Betaling af told og moms på tøj på i USA
Fra : Brian M

Dato : 10-11-06 11:27

Hejsa.
Jeg har netop modtaget en postkvittering, hvorpå der fremgår at jeg skal
betale et beløb på 380kr i told og moms.
Selve pakken inkl fragt koster 760kr. Dvs at jeg skal betale 50% i told og
moms på tøj købt i USA? Jeg synes at have læst at man kun skal betale 12,4
procent i told når det drejer sig om tøj. Så det jeg kommer frem til, er at
jeg "kun" skal betale 37,4 % i told og moms, istedet for de 50%?
Er jeg helt galt på den her? På forhånd tak.

-Brian

Fra : Niels C. Grønlund

Dato : 10-11-06 11:58

"Brian M" skrev i en meddelelse >
> [...]
> at
> jeg "kun" skal betale 37,4 % i told og moms, istedet for de 50%?
> Er jeg helt galt på den her? På forhånd tak.

Husk der er gebyr for udfærdigelse af tolddokument...

Koster som jeg husker det, en 60 - 80 Kr. hos post danmark.

Herved regnestykket:

760 * 1,124 (Told) = 854,25

854,25 * 1,25 (Moms) = 1067,80

Told og moms = 307,8 Kr

Gebyr for dokument oven i, ja det passer meget fint.

Mvh.
Niels

Fra : Brian M

Dato : 10-11-06 12:00

> [...]
>
> 854,25 * 1,25 (Moms) = 1067,80
>
> Told og moms = 307,8 Kr
>
> Gebyr for dokument oven i, ja det passer meget fint.

Jeg havde lige overset det nævnte gebyr som PD skal have. Nemlig 70kr som du
inddirekte nævner.
Mange tak for hjælpen.

-Brian

Fra : blue

Dato : 10-11-06 12:05

"Brian M" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at
> jeg "kun" skal betale 37,4 % i told og moms, istedet for de 50%?

Du kan ikke bare lægge 25 og 12,4 sammen, idet momsen skal betales af prisen
på pakken inkl. fragt OG told. Dvs. at du skal betale 40,5 % i told og moms.
Dertil skal du lægge et gebyr for toldbehandling til fragtfirmaet, hvilket
vist er 70 kr. hos Postdanmark. Dermed er det vist ikke helt ved siden af,
at du skal betale 380 kr. i told, moms og toldbehandling.

Fra : Rado

Dato : 10-11-06 18:22

On Fri, 10 Nov 2006 12:04:34 +0100, "blue" <x@ywzx.dk> wrote:

>Du kan ikke bare lægge 25 og 12,4 sammen, idet momsen skal betales af prisen
>på pakken inkl. fragt OG told.

Ja de ved sgu hvordan de skal skrue den sammen så de får mest muligt i
kassen. Moms af told er jo i realiteten afgifter af afgifter. Det var
nok ikke længe før vi får afgifter af afgifter af afgifter.

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-11-06 20:40

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kassen. Moms af told er jo i realiteten afgifter af afgifter. Det var
> nok ikke længe før vi får afgifter af afgifter af afgifter.

Har vi ikke det allerede (omend lidt omskrevet).
Først skat af indkomsten, så moms på varen, derefter div. afgifter
hvis det feks. er tobak eller benzin. I ovenstående eksempel er der
lige lidt mere. Man bliver sq lidt deprim af at tænke på hvor få af
ens surt tjente kr. der reelt bliver købt noget for.
Og så kan staten/regeringen ikke forstå der er sort arbejde. tsk tsk.
Der "sparer" man da i det mindste første indhug på over 50%.