".

JH

Fra : Tommy Fer

Dato : 23-11-06 19:31

JH skrev:
> [...]
>
> Vil forbrugerstyrelsen tage sådan en sag selvom sættene stykvis kun koster
> 598,- eller er det fakturabeløbet som der kigges på (knap 1800,-)

Der hvor du kan ramme den mand hårdest er at skrive dette indlæg på RC
forums, her i landet, hvilke jeg vil anbefale dig at gøre. Han er klart
ikke sin forretning værdig.

F.eks.
www.RC-freaks.dk
www.fg-forum.dk

Mvh Tommy Fer

Fra : BJ

Dato : 23-11-06 19:39

"Tommy Fer" <NOSPAM@fotofer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der hvor du kan ramme den mand hårdest er at skrive dette indlæg på RC
> forums, her i landet, hvilke jeg vil anbefale dig at gøre. Han er klart
> ikke sin forretning værdig.

Det er måske også derfor, han har solgt den til nogle englændere....

Hvordan vil du så i øvrigt ramme ham?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-06 19:51

JH wrote:

> Jeg har købt 3 RC tamiya biler hos www.rcbiler.dk

Btw hvad er varenummeret på din faktura?

På RC bilers website hedder pakken [TAY-58336]

Hos tamiya.com hedder den
1/10 R/C Car Series No.336 (ITEM 58336)

Brugbart når du tager fat i forbrugerklagenævnet
Men giv lige rc-biler en chance for at levere det der mangler :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : JH

Dato : 23-11-06 20:28

> Btw hvad er varenummeret på din faktura?

På fakturaen står der TAY-58336

> Brugbart når du tager fat i forbrugerklagenævnet
> Men giv lige rc-biler en chance for at levere det der mangler :)

Se'føli, men mon ikke han er krøbet i vinterhi. Nu er det 8 dage uden svar
på min mail...

JH

Fra : JH

Dato : 23-11-06 21:00

Har snakket med gutten. Fandt telefonnummeret på hans samboende via krak og
fik hans mobilnummer.

Har står 100% fast på at jeg kun får de fartregulatorer hvis han kan få dem
fra leverandøren. Ellers vil han henholde sig til det som står på kassen om
at de IKKE medfølger.

Iøvrigt kunne han oplyse at bilerne på den japanske hjemmeside står listet
UDEN fartregulator, og at siden det var i japan han havde købt dem, så kunne
jeg ikke forlange at de skulle medfølge.

Det lyder som om at bilerne i japan bliver solgt UDEN fartregulator til det
japanske marked, og at det kun er eksportversionen til andre lande som
indeholder fartregulatoren.
Det bliver også omtalt en smule her:
http://www.goldstarstockists.com/playtime/tamiya-raw-kits.htm

Til sidst i samtalen begyndte han at beskylde mig for at handle i ond tro
siden jeg nu ville have en fartregulator med i handlen...

Hvis der skulle være nogle som har lyst til at forklare manden lidt om
købeloven, så kan de ringe til den flinke fyr på 20 40 21 48

JH

Fra : JH

Dato : 23-11-06 21:07

>20 40 21 48

Rettelse, nummeret er 24 40 21 48

JH

Fra : per christoffersen

Dato : 23-11-06 21:12

> [...]
> kunne
> jeg ikke forlange at de skulle medfølge.

Det er jo noget vås.
Det er fuldstændig irrelevant hvad der stå på den japanske hjemmeside,
udenpå kassen eller for den sags skyld et jvilket som helst andet sted.
Varen er overfor dig af sælger beskrevet som indeholdende en fartregulator,
og derfor skal den være med.
I nævnet med ham, og det kan da kun gå for langsomt.

/Per

Fra : JH

Dato : 24-11-06 09:50

> [...]
fartregulator,
> og derfor skal den være med.
> I nævnet med ham, og det kan da kun gå for langsomt.

Så er der igen lidt nyt, jeg har netop snakket med forbrugerklagenævnets
hotline og forklaret dem sagen. Da det er et samlet køb som overstiger 800,-
vil de gerne gå efter sælger!

Jeg forklarede hende jeg snakkede med, hele sagen udførligt, og hun siger at
den er klokkeklar. Sælger kan ikke løbe fra at han har lovet at de
fartregulatorer skal medfølge, og derfor skal han også levere. Hun kunne
slet ikke forstå at han ikke var til at snakke med, da han selv havde
skrevet at det skyldes fejlagtige oplysninger fra leverandøren.

