|
| Køber aldrig hos Hp og computercity mere Fra : mr.B |
Dato : 22-11-06 10:31 |
|
Min kæreste købte en bærbar hos computercity i Næstved. Hun købte en hp som
ellers er kendt for kvalitet. Men ikke i dette tilfælde. pludselig begyndte
den at skabe sig kunne ikke holde på strømmen og blev indleveret til
computercity.
Der gik lang tid så fik hun at vide at det var selvforskyldt.
Men hvordan kan det så lige det. Hun er meget omhyggelig med sine tin og den
står fast et sted når den lader op. Da hun fik den retur var der så også
pludselig fejl i skærmen.
Men kan det virkelig passe at så store firmaer kan tjene penge så let ? og
uden at yde den service det er at bytte pceen til en ny der virker. Nu har
hun helt opgivet og har ingen pc til sin uddannelse som hun ellers har meget
brug for...
| |
Andy (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Andy |
Dato : 22-11-06 10:53 |
|
> Min kæreste købte en bærbar hos computercity i Næstved. Hun købte en hp
som
> ellers er kendt for kvalitet. Men ikke i dette tilfælde. pludselig
begyndte
> den at skabe sig kunne ikke holde på strømmen og blev indleveret til
> computercity.
Gem fejlbeskrivelserne
> Der gik lang tid så fik hun at vide at det var selvforskyldt.
> Men hvordan kan det så lige det. Hun er meget omhyggelig med sine tin og
den
> står fast et sted når den lader op. Da hun fik den retur var der så også
> pludselig fejl i skærmen.
Gem alle de papirer som i har fået udleveret eller tag kontakt til
værkstedet og bed om kopi af dem.
> Men kan det virkelig passe at så store firmaer kan tjene penge så let ?
Går den så går den!
> og uden at yde den service det er at bytte pceen til en ny der virker. Nu
har
> hun helt opgivet
Så har det jo kunnet betale sig for HP.
> og har ingen pc til sin uddannelse som hun ellers har meget
> brug for...
http://www.forbrug.dk/klage/klagetjek/
Andy
| |
N_B_DK (22-11-2006)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 22-11-06 12:10 |
|
In news:45641cf5$0$20306$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Andy <aaa_2500X@Xhotmail.com> typed:
> Går den så går den!
>
> > og uden at yde den service det er at bytte pceen til en ny der
> > virker. Nu har hun helt opgivet
>
> Så har det jo kunnet betale sig for HP.
Det er bare ikke selve HP, der udfører rep. og ved som sådan ikke noget om
hvad fejlen var på produktet.
HP kan være særdeles large, havde en kundes bærbar på bordet engang, kunden
havde smadret skærmen, der fik kunden skærmen til halvpris, selvom det 100%
var kundens skyld (hvad HP begrundelse for at sælge den til halv pris fandt
vi aldrig ud af)
--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.
| |
JB (22-11-2006)
| Kommentar Fra : JB |
Dato : 22-11-06 10:53 |
|
"mr.B" <takeacoke@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:456418f7$0$3524$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min kæreste købte en bærbar hos computercity i Næstved. Hun købte en hp
> som ellers er kendt for kvalitet. Men ikke i dette tilfælde. pludselig
> begyndte den at skabe sig kunne ikke holde på strømmen og blev indleveret
> til computercity.
> Der gik lang tid så fik hun at vide at det var selvforskyldt.
> Men hvordan kan det så lige det. Hun er meget omhyggelig med sine tin og
> den står fast et sted når den lader op. Da hun fik den retur var der så
> også pludselig fejl i skærmen.
> Men kan det virkelig passe at så store firmaer kan tjene penge så let ? og
> uden at yde den service det er at bytte pceen til en ny der virker. Nu har
> hun helt opgivet og har ingen pc til sin uddannelse som hun ellers har
> meget brug for...
>
Hej
Jeg har altid selv købt HP. Det står for mig stadig for kvalitet der virker.
