Serial numre og videredistrubering af diss~
Fra : Kasper K. Grubbe

Dato : 22-11-06 21:44

Hej alle.
Jeg har fulgt en del med i de livlige diskusioner herinde. Og nu har
jeg brug for jer :). Jeg har diskuteret lidt med en ven angående hvad
den danske lov siger omkring serial numre på software. Jeg ved der
findes en del af dem på nettet, som lister serial numre til programmer
ud på nettet som man så kan hente.

Er det ulovligt? Og hvilken lov bestemmer det? Hvad er strafferammen
for det?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-11-06 22:45

Den 22-11-06 21.43 skrev Kasper K. Grubbe følgende:

> [...]
> ud på nettet som man så kan hente.
>
> Er det ulovligt? Og hvilken lov bestemmer det? Hvad er strafferammen

Det er ulovligt. Straffeloven, § 263a. 1 år og 6 måneder, ved skærpede
omstændigheder op til 6 år.

Straffeloven:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20060100029-REGL

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Algoritme: Matematisk udtryk for en talrække, der kan siges med rytme...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-11-06 22:50

Den 22-11-06 22.44 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Det er ulovligt. Straffeloven, § 263a.

Hov, jeg var vist lidt for hurtig. Den paragraf handler om adgang til et
ikke offentligt tilgængeligt informationssystem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Impotent: Matematisk begreb...