Jeg spurgte så lidt ind til hvad der ville ske hvis han så ikke ville rette
sig efter deres afgørelse, og hun kunne så fortælle, at jeg var nødt til at
lægge sag an mod ham, men at han ganske givet ville få et ordentligt smæk
over fingrene i sagsomkostninger da retten normalt ikke så mildt på firmaer
som ikke følger forbrugerstyrelsens afgørelser Desuden havner han i
firmacheck, hvilket er en liste over firmaer som ikke følger styrelsens
afgørelser. De er hængt ud på styrelsens hjemmeside til evig skam og vanære.

Alt i alt, så har jeg bestemt at han ikke skal slippe afsted med det, så nu
får han en frist på et par dage til at afklare tingene med sin leverandør
(hvilket han bad om i telefonen) før jeg indsender klagen til
forbrugerstyrelsen.

Stadig rigtigt træls at rende ind i sådan en uærlig forhandler, for jeg står
med 2 drenge som ikke kan komme ud at køre før jeg får fat i et par
fartregulatorer, så det ender jo nok med at jeg selv køber dem andensteds...

JH

Fra : BJ

Dato : 24-11-06 11:57

> [...]

> med 2 drenge som ikke kan komme ud at køre før jeg får fat i et par
> fartregulatorer, så det ender jo nok med at jeg selv køber dem

Jeg er lidt i vildrede omkring følgende:

1) Du har handlet med et udenlandsk selskab (engelsk).

2) Kan Forbrugerstyrelsen "komme efter" et udenlandsk selskab (engelsk).?

Den "ansatte" er dansk og hæfter vel ikke for det udenlandske selskabs
handelsmetoder?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : JH

Dato : 24-11-06 12:41

> [...]
>
> 2) Kan Forbrugerstyrelsen "komme efter" et udenlandsk selskab (engelsk).?
>
> Den "ansatte" er dansk og hæfter vel ikke for det udenlandske selskabs

Hmmm, du siger noget....

Jeg regnede bare med at dansk købelov var gældende hvis sælgeren var dansk.
Iøvrigt skriver han jo selv at købeloevn gælder:
http://www.rcbiler.dk/shop/conditions.php

Nogen som kan svare disse spørgsmål?

JH

Fra : BJ

Dato : 24-11-06 13:09

"JH" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> dansk.
> Iøvrigt skriver han jo selv at købeloevn gælder:

Han kan skrive lige det han lyster ... på firmaets vegne (engelsk).

Dansk købelov gælder ikke for fjernhandel med udenlandske selskaber og mig
bekendt gæfter "ansatte" ikke for deres (virksomheds) forretningsmetoder
(hvilket ville være rart i utrolig mange situationer).

> Nogen som kan svare disse spørgsmål?

Forbrugerstyrelsen....?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-06 13:09

JH wrote:

> Jeg regnede bare med at dansk købelov var gældende hvis sælgeren var
> dansk.

http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/ehandel8/eu/

Tjek også denne mht sælgers oplysningspligt
http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/e-handel30/

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BJ

Dato : 24-11-06 13:18

> [...]

KLIP

> http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/ehandel8/eu/
>
> Tjek også denne mht sælgers oplysningspligt

Hvad er det, du vil fortælle os?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-06 13:25

BJ wrote:
> "Peter Lykkegaard"

> Hvad er det, du vil fortælle os?

At dansk købelov er gældende hvis sælger kommer fra andet EU land og
henvender sig til danske købere
Hvor netop denne sælger/butik befinder sig i verden er ikke til at vide
derfor link om sælgers oplysningspligt

- Peer

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BJ

Dato : 24-11-06 13:32

> [...]

> henvender sig til danske købere
> Hvor netop denne sælger/butik befinder sig i verden er ikke til at vide

Hvad kan køber bruge din oplysning til, når der samtidig står:

' køber kan anlægge retssag i enten Danmark _eller_ det land hvor
virksomheden
befinder sig i'

Det kan naturligvis bruges, hvis Forbrugerstyrelsen betaler gildet og fører
sagen for køber, gør de det uanset udkommet og sælgers soliditet.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-06 13:42

BJ wrote:

> Hvad kan køber bruge din oplysning til, når der samtidig står:
>
> ' køber kan anlægge retssag i enten Danmark _eller_ det land hvor
> virksomheden
> befinder sig i'

Ja, hvor vil du hen med det?
Der står samtidig at man reelt kan vælge føre sagen hvor reglerne er i
købers favør

Men i første omgang er der jo ikke tale om sagen skal føres ved civilretten
men om en klage over butikken til forbrugerklagenævnet - derefter kan man gå
videre mht at lægge sag an hvis sælger vælger ikke at rette sig efter
forbrugerklagenævnets afgørelse (den er som bekendt vejledende)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BJ

Dato : 24-11-06 14:39

> [...]