Hvis din computer går istykker skal du IKKE indlevere produktet til den
forretning du har købt i, men du skal ringe til HP der afhenter varen hos
dig uanset hvor du befinder dig. Hvis du er på ferie i eksempelvis Frankrig
bliver varen afhentet der og det koster dig intet. Min bror´s projektor fik
en farvefejl. HP afhentede projektoren, den blev sendt til Holland og var
tilbage 2 dage efter i repareret tilstand. Skulle der ske det at du ikke er
hjemme når de kommer, lægger de en seddel i din postkasse. De kommer igen 3
gange hvis du ikke er hjemme.
Det må da kaldes god service. Prøv det og beret eventuelt her i gruppen.
JB
| |
Allan Soerensen (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Allan Soerensen |
Dato : 22-11-06 12:02 |
|
"JB" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:45641e2e$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Hvis din computer går istykker skal du IKKE indlevere produktet til den
> forretning du har købt i,
Nu befinder vi os jo i juragruppen, så det er helt korrekt at indlevere
varen til sælger (Computercity). Det er sælger, der skal leve op til
købeloven, herunder reklamationsretten. At sælger sender blot sender varen
videre til leverandøren er juridisk set kunden uvedkommende.
Kunden har et krav over for sælger, ikke over for leverandør/producent.
> men du skal ringe til HP der afhenter varen hos dig uanset hvor du
> befinder dig.
Det kan blive dyrt, hvis det viser sig at der ikke er nogen fejl eller
fejlen er selvforskyldt. Da jeg havde knas med min nye HP-printer, gjorde
support hos HP opmærksom på at jeg godt kunne bruge min onsite-garanti, men
der ville komme en regning, hvis det var mine ti tommelfingre, der var
problemet.
| |
Eliasen (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Eliasen |
Dato : 22-11-06 12:04 |
|
"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message
news:45642e13$0$842$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Det kan blive dyrt, hvis det viser sig at der ikke er nogen fejl eller
> fejlen er selvforskyldt. Da jeg havde knas med min nye HP-printer,
> gjorde support hos HP opmærksom på at jeg godt kunne bruge min
> onsite-garanti, men der ville komme en regning, hvis det var mine ti
> tommelfingre, der var problemet.
>
Jo, men supportmedarbejderen laver jo netop først en telefonvisitation
og træffer derefter afgørelse om, hvorvidt enheden skal afhentes og
indleveres. Træffes den beslutning, må de vel egentlig have påtaget sig
ansvaret.
--
Eliasen
| |
alexbo (22-11-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 22-11-06 12:34 |
|
"Allan Soerensen" skrev i
> Nu befinder vi os jo i juragruppen,
Ja, men heldigvis forhindrer det os ikke i at prøve at hjælpe, med nogle
svar der er mere praktiske end juridiske.
mvh
Alex Christensen
| |
Allan Soerensen (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Allan Soerensen |
Dato : 22-11-06 13:49 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:456435d9$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Allan Soerensen" skrev i
>
>> Nu befinder vi os jo i juragruppen,
>
> Ja, men heldigvis forhindrer det os ikke i at prøve at hjælpe, med nogle
> svar der er mere praktiske end juridiske.
Nej, og sådan var det heller ikke ment.
JB skriver blot at det ikke er *korrekt* at indlevere varen til sælger,
hvilket det bestemt er. Som udgangspunkt er det der man skal henvende sig
(også den næste, som læser denne tråd og har en defekt X-varer hvor der ikke
er lavet aftale med leverandør/producent).
| |
JB (22-11-2006)
| Kommentar Fra : JB |
Dato : 22-11-06 14:18 |
|
> Nej, og sådan var det heller ikke ment.
> JB skriver blot at det ikke er *korrekt* at indlevere varen til sælger,
> hvilket det bestemt er. Som udgangspunkt er det der man skal henvende sig
> (også den næste, som læser denne tråd og har en defekt X-varer hvor der
> ikke er lavet aftale med leverandør/producent).
