TV2 stjæler mine billeder
Fra : Anita Andersen

Dato : 17-11-06 23:39

Må Tv2 godt tage billeder fra min hjemmeside og vise på tv uden at få lov
???
Der står cupyright på hjemmesiden.

Mvh
Anita

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-11-06 00:18

Anita Andersen wrote:

> Må Tv2 godt tage billeder fra min hjemmeside og vise på tv uden
> at få lov ???

Hvis det falder ind under citatretten, så ja.

> Der står cupyright på hjemmesiden.

Den slags er overflødigt. Du har ophavsret til billederne, hvadenten du
skriver copyright eller ej (det korrekte ord i dansk ret er ophavsret).

--
Jesper Lund

Fra : David T. Metz

Dato : 18-11-06 00:36

Jesper Lund skrev:
Du har ophavsret til billederne, hvadenten du
> skriver copyright eller ej

Ved du om hun selv har taget optaget dem?

David

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-11-06 00:44

David T. Metz wrote:

> Du har ophavsret til billederne, hvadenten du
>
> Ved du om hun selv har taget optaget dem?

Næh, det gør jeg ikke
Men det er selvfølgelig en forudsætning for ophavsret.

--
Jesper Lund

Fra : Anita Andersen

Dato : 18-11-06 08:48

Det er min eget billeder, og TV 2 har bare taget billedet

De har brugt det i et børnepogram, hvor de sammenligner en piges højde med
en af vores Grand Danois
De nævner også Torsted Hundepension.

Jeg kan bare ikke forstå, at de må tage billeder fra tilfeldige hjemmesider,
og bare bruge dem.
Det er en tilfeldighed, at vi finder ud af det, da min bror ringer og siger,
at han var sikker på at han lige havde set en af vores hunde på Tv.

Her er et link, men jeg ved ikke om man kan se det, jeg kunne ikke få det
til at virke lige pt.
http://tv.sputnik.dk/player/channel/4094909/clip/5217235.html

Mvh
Anita

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-11-06 09:26

"Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> wrote in message

> Her er et link, men jeg ved ikke om man kan se det, jeg kunne ikke få det
> til at virke lige pt.
> http://tv.sputnik.dk/player/channel/4094909/clip/5217235.html

Det virker godt nok. Personligt ville jeg nok bare synes, det var sjovt at
have været i fjernsynet på den måde - ½ sekund max. Thorsted hundepension
har jo også fået lidt gratis reklame

TV2 har nok fundet billedet via
http://images.google.dk/images?q=grand+danois (side 2).

hilsen
Uffe

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-11-06 09:37

Uffe Kousgaard wrote:

> Det virker godt nok. Personligt ville jeg nok bare synes, det var
> sjovt at have været i fjernsynet på den måde - ½ sekund max. Thorsted
> hundepension har jo også fået lidt gratis reklame

Er det blevet tilladt at bringe reklamer midt i et tv program (i DK)?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-11-06 10:00

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message

> Er det blevet tilladt at bringe reklamer midt i et tv program (i DK)?

Hvor vil du hen med det spørgsmål?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-11-06 11:20

Peter Lykkegaard formulated the question :

> Er det blevet tilladt at bringe reklamer midt i et tv program (i DK)?

Siden hvornår er der blevet krav om at firmaer skal sløres i
tv-programmer i DK ? Prøv f.eks. at se Godaften Danmark på TV2 og gæt
på hvad Forex betaler for at deres butiksfront kan ses i baggrunden...

"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-11-06 11:43

Henrik Stidsen wrote:

> Siden hvornår er der blevet krav om at firmaer skal sløres i
> tv-programmer i DK ?

Bekendtgørelse af lov om radio- og fjernsynsvirksomhed
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20060041029

Kapitel 11 Reklamer og sponsorering af programmer

§ 72. Reklamer skal klart kunne identificeres som sådanne, således at de i
indhold og præsentation adskiller sig fra ordinære programmer.
(..)
§ 80. Sponsorerede programmer skal klart kunne identificeres ved, at
sponsorens navn, mærke (logo), produkt eller tjenesteydelse er angivet ved
programmets begyndelse, slutning eller begge steder. Sådanne angivelser må
derimod ikke forekomme i programmet. I tekst-tv angives sponsorens navn,
mærke (logo), produkt eller tjenesteydelse på de enkelte tekst-tv-sider, som
er sponsoreret.

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-11-06 11:59

Peter Lykkegaard formulated the question :

> Bekendtgørelse af lov om radio- og fjernsynsvirksomhed
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20060041029

Og hvor går grænsen mellem omtale af et firma og reklame ? Eller mellem
"tilfældigt i baggrunden" og reklame ?

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-11-06 12:12

Henrik Stidsen wrote:

> Og hvor går grænsen mellem omtale af et firma og reklame ? Eller
> mellem "tilfældigt i baggrunden" og reklame ?

Udsendelse om et bryggeri som arbejdsplads
TV køkken hvor det tydeligt fremgår hvor produkterne kommer fra
Tour de France

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-11-06 12:44

on 18-11-2006, Peter Lykkegaard supposed :

> Udsendelse om et bryggeri som arbejdsplads

Omtale

> TV køkken hvor det tydeligt fremgår hvor produkterne kommer fra

> Tour de France

Reklame ? Eller tilfældigt i baggrunden ?

"The reason there are two senators for each state is so that one can be
the designated driver." - Jay Leno

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-11-06 14:26

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
Og et ungdomsprogram om mobning hvor man bruger et billede af en grand
danois (uden at have indhentet tilladelse) og man nævner navnet på kennelen?

> Reklame ? Eller tilfældigt i baggrunden ?

Jep den er "svær" :)
Formel 1 har problemer i nogen lande pga tobaksreklamer

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-11-06 01:26

Peter Lykkegaard expressed precisely :

> Og et ungdomsprogram om mobning hvor man bruger et billede af en grand danois
> (uden at have indhentet tilladelse) og man nævner navnet på kennelen?

Tjaa, det er brud på ophavsretten - men reklame, overhovedet ikke.

> Jep den er "svær" :)
> Formel 1 har problemer i nogen lande pga tobaksreklamer

Der var da også den sag med DF's bandereklame i håndbold - det endte da
med de fjernede reklamen gjorde det ikke ?

"You can observe a lot just by watching." - Yogi Berra, Berra's Law

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-11-06 08:49

Henrik Stidsen wrote:

> Tjaa, det er brud på ophavsretten - men reklame, overhovedet ikke.

Ok

> Der var da også den sag med DF's bandereklame i håndbold - det endte
> da med de fjernede reklamen gjorde det ikke ?

DF?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-11-06 09:28

Peter Lykkegaard wrote:

> DF?

Der er delte meninger :)
http://www.folketinget.dk/Samling/20031/spor_sv/S1141.htm

Og fra DF selv
http://www.ccebbesen.dk/sw/frontend/detail.asp?parent=3229&typeid=13&id=2738&menu_parent=&layout=0&print=1

Kvindemennesket formår dog at mudre sagen til
Det er politisk reklame i TV og ikke bandereklamer i almindelighed det
drejer sig om

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Anita Andersen

Dato : 19-11-06 11:08

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Hi! I'm a .signature *virus*!
> Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Spørgsmålet går jo ligesom ikke ud på om det er reklame eller ej. Men om TV
kanaler, i dette tilfælde TV2 godt bare må kopier billeder fra folks
hjemmesider, og bruge som de har lyst til, på tv.
Jeg kan ikke se, at det er reklame, dem måde de bruger billedet på.

Hvad er normal, at de skal betale for brug af billeder ??
Det kan jeg intet finde om.

Mvh
Anita

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-11-06 12:03

Anita Andersen wrote:

> Spørgsmålet går jo ligesom ikke ud på om det er reklame eller ej.

Tråde har det med at udvikle sig

> Hvad er normal, at de skal betale for brug af billeder ??

Imho - ja

Prøv at søge tilbage i gruppen
Overtrædelser af ophavsretten har været diskuteret mange gange

Link til d.v.j via Google Groups
http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura?lnk=li

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : ck

Dato : 21-11-06 12:28

> Hvad er normal, at de skal betale for brug af billeder ??
> Det kan jeg intet finde om.
>
> Mvh
> Anita

Hvem er krænket? Hunden
Prøv og tjen dine penge, ved at sælge hunde og ikke billeder, og glæd dig
over du har fået noget gratis reklame.

ck

Fra : per christoffersen

Dato : 21-11-06 12:47

"ck" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem er krænket? Hunden
> Prøv og tjen dine penge, ved at sælge hunde og ikke billeder, og glæd dig
> over du har fået noget gratis reklame.

Kan du ikke holde dine private meninger for dig selv, og nøjes med at svare
inden for gruppens fundats.

/Per

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-11-06 09:30

Anita Andersen wrote:

> De har brugt det i et børnepogram, hvor de sammenligner en piges
> højde med en af vores Grand Danois
> De nævner også Torsted Hundepension.

Send dem en regning for brug billedet
Tjek evt lige om man/børn/nabo har snakket med TV2 på et tidspunkt vedr brug
af billedet

Du kan søge tilbage i gruppen vedr prisfastsættelse og hvordan brevet skal
skrues sammen
Det har været oppe mange gange før

Du har ophavsretten til billedet og TV2 må ikke bruge det uden din
tilladelse/accept

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-11-06 14:53

Anita Andersen wrote:
> Her er et link, men jeg ved ikke om man kan se det, jeg kunne ikke få
> det til at virke lige pt.
> http://tv.sputnik.dk/player/channel/4094909/clip/5217235.html

Hvor langt inde?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-11-06 15:10

Morten Fruergaard wrote:

> Hvor langt inde?

Første reelle indslag i programmet
Ikke særlig langt hvis du ser med fra starten

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!