KLIP

> Ja, hvor vil du hen med det?
> Der står samtidig at man reelt kan vælge føre sagen hvor reglerne er i

O.k.

> [...]
> derefter kan man gå videre mht at lægge sag an hvis sælger vælger ikke at
> rette sig efter forbrugerklagenævnets afgørelse (den er som bekendt

Egentlig bemærkelsesværdigt der igen verserende sager er i klagenævnet eller
anmeldte på Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Det kan ikke skyldes manglende utilfredse forbrugere, så hvad skyldes det
så?

Da forbrugerklagenævnets afgørelse er vejledende og selskabet engelsk, hvad
i hulens navn skal vi skatteydere så betale for noget som ikke er en hujende
fis værd (bortset fra vejledende).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : David T. Metz

Dato : 24-11-06 14:59

BJ skrev:

> Da forbrugerklagenævnets afgørelse er vejledende og selskabet engelsk,

Det ved vi sådan set ikke med sikkerhed, gør vi? Der står bare på
hjemmesiden at de er opkøbt af et engelsk firma. Det kan være lyv, det
kan være at de nu er et dansk datterselskab eller det kan være at de er
helt engelske. Det er så vidt jeg kan se rent gætværk?

David

Fra : BJ

Dato : 24-11-06 15:03

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> være at de nu er et dansk datterselskab eller det kan være at de er helt
> engelske. Det er så vidt jeg kan se rent gætværk?

Som tidligere nævnt, basalt set så aner køber overhovedet ikke, hvem han har
handlet med.

De af mig 3 nævnte LTD´er har intet med legetøj at skaffe.

Hele tråden er faktisk spild, da vi _intet_ ved om det sælgende selskab....

Det er der tydelig gjort opmærksom på (mellem linierne) for lang tid
siden..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-06 15:04

BJ wrote:

> Da forbrugerklagenævnets afgørelse er vejledende og selskabet
> engelsk, hvad i hulens navn skal vi skatteydere så betale for noget
> som ikke er en hujende fis værd (bortset fra vejledende).

Hm det er jo en politisk betragtning :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BJ

Dato : 24-11-06 15:06

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hm det er jo en politisk betragtning :)

Nej, det er en ganske almindelig økonomisk betragtning..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-06 15:30

BJ wrote:

> Nej, det er en ganske almindelig økonomisk betragtning..;)

Det er jo Borgen der styrer den del af husholdningen såeeh

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BJ

Dato : 24-11-06 15:33

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jo Borgen der styrer den del af husholdningen såeeh

Ja, og den er tilsyneladende enig på kryds og tværs om at smide penge ud af
vinduet, sååå deettt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : David T. Metz

Dato : 24-11-06 14:57

BJ skrev:

> Hvad kan køber bruge din oplysning til, når der samtidig står:
>
> ' køber kan anlægge retssag i enten Danmark _eller_ det land hvor
> virksomheden
> befinder sig i'

Ja det betyder netop frit (lov-)valg for køber.

Havde der ikke været tale om en dansk hjemmeside eller en side entydigt
rettet mod danskere, men baseret i EU - så skulle man i stedet blot
klage via "Forbruger Europa":
http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/saadan-klager-du/

David

Fra : BJ

Dato : 24-11-06 15:00

> [...]
>
> Havde der ikke været tale om en dansk hjemmeside eller en side entydigt
> rettet mod danskere, men baseret i EU - så skulle man i stedet blot klage

Kan vi gå ud fra England har et relevant klagenævn.?

Desuden, er afgørelsen vejledende eller en afgørelse/dom?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-06 15:29

BJ wrote:

> Desuden, er afgørelsen vejledende eller en afgørelse/dom?

Forbrugerklagenævnet er ikke en domstol

Bekendtgørelse om forbrugerklager, kapitel 3. Forbrugerklagenævnet
§ 17. Hvis afgørelser eller forlig indgået i forbindelse med
klagebehandlingen ikke efterleves, kan sekretariatet indbringe sagen for
domstolene på forbrugerens begæring og på dennes vegne.

http://147.29.40.91/_GETDOC_/0&ACCN/B20060059805

Lidt læsestof ...
http://www.themis.dk/synopsis/index.asp?hovedramme=/synopsis/docs/forbrugerret.html
http://www.forbrug.dk/fs/omfs/00/aarbog2002/udviklingen/klageadfaerd/

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BJ

Dato : 24-11-06 15:31

> [...]