>
Nej nej
Jeg skiver:
"Hvis din computer går istykker skal du IKKE indlevere produktet til den
forretning du har købt i, men du skal ringe til HP." (alså hvis det er et HP
produkt)
Dette er ment både som en advarsel og en hjælp til mr.B som jeg tror har
forstået budskabet, jeg er blevet klar over at et praktisk svar i en jura
gruppe meget let misforståes af nogle. Se de øvrige svar der forklarer at
man skal IKKE indlevere varen til forhandleren når der tales HP, uanset
hvordan det normalt er så gør man sig selv en tjeneste ved at kontakte HP.
Så helt rolig, det er ikke forbudt indlevere varen til sælgeren hvis man vil
det.
JB
| |
Jesper Lund (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Lund |
Dato : 22-11-06 21:42 |
|
alexbo wrote:
>> Nu befinder vi os jo i juragruppen,
>
> Ja, men heldigvis forhindrer det os ikke i at prøve at hjælpe,
> med nogle svar der er mere praktiske end juridiske.
Jo, men risikoen ved dit råd er at køberen risikerer at miste nogle af
sine rettigheder efter købeloven. Det korrekte må være at reklamere over
for forhandleren. Så kan forbrugeren og forhandleren eventuelt aftale,
at udbedringen af mangler sker ved direkte kontakt til HP, hvis dette er
mere hensigtsmæssigt.
--
Jesper Lund
| |
Jonathan Stein (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Jonathan Stein |
Dato : 24-11-06 23:02 |
|
Jesper Lund wrote:
>>Ja, men heldigvis forhindrer det os ikke i at prøve at hjælpe,
>>med nogle svar der er mere praktiske end juridiske.
>
> Jo, men risikoen ved dit råd er at køberen risikerer at miste nogle af
> sine rettigheder efter købeloven.
Nej - KBL §83 sikrer, at man ikke mister sine rettigheder ved at
henvende sig direkte til producenten, når denne har påtaget sig at
afhjælpe evt. mangler:
"§ 84. Meddelelser efter §§ 81 og 83 kan også gives til en producent
eller en anden erhvervsdrivende, der i forbindelse med købet har påtaget
sig at afhjælpe eventuelle mangler ved salgsgenstanden. I de køb, der er
nævnt i § 4 a, stk. 2, kan meddelelserne endvidere gives til den
erhvervsdrivende, der har indgået eller formidlet aftalen om købet for
sælgeren."
( http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20030023729)
M.v.h.
Jonathan
--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.
POP3, IMAP, PHP, JSP, Java, Perl, Python, Telnet, SSH, Cron-jobs m.v.
http://www.jsp-hotel.dk/
| |
JB (22-11-2006)
| Kommentar Fra : JB |
Dato : 22-11-06 12:40 |
|
> Nu befinder vi os jo i juragruppen, så det er helt korrekt at indlevere
> varen til sælger (Computercity). Det er sælger, der skal leve op til
> købeloven, herunder reklamationsretten. At sælger sender blot sender varen
> videre til leverandøren er juridisk set kunden uvedkommende.
> Kunden har et krav over for sælger, ikke over for leverandør/producent.
>
Ja det er i juragruppen det har du fuldstændig ret i. Korrekt eller
ukorrekt, det er i praksis den måde det fungere på hos HP og det er denne
service jeg videregiver information om. Kunden har et krav over for sælger,
men hvis kunden vil gøre det lettere for sig selv kontakter han HP og derved
undgår løgnehistorier og anden kryben uden om hos sælger. Det gør livet
langt lettere hvis man gør brug af andres erfaringer, hvad skulle vi ellers
med usenet. Hvis vi alle var så firkantede i tankegangen at alt skal gå ad
de traditionelle kanaler ville livet være for kort.
>> men du skal ringe til HP der afhenter varen hos dig uanset hvor du
>> befinder dig.
