Bodelingsoverenskomst.
Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-11-06 15:13

Hej Ng.

En bodelingsoverenskomst i forbindelse med skilsmisse.
Skal den udfærdiges af en jurist, eller kan jeg gå i boghandlen og købe
sådan en formular?

Mener skøder på huse kan man jo selv få lov at skrive, såe..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 12-11-06 15:52

On Sun, 12 Nov 2006 15:13:26 +0100, "Petersen_Michael"
<petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote:

>Hej Ng.
>
>En bodelingsoverenskomst i forbindelse med skilsmisse.
>Skal den udfærdiges af en jurist, eller kan jeg gå i boghandlen og købe
>sådan en formular?

Du kan sagtens skrive den selv, men jeg vil råde dig til at få en
jurist til at skrive den for dig.

Jeg taler af erfaring, for jeg skrev den selv og det var ikke
specifikt nok og det kom senere til at koste mig omkring 60.000.
/Lars
--
www.tomtompoi.dk. Gratis POI til alle
www.progressio.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-11-06 17:42

In news:c5del2lgfv0c48ssi948cs9m3kpatbu0g8@4ax.com,
Lars (ArthurDent) <arthurdent44@hotmail.com> Typed:

> [...]
>
> Jeg taler af erfaring, for jeg skrev den selv og det var ikke
> specifikt nok og det kom senere til at koste mig omkring 60.000.

ok, hvad havde du glemt at få med?

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 12-11-06 19:13

On Sun, 12 Nov 2006 17:41:48 +0100, "Petersen_Michael"
<petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote:

>In news:c5del2lgfv0c48ssi948cs9m3kpatbu0g8@4ax.com,
> Lars (ArthurDent) <arthurdent44@hotmail.com> Typed:
>
>ok, hvad havde du glemt at få med?

I mit tilfælde var det ikke noget jeg havde glemt, men en formulering
der ikke var præcis nok kombineret med at hun rent faktisk løj for
mig.

Vi havde aftalt at jeg skulle betale en andel af hendes studiegæld,
som det viste sig var noget større end hun havde oplyst (jeg tjekkede
desværre ikke).

Desuden var "salgsomkostninger" på huset ikke udspecificeret, så da
jeg skulle til at betale nægtede hun at salgsomkostninger også dækkede
en del af ejendomsmæglerens salær og markedsføringsomkostninger.

Da jeg skulle til at betale var vi noget uenige om beløbet, hun lagde
sag an og jeg tabte.
/Lars

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-11-06 21:22

In news:hnoel2h4sbtdnfjdvnsgc3vcld64r47ce3@4ax.com,
Lars (ArthurDent) <arthurdent44@hotmail.com> Typed:

> Da jeg skulle til at betale var vi noget uenige om beløbet, hun lagde
> sag an og jeg tabte.
> /Lars

Tak for info.

Fra : Karsten7870

Dato : 13-11-06 10:14

Lars (ArthurDent) wrote:

> [...]
>
> Jeg taler af erfaring, for jeg skrev den selv og det var ikke
> specifikt nok og det kom senere til at koste mig omkring 60.000.

Er det ikke en god idé også at underskrive den hos notarius publicus - eller
gælder mest, hvis man er sambo?
Karsten H. Jensen

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 15-11-06 17:41

On Mon, 13 Nov 2006 10:13:42 +0100, "Karsten7870" <bito@karby.dk>
wrote:

>Er det ikke en god idé også at underskrive den hos notarius publicus - eller
>gælder mest, hvis man er sambo?

I dette tilfælde var det ikke ægtheden af dokumenterne det kom an på,
men indholdet af selve aftalen som var åbent for fortolkning. Dette
var de delvist fordi formuleringerne ikke var "stramme" nok og delvis
pga. andre ting som ikke havde med aftalen at gøre.
/Lars

Fra : Karsten7870

Dato : 15-11-06 20:42

Lars (ArthurDent) wrote:

> [...]
> var de delvist fordi formuleringerne ikke var "stramme" nok og delvis
> pga. andre ting som ikke havde med aftalen at gøre.

OK, tag for info.
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært.

Det er nok ikke lige her, jeg skal bruge den signatur.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-11-06 22:03

> [...]
> sådan en formular?
>
> Mener skøder på huse kan man jo selv få lov at skrive, såe..

Jurist kan klart anbefales.
Kendte en mand engang, der til tilføjet "uforskyldt" i sin skilsmisse. Det
sparede ekstremt mange tusinde kroner gennem årene. og hvorfor så det? Jo,
der stod at han skulle betale bidrag til eks-konen, hvis hun "uforskyldt"
ikke arbejdede 37 timer om ugen.
Sådan er jura så hyggeligt ind i mellem.

Mvh Maria

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-11-06 18:14

In news:45578dc3$0$20250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> Typed:

> [...]
> eks-konen, hvis hun "uforskyldt" ikke arbejdede 37 timer om ugen.
> Sådan er jura så hyggeligt ind i mellem.

En passus som:

Y skal have Kr. XX med sig når hun skifter adresse.
Y har derudover ingen økonomiske krav mod undertegnede.

Burde klare sagen.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-11-06 19:57

> En passus som:
>
> Y skal have Kr. XX med sig når hun skifter adresse.
> Y har derudover ingen økonomiske krav mod undertegnede.
>
> Burde klare sagen.

Ikke dengang mænd stadig kunne dømmes til hustrubidrag.

Mvh Maria

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-11-06 20:20

In news:455a11f9$0$20269$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> Typed:

> Ikke dengang mænd stadig kunne dømmes til hustrubidrag.

Ok, men lige pt. lever jeg ikke i fortiden

Y og jeg kan lige så godt dele de 10K som stikke dem i lommen på en jurist..

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-11-06 21:04

> Ok, men lige pt. lever jeg ikke i fortiden

Nej, det var også bare et eksemple på hvor vigtige nogle ord kan være i
sådan en overenskomst.

> Y og jeg kan lige så godt dele de 10K som stikke dem i lommen på en
> jurist..

Ja, men hvis nu du skulle betale en jurist 10K for ikke at skulle betale 100
K til Y?

Mvh Maria

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-11-06 17:34

In news:455a2178$0$20266$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> Typed:

> Nej, det var også bare et eksemple på hvor vigtige nogle ord kan være
> i sådan en overenskomst.

Du har helt klart ret.

> Ja, men hvis nu du skulle betale en jurist 10K for ikke at skulle
> betale 100 K til Y?

Så bliver jeg erklæret insolvent

Tak for alle indspark.

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 15-11-06 17:43

On Tue, 14 Nov 2006 20:19:49 +0100, "Petersen_Michael"
> [...]

>Ok, men lige pt. lever jeg ikke i fortiden
>
>Y og jeg kan lige så godt dele de 10K som stikke dem i lommen på en jurist..

Hvis jeg kunne have sluppet med 10K ville det sgu have været fedt. I
stedet blev det 67K + sagsomkostninger + advokatregninger.

/Lars