> klagebehandlingen ikke efterleves, kan sekretariatet indbringe sagen for
> domstolene på forbrugerens begæring og på dennes vegne.

Hvad skal jeg og køber bruge det til?

Du har tydeligvis ikke forstået, hverken køber, vi i NG´en eller sågar
Forbrugerstyrelsen aner/ved, hvem køber (det på fakturaen nævnte selskab)
har handlet med.

Alligevel vil Forbrugerstyrelsen (den ansatte) sætte gang i både "bål og
brand".

Der må være nogen/noget som kan spares væk, for gøre hjemmearbejdet, det
kan/gør man ikke.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : JH

Dato : 24-11-06 15:36

> [...]
> har handlet med.
>
> Alligevel vil Forbrugerstyrelsen (den ansatte) sætte gang i både "bål og

Min fejl. Fik ikke fortalt at det tilsyneladende ikke er et dansk firma...
vidste ikke det gjorde en forskel...

JH

Fra : BJ

Dato : 24-11-06 15:43

"JH" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Min fejl. Fik ikke fortalt at det tilsyneladende ikke er et dansk firma...
> vidste ikke det gjorde en forskel...

No problemo, det så et par stykker af os allerede da linket til hjemmesiden
blev opgivet.

Der begyndte vi at gøre vores normale hjemmearbejde..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-06 16:08

JH wrote:

> Min fejl. Fik ikke fortalt at det tilsyneladende ikke er et dansk
> firma... vidste ikke det gjorde en forskel...

Ved klager over firmaer indenfor EU der henvender sig direkte til danske
købere så kontakter man forbrugerklagenævnet

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-06 16:06

BJ wrote:

> Hvad skal jeg og køber bruge det til?

Du spurgte om forbrugerklagenævnet kom med afgørelser eller domme

> Du har tydeligvis ikke forstået, hverken køber, vi i NG´en eller sågar
> Forbrugerstyrelsen aner/ved, hvem køber (det på fakturaen nævnte
> selskab) har handlet med

Sidst jeg så efter var England med i EU
Dvs hvis forretningen er hjemmehærende i England så er det
Forbrugerklagenævnet man henvender sig til
Mon ikke de er i stand til at finde frem til den rette ejer?

> Alligevel vil Forbrugerstyrelsen (den ansatte) sætte gang i både "bål
> og brand".

Forbrugerklagenævnet - ja det er deres arbejde

> Der må være nogen/noget som kan spares væk, for gøre hjemmearbejdet,
> det kan/gør man ikke.

Drik en kop the og tæl til ti - eller gør nogle afstressende øvelser

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BJ

Dato : 26-11-06 20:32

> [...]

> Forbrugerklagenævnet man henvender sig til
> Mon ikke de er i stand til at finde frem til den rette ejer?

Du kan jo komme med oplysningerne på den omtalte virksomhed, så tror jeg på,
de kan finde noget?

> Forbrugerklagenævnet - ja det er deres arbejde

> Drik en kop the og tæl til ti - eller gør nogle afstressende øvelser

Jeg kan ikke fordrage te, det er det rene lårfortynder og gør en slap i
koderne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-06 20:39

BJ wrote:

> Du kan jo komme med oplysningerne på den omtalte virksomhed, så tror
> jeg på, de kan finde noget?

Har du droppet AA?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BJ

Dato : 26-11-06 20:42

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har du droppet AA?

Jep, men du øjensynlig ikke LSD,

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-06 20:47

BJ wrote:

> Jep, men du øjensynlig ikke LSD,

Venligst indsæt de manglende ord så sætningen danner en helhed

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BJ

Dato : 26-11-06 20:48

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Venligst indsæt de manglende ord så sætningen danner en helhed

After you sir.

PS: Hvor mon momsen på den udstedte faktura er havnet..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-06 20:59

BJ wrote:

> PS: Hvor mon momsen på den udstedte faktura er havnet..?

Det er vel rimeligt uninteressant set fra købers synspunkt

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BJ

Dato : 26-11-06 21:01

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er vel rimeligt uninteressant set fra købers synspunkt

Vel ikke moralsk?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-06 21:25

BJ wrote:

> Vel ikke moralsk?

Moralsk? - Forkert valg af gruppe ...

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BJ

Dato : 26-11-06 22:38

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Moralsk? - Forkert valg af gruppe ...