>
> Det kan blive dyrt, hvis det viser sig at der ikke er nogen fejl eller
> fejlen er selvforskyldt. Da jeg havde knas med min nye HP-printer, gjorde
> support hos HP opmærksom på at jeg godt kunne bruge min onsite-garanti,
> men der ville komme en regning, hvis det var mine ti tommelfingre, der var
> problemet.
>
Nu er det jo ikke en servicemedarbejder fra HP der eksempelvis der afhenter
den defekte vare i Frankrig. Det sker med et transportfirma, måske kunne det
løbe op i 100-150kr hvis fejlen ikke lå hos HP, jeg er ikke engang sikker på
at HP ville bonne dig for det. Set i forhold til den tid du ikke har et
virksomt produkt i hele din ferie eller bare den tid du bruger hos
forhandleren kørsel mm. syntes jeg at det er langt mere vundet end tabt i
denne fremgangsmåde.
JB
| |
David T. Metz (22-11-2006)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 22-11-06 13:31 |
|
JB skrev:
> Ja det er i juragruppen det har du fuldstændig ret i. Korrekt eller
> ukorrekt, det er i praksis den måde det fungere på hos HP og det er denne
> service jeg videregiver information om.
Det er også en god idé. Jeg ved ikke hvad anstødsstenen var, men måske
fordi du skrev: "Du skal ..." blev du korrigeret. Havde du i stedet
skrevet: "Du tjener dig selv bedst ved ..." eller "Du bør ..." så var
der ikke noget problem. Fidusen er at man netop ikke "skal" henvende sig
til producent.
David
| |
Peter Lykkegaard (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 22-11-06 13:25 |
|
Allan Soerensen wrote:
> Kunden har et krav over for sælger, ikke over for
> leverandør/producent.
Hvad er nemmest?
Kontakte forbrugerklagenævnet og køre en sag eller kontakte HP
- Peter
--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
mr.B (22-11-2006)
| Kommentar Fra : mr.B |
Dato : 22-11-06 13:34 |
|
Tak for rådene har kontaktet hp og prøver nu at give dem sedlerne fra
værkstedet og se hvad der sker. det er første skridt for en pc der
virker.
"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45644191$0$20255$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Allan Soerensen wrote:
>
>> Kunden har et krav over for sælger, ikke over for
>> leverandør/producent.
> Hvad er nemmest?
> Kontakte forbrugerklagenævnet og køre en sag eller kontakte HP
>
> - Peter
>
> --
> Hi! I'm a .signature *virus*!
> Copy me into your ~/.signature to help me spread!
>
>
| |
alexbo (22-11-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 22-11-06 17:19 |
|
"mr.B" skrev
> Tak for rådene har kontaktet hp og prøver nu at give dem sedlerne fra
> værkstedet og se hvad der sker. det er første skridt for en pc der
> virker.
Jeps, det vigtigste er at gøre noget, frem for bare at ægre sig,
og du kan i hvert fald ikke klage på servicen her, en halv snes
"medarbejdere" har allerede arbejdet på opgaven.
mvh
Alex Christensen
| |
Bertel Lund Hansen (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 22-11-06 17:40 |
|
Allan Soerensen skrev:
> support hos HP opmærksom på at jeg godt kunne bruge min onsite-garanti, men
> der ville komme en regning, hvis det var mine ti tommelfingre, der var
> problemet.
Der er ingen grund til at skræmme hende fra at få ordnet sin
computer. Hun ved godt at det ikke er hende selv der har ødelagt
den, så det er bare med at kontakte HP's support.
Jeg har selv benyttet mig af den mulighed. Der var en del
telefonsnak først (det var nemt at komme igennem) fordi det var
en lusket fejl at indlredse (et defekt dvd-drev som somme tider
virkede o.k.), men da det blev klart at problemet ikke var
enkelt, kom der en mand og hentede dyret, og nogle dage senere
(højst en uge - har glemt det præcise tal) stod han der igen med
den i repareret stand (udskiftet drev).
