Spørgsmål
Fra : QBIC [ 6400 ]

Dato : 15-11-06 10:30

Om et køb på QXL

Er sælger forpligtiget til at sælge den annoncerede vare til køber ?

Købeloven
§ 23. Angår købet en bestemt genstand, og bliver denne ikke leveret i rette
tid, har sælgeren at svare skadeserstatning, medmindre det oplyses, at
forsinkelsen ikke kan tilregnes ham.

Sælger har sansyneligt solgt varen til anden side inden auktionen var
afsluttet
og spørger kun gennerelt om der kan kræves erstatning, beløbet er ca. 5000
kr.

/ Niels

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 15-11-06 10:37

QBIC [ 6400 ] wrote:

> Er sælger forpligtiget til at sælge den annoncerede vare til køber ?

Formentlig. Har dog ikke sat mig ind i den konkrete salgsmetode.

> [...]
> tid, har sælgeren at svare skadeserstatning, medmindre det oplyses, at

Har du lidt et tab? Det er en forudsætning for at kræve erstatning, at
der er lidt et dokumenterbart tab.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Christian Madsen

Dato : 15-11-06 11:03

QBIC [ 6400 ] formulerede spørgsmålet:
> [...]
> afsluttet
> og spørger kun gennerelt om der kan kræves erstatning, beløbet er ca. 5000

Hvis handlen er afsluttet på QXL er der indgået en gyldig aftale, så er
sælger forpligtet.(Jeg er dog ikke sikker på om det er forbrugerkøb.
Det har der været en hel del snak om).

Du vil kun kunne kræve erstatning hvis genstanden du har købt til 5.000
kr., normalt sælges for noget mere. (f.eks. 7.000 kr (du vil du kunne
kræve 2.000 kr. i erstatning)).

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen

Fra : Thore

Dato : 16-11-06 10:57

On Wed, 15 Nov 2006 10:30:06 +0100, "QBIC [ 6400 ]" <niels@qbic.dk>
wrote:

>Om et køb på QXL

Om en handel i dmpe...

>Er sælger forpligtiget til at sælge den annoncerede vare til køber ?

Er køber forpligtet til at afhente og betale det købte?
Der var noget med en eprom-brænder du skulle hente i foråret 2005...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk