Id wrote:
> Hej gruppe
>
> Er der nogen her som har erfarring med garantirep hos Infocare
>
> Jeg sendte min 19" samsung-913B til garantirep hos Infocare d. 23/10
> Forventede ca. en uges rep tid + forsendelse
> Kontaktede dem efter ca. 14 dage for at høre hvornår jeg ville modtage min
> skærm.
> Fik det svar at alt inden for 2 mdr. var akseptabel rep tid, det mente jeg
> ikke
> Fik svarret forventet færdig 16/12.
>
> Er det rimeligt? er det normalen? eller hvad gør jeg?
>
> Forslag modtages med tak
>
> Nb! Jeg har kontaktet firmaet hvor jeg købte skærmen, de har haft tlf.
> kontakt til Infocare 2. gange, hvor Infocare lovede at kontakte mig pr.
> mail, det har de dog ikke gjort.
Retningslinierne kan du finde her:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/
Det udpensler naturligvis ikke hvilken frist du måtte kunne gøre
gældende for din vare, og så bliver man som lægmand hurtigt usikker i
sin sag.
Men nederst kan du læse at du under alle omstændigheder må henvende dig
til butikken med et ultimatum svarende til den frist der er passende for
din sag.
Af de paraller der kan drages af denne sag kan du læse at en skærm ikke
betragtes som en teknisk kompliceret sag. Hvad der skiller sagerne og
taler imod, er hvorvidt en kalender(med skærm) kontra en "bare" skærm
kan betragtes som nødvendig for forbrugeren.
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/afhjaelpning-i-godt-en-maaned-var-for-laenge/
Her er en afgørelse for en harddisk, der må siges at være lige så
nødvendig for forbrugeren som en skærm. Tidslinien er lidt uklar i
beskrivelsen, men man kan da læse at der ihvertfald kan hæves efter 2
md. (om det kunne være mindre fortaber sig i de manglende detaljer)
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/langsom-afhjaelpning-gav-koeber-ret-til-ophaevelse/
Hvis ikke der er nogen der kan finde nogen afgørelser der går under 2
mdr. ville jeg acceptere dette og huske at give en skriftlig frist til
butikken inden den tid kommer (en skriftlig frist skal gerne gives en
uge før den udløber).
Alternativt kan du kræve en mindre tid (1 md?, 1½?, en uge fra nu?
måske) og forberede dig på at det er dig der skal gå først i den sag og
være ham der giver anledning til den afgørelse vi sidder og mangler.