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/
| |
alexbo (22-11-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 22-11-06 10:53 |
|
"mr.B" skrev
> Nu har hun helt opgivet og har ingen pc til sin uddannelse som hun
> ellers har meget brug for...
På www.hp.dk er et "kontakt HP" punkt, der fører til et "efter køb support",
det fører dig igennem en række spørgsmål om maskinen, og til sidst en
formular hvor du kort beskriver problemet med maskinen og Computercity.
Udfyld den og lad HP få en chance for at vise hvad de duer til.
mvh
Alex Christensen
| |
Peter Lykkegaard (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 22-11-06 11:02 |
|
mr.B wrote:
> Min kæreste købte en bærbar hos computercity i Næstved. Hun købte en
> hp som ellers er kendt for kvalitet.
Har du prøvet at kontakte HP Danmark?
- Peter
--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
Juel (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Juel |
Dato : 22-11-06 11:08 |
|
> Min kæreste købte en bærbar hos computercity i Næstved. Hun købte en hp
> som ellers er kendt for kvalitet.
hehe NEJ !! men ok de yder god service..
Men ikke i dette tilfælde. pludselig begyndte
> den at skabe sig kunne ikke holde på strømmen og blev indleveret til
> computercity.
Den skal IKKE indleveres til din forhandler, ring til HP eller infocare på
70124400, tror mere det er computercity i næstved der prøver at score noget
her, det er en skod butik med inkompetente folk.. har handlet der en gang og
det var sidste..
Mvh
Morten
IT-supporter/udvikler..
| |
Hans Kjaergaard (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 22-11-06 17:04 |
|
On Wed, 22 Nov 2006 10:31:11 +0100, "mr.B" <takeacoke@sol.dk> wrote:
>Min kæreste købte en bærbar hos computercity i Næstved. Hun købte en hp som
>ellers er kendt for kvalitet.
HP har både kvalitetsprodukter og "lavprisprodukter", med
lavprisprodukterne følger også lav service.
>Men ikke i dette tilfælde. pludselig begyndte den at skabe sig kunne
>ikke holde på strømmen og blev indleveret til computercity.
Lidt tynd fejlbeskrivelse, lidt flere detaljer ville hjælpe.
>Der gik lang tid så fik hun at vide at det var selvforskyldt.
Man fik vel også at vide hvad der var galt med maskinen,
"selvforskyldt" må dækker over en given handling man som ejer af
maskinen har foretaget ?
>Men hvordan kan det så lige det. Hun er meget omhyggelig med sine tin og den
>står fast et sted når den lader op.
Vi mangler HP/computercity's beskrivelse af årsagen før man kan
bedømme noget som helst. At man er omhyggelig med sine ting fortæller
ikke noget om hvordan/hvorfor fejlen er kommet.
Man kan jo godt få virus selv om man er "omhyggelig med sine ting",
man kan også benytte sin PC på en uhensigtsmessig måde, man kan have
installeret SW der gør at maskinen opfører sig mærkeligt.
Hvis man ikke forstår hvordan man benytter en PC, kan man hurtigt få
en ikke brugbar maskine, og det er ikke leverandørens fejl.
>Da hun fik den retur var der så også pludselig fejl i skærmen.
Fejl, det må kunne beskrives nærmere ?
>Men kan det virkelig passe at så store firmaer kan tjene penge så let ?
Hvordan skal HP have tjent penge på dette ?
>og uden at yde den service det er at bytte pceen til en ny der virker.
Hvis fejlen er fejlbetjening vil fejlen bare komme igen på en ny PC og
hvad så ? det er da ikke HPs problem at folk måske ikke kan finde ud
af at benytte deres dyrt indkøbte maskineri ?
>Nu har hun helt opgivet og har ingen pc til sin uddannelse som hun ellers har meget
>brug for...
Hvis man selv har været uheldig i sin brug af sin PC så denne er
blevet "ubrugelig", må man jo selv ud at finde/købe hjælp til at få
maskinen i gang igen. (om-installeret), dette er upåagtet at det måtte
være manglende forståelse af hvordan man bruger en PC der har ført til
at PCen er "ubrugelig".