Hmm .. gad vide hvorfor jeg forventede lige netop _dette_ svar...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : N_B_DK

Dato : 24-11-06 17:12

In news:4566d00d$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> typed:

Hvorfor tror du at rcbiler.dk er et udenlansk firma ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Allan Soerensen

Dato : 24-11-06 18:56

> In news:4566d00d$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> typed:

> Hvorfor tror du at rcbiler.dk er et udenlansk firma ?

Nok fordi det er det ejeren forsøger at bilde folk ind på forsiden af
http://www.rcbiler.dk/

<SNIP>
R/C Biler & Tilbehør er overtaget af
af et Engelsk selskab der hedder JJ RACING LTD., der ønsker at indføre
priser der matcher de priser man ser fra resten af Europa.
</SNIP>

Jeg tvivler nu lidt.

1. Der underligt at der slet ikke en nogen oplysninger, der underbygger at
der skulle være tale om et engelsk firma.
2. BJ har ikke kunnet finde noget registreret engelsk firma, der sælger de
varer (mon ikke et "Limited" skal være registreret, lige som de danske
selskaber med begrænset hæftelse?).
2. Ejeren af "R/C Biler & Tilbehør" (og Odense Model Hobby på samme
adresse) hed Jens Engholm Jensen jf. www.cvr.dk
Hvad mon *JJ* står for i "JJ RACING LTD."? En nærliggende tanke er at det er
samme ejer.

Fra : N_B_DK

Dato : 24-11-06 19:19

In news:45673226$0$838$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> typed:
> Jeg tvivler nu lidt.

Det er du ikke ene om.

Jeg ser heller ikke umiddeblart noget der skulle styrke udsagnet om det
skulle være en engelsk virksomhed nu.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : BJ

Dato : 26-11-06 20:34

KLIP

> Det er du ikke ene om.
>
> Jeg ser heller ikke umiddeblart noget der skulle styrke udsagnet om det
> skulle være en engelsk virksomhed nu.

Så find dog for pokker firmaets registrering eller kald en spade for en
spade og en skovl for en skovl.

Jeg tør godt, det er ren svindel.?

Hvad tror i 2 kloge folk?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-06 22:42

JH skrev:

> På fakturaen står der TAY-58336

Og Produktnummeret på den æske du har modtaget?
Det er vel ikke det samme eller?

Det glemte jeg i skyndingen :)

- Peter

Fra : JH

Dato : 24-11-06 09:12

>Og Produktnummeret på den æske du har modtaget?
>Det er vel ikke det samme eller?
>Det glemte jeg i skyndingen :)

Ja, det er samme nummer på æsken.

JH

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-06 09:34

JH wrote:

> Ja, det er samme nummer på æsken.

Det er sgu noget rod :(

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Morten Birkelund

Dato : 24-11-06 09:47

> [...]
> Hej!
>
> Er der nogen som kan fortælle mig hvad muligheder jeg har for at komme

Betalte du med dankort?

Så står du egenligt ret godt hvis du ikke har fået leveret det korrekte.

--
Morten Birkelund

Fra : JH

Dato : 24-11-06 09:54

> Betalte du med dankort?
>
> Så står du egenligt ret godt hvis du ikke har fået leveret det korrekte.

Bankoverførsel

JH

Fra : Allan Soerensen

Dato : 24-11-06 10:03

"Morten Birkelund" <mortendb@consider.dk> skrev i en meddelelse

> Betalte du med dankort?

Det er egentlig uden betydning.
Banken kan kun tilbageføre betalingen, hvis kunden *ikke* har modtaget
varen. Det er der ingen tvivl om at JH har her.

> Så står du egenligt ret godt hvis du ikke har fået leveret det korrekte.

Nej, han står nøjagtig lige skidt som ved enhver anden betalingsform

Fra : John Doe

Dato : 25-11-06 22:38

On 2006-11-24 09:47:17 +0100, "Morten Birkelund" <mortendb@consider.dk> said:

> "JH" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Betalte du med dankort?
>
> Så står du egenligt ret godt hvis du ikke har fået leveret det korrekte.

Hvis du læste det oprindelige indlæg - heri fremgår at sælger anmoder
om indbetaling af beløb på bankkonto inden bestilling af varen fra
udenlandsk leverandør...

Fra : JH

Dato : 13-12-06 17:08

Kan lige fortælle at sælgeren efter længere tids tovtrækkeri, valgte at give
sig.
Jeg har nu modtaget varene, og sagen er derfor afsluttet.

JH