/Hans
| |
N_B_DK (22-11-2006)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 22-11-06 19:12 |
|
In news:fcr8m2hd7a7u6kknea4ivt2f7tav87h0lv@4ax.com,
Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> typed:
> On Wed, 22 Nov 2006 10:31:11 +0100, "mr.B" <takeacoke@sol.dk> wrote:
> HP har både kvalitetsprodukter og "lavprisprodukter", med
> lavprisprodukterne følger også lav service.
Service er som udgangspunkt ens for alle HP produkter, men til nogel
produkter kan udvidede service aftaler indgåes.
> > Men ikke i dette tilfælde. pludselig begyndte den at skabe sig kunne
> > ikke holde på strømmen og blev indleveret til computercity.
> Lidt tynd fejlbeskrivelse, lidt flere detaljer ville hjælpe.
Fejlbeskrivelsen er fin nok, som tekniker ved man hvad man vil se efter
udfra ovenstående fejlbeskrivelse.
> Vi mangler HP/computercity's beskrivelse af årsagen før man kan
> bedømme noget som helst. At man er omhyggelig med sine ting fortæller
> ikke noget om hvordan/hvorfor fejlen er kommet.
> Man kan jo godt få virus selv om man er "omhyggelig med sine ting",
> man kan også benytte sin PC på en uhensigtsmessig måde, man kan have
> installeret SW der gør at maskinen opfører sig mærkeligt.
En virus vil ikke gøre at maskinen pludselig mister kapaciteten på
batteriet.
> Hvis man ikke forstår hvordan man benytter en PC, kan man hurtigt få
> en ikke brugbar maskine, og det er ikke leverandørens fejl.
Nej men hvad har det med et defekt batteri / lade kredsløb at gøre ?
> > og uden at yde den service det er at bytte pceen til en ny der
> > virker.
> Hvis fejlen er fejlbetjening vil fejlen bare komme igen på en ny PC og
> hvad så ? det er da ikke HPs problem at folk måske ikke kan finde ud
> af at benytte deres dyrt indkøbte maskineri ?
Ovenstående lyder ikke som det er fejlbetjening, men en elektrisk defekt.
> > Nu har hun helt opgivet og har ingen pc til sin uddannelse som hun
> > ellers har meget brug for...
> Hvis man selv har været uheldig i sin brug af sin PC så denne er
> blevet "ubrugelig", må man jo selv ud at finde/købe hjælp til at få
> maskinen i gang igen. (om-installeret)
Iden hvad nytter det med en elektrisk fejl ?
> dette er upåagtet at det måtte
> være manglende forståelse af hvordan man bruger en PC der har ført til
> at PCen er "ubrugelig".
Så elektronik kan kun gå i stykker ved forkert betjening ?
Ps. har arbejdet en del år som tekniker, bla hos omtalte Infocare (på HP og
Fujitsu Siemens bærbare)
Umiddelbart kunne det godt lyde som det var en pavilion dv serie bærbar...
--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.
| |
mr.B (22-11-2006)
| Kommentar Fra : mr.B |
Dato : 22-11-06 20:03 |
|
Yeps det er lige den model.
sælgeren i computercity fortalte at min kæreste skulle hellere have hældt
cola i tasteturet så havde hun hurtigt fået en ny.
Og så spørger jeg hellere end hvad for hun har intet ødelagt.
det er en dårlig forbindelse i maskinen gennem strømstik og kontakten i
maskinen og det er ikke forvoldt af hende.
"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:26e465b07fc6731f95fc6021907253bc@spamme-dyndns.dk...
> In news:fcr8m2hd7a7u6kknea4ivt2f7tav87h0lv@4ax.com,
> Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> typed:
>> On Wed, 22 Nov 2006 10:31:11 +0100, "mr.B" <takeacoke@sol.dk> wrote:
>
>> HP har både kvalitetsprodukter og "lavprisprodukter", med
>> lavprisprodukterne følger også lav service.
>
> Service er som udgangspunkt ens for alle HP produkter, men til nogel
> produkter kan udvidede service aftaler indgåes.
>
>> > Men ikke i dette tilfælde. pludselig begyndte den at skabe sig kunne
>> > ikke holde på strømmen og blev indleveret til computercity.
>> Lidt tynd fejlbeskrivelse, lidt flere detaljer ville hjælpe.
>
> Fejlbeskrivelsen er fin nok, som tekniker ved man hvad man vil se efter
> udfra ovenstående fejlbeskrivelse.
>
>> Vi mangler HP/computercity's beskrivelse af årsagen før man kan
>> bedømme noget som helst. At man er omhyggelig med sine ting fortæller
>> ikke noget om hvordan/hvorfor fejlen er kommet.
>> Man kan jo godt få virus selv om man er "omhyggelig med sine ting",
>> man kan også benytte sin PC på en uhensigtsmessig måde, man kan have
>> installeret SW der gør at maskinen opfører sig mærkeligt.
>
> En virus vil ikke gøre at maskinen pludselig mister kapaciteten på
> batteriet.
>
>> Hvis man ikke forstår hvordan man benytter en PC, kan man hurtigt få
>> en ikke brugbar maskine, og det er ikke leverandørens fejl.
>
> Nej men hvad har det med et defekt batteri / lade kredsløb at gøre ?
>
>> > og uden at yde den service det er at bytte pceen til en ny der
>> > virker.
>> Hvis fejlen er fejlbetjening vil fejlen bare komme igen på en ny PC og
>> hvad så ? det er da ikke HPs problem at folk måske ikke kan finde ud
>> af at benytte deres dyrt indkøbte maskineri ?
>
> Ovenstående lyder ikke som det er fejlbetjening, men en elektrisk defekt.
>
>> > Nu har hun helt opgivet og har ingen pc til sin uddannelse som hun
>> > ellers har meget brug for...
>> Hvis man selv har været uheldig i sin brug af sin PC så denne er
>> blevet "ubrugelig", må man jo selv ud at finde/købe hjælp til at få
>> maskinen i gang igen. (om-installeret)
>
> Iden hvad nytter det med en elektrisk fejl ?
>
>> dette er upåagtet at det måtte
>> være manglende forståelse af hvordan man bruger en PC der har ført til
>> at PCen er "ubrugelig".
>
> Så elektronik kan kun gå i stykker ved forkert betjening ?
>
> Ps. har arbejdet en del år som tekniker, bla hos omtalte Infocare (på HP
> og Fujitsu Siemens bærbare)
>
> Umiddelbart kunne det godt lyde som det var en pavilion dv serie bærbar...
>
> --
> MVH.
> N_B_DK
> Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
> Min mail add er gyldig.
>
>
| |
N_B_DK (22-11-2006)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 22-11-06 20:24 |
|
In news:45649f04$0$3554$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
mr.B <takeacoke@sol.dk> typed:
> Yeps det er lige den model.
Fejlen er ofte et mellemstik mellem bundkort og stikket til laderen. (og er
derfor ikke hendes skyld), har skiftet gud ved hvor mange af de print.
--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.
| |
Kaenguru (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Kaenguru |
Dato : 22-11-06 23:12 |
|
mr.B skrev:
> Min kæreste købte en bærbar hos computercity i Næstved. Hun købte en hp som
> ellers er kendt for kvalitet. Men ikke i dette tilfælde. pludselig begyndte
> den at skabe sig kunne ikke holde på strømmen og blev indleveret til
> computercity.
> Der gik lang tid så fik hun at vide at det var selvforskyldt.
> Men hvordan kan det så lige det. Hun er meget omhyggelig med sine tin og den
> står fast et sted når den lader op. Da hun fik den retur var der så også
> pludselig fejl i skærmen.
> Men kan det virkelig passe at så store firmaer kan tjene penge så let ? og
> uden at yde den service det er at bytte pceen til en ny der virker. Nu har
> hun helt opgivet og har ingen pc til sin uddannelse som hun ellers har meget
> brug for...
For 2 år siden arbejde jeg i et års tid på hovedkontoret hos en af
Danmark større detailhandelsvirksomheder, der bl.a. solgte en del
elektronik fra bl.a. HP.
På mit kontor sad vi bl.a. med de sager hvor butikken og vores
leverandør ikke kunne blive enige om reklamationer. Og leverandør nr.
1 på listen over problemleverandører var - ja HP!
HP har - eller havde ihvertfald for 2 år siden - en politik der var:
Fejl opstået under 1 år efter køb: HP's "skyld" repareres uden
omkostninger.
Fejl opstået 1-2 år efter køb (altså under reklamationsperioden):
Kundens skyld - repareres ikke.
HP ville ikke engang kigge på varer der var over 1 år gamle før de
vurderede at det var kundens skyld! At de er forpligtet til dette efter
lovgivningen gjorde ikke det store indtryk!
Personligt har jeg haft gode oplevelser med HP printere mens PC'er og
kameraer virker rimeligt dårligt. Men efter at have fået kendskab til
deres reklamationspolitik går jeg i en stor bue udenom HP produkter.
| |
Jesper Lund (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Lund |
Dato : 22-11-06 23:23 |
|
Kaenguru wrote:
> HP ville ikke engang kigge på varer der var over 1 år gamle før de
> vurderede at det var kundens skyld! At de er forpligtet til dette
> efter lovgivningen gjorde ikke det store indtryk!
Medmindre HP sælger direkte til forbrugere, er de ikke nødvendigvis
forpligtet til at foretage reparationer efter 1 år. Det afhænger af hvad
HP har aftalt med de butikker, som HP leverer til.
Men forbrugeren har to års reklamationsret overfor butikken; det kan man
ikke aftale sig ud af.
--
Jesper Lund
| |
mr.B (22-11-2006)
| Kommentar Fra : mr.B |
Dato : 22-11-06 23:45 |
|
Nej men i det her tilfælde kom maskinen hjem med stører defekt end den blev
sendt afsted med.
problemmet er den går lige i gang med at lade strøm der kommer lige nok
strøm til den holder sig tændt 10 minutter. men da hun fik den retur var
også skærmen itu og ubrugelig at se noget på. og det ville de så
have hun betalte små 5000 kr for hvis den skulle laves hos hp og maskinen
havde allerede kostet 10.000 kr !!! så det kan være dyrt at købe kvalitet.
Men nu er første mail sendt til fabrikanten. Maskinen var ellers skrottet og
sat ind i et skab og gemt og glemt.
Men nej det kan ikke være rigtigt det altid er de store drenge der vinder.
og med alt det jeg læser her i tråden. ja så må sagen gå i retten hvis de
ikke overgiver sig.
"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse
news:4564cd4b$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kaenguru wrote:
>
>> HP ville ikke engang kigge på varer der var over 1 år gamle før de
>> vurderede at det var kundens skyld! At de er forpligtet til dette
>> efter lovgivningen gjorde ikke det store indtryk!
>
> Medmindre HP sælger direkte til forbrugere, er de ikke nødvendigvis
> forpligtet til at foretage reparationer efter 1 år. Det afhænger af hvad
> HP har aftalt med de butikker, som HP leverer til.
>
> Men forbrugeren har to års reklamationsret overfor butikken; det kan man
> ikke aftale sig ud af.
>
> --
> Jesper Lund
>
>
| |
Peter Lykkegaard (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 22-11-06 23:43 |
|
Kaenguru wrote:
>
> Personligt har jeg haft gode oplevelser med HP printere mens PC'er og
> kameraer virker rimeligt dårligt.
Mht PC'ere kommer det an på hvilken prisklasse vi snakker om :)
- Peter
--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
|
|