Arv/Gæld
Fra : heres@johnny.com

Dato : 05-11-06 00:40

Er der nogen som kan være behjælpelige med et spørgsmål angående
arv/gæld, det drejer sig om min bror som døde den 7 oktober som knap
47årig ugift uden børn og boede alene, vores forældre lever stadig, de
har været i skifteretten for 15 dage siden og fik boet gjort op, min
bror havde gæld men der var ikke nok i boet og det oversteg ikke de
32000 kroner som de tilsyneladende havde sat som minimum, boet blev
derfor erklæret insolvent, her 15 dage senere dukker der et brev op
fra en advokat som forlanger at mine forældre kontakter ham senest på
mandag da han har erfaret at der er kommet penge fra ATP og indefrosne
dyrtidsportioner, her er det så at jeg gerne vil vide om der er nogen
som aner hvad mine forældre skal stille op med brevet/advokaten, er
det boet's penge eller tilfalder de mine forældre, umiddelbart ville
jeg jo mene at når først man har været i skifteretten er der vel ikke
mere for kreditorrerne at komme efter.
Håber på svar
På forhånd tak.
mvh johnny.

Fra : Christian Madsen

Dato : 05-11-06 10:11

heres@johnny.com kom med denne ide:
> [...]
> det boet's penge eller tilfalder de mine forældre, umiddelbart ville
> jeg jo mene at når først man har været i skifteretten er der vel ikke

Jeg vil mene at man vil gøre boet op igen p.g.a de nye oplysninger.
Kreditorene vil nok kunne gøre krav på deres del af pengene.

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen

Fra : alexbo

Dato : 05-11-06 11:31

<heres@johnny.com> skrev

> her er det så at jeg gerne vil vide om der er nogen
> som aner hvad mine forældre skal stille op med brevet/advokaten,

Jeg vil foreslå dine forældre at skrive et brev/mail til advokaten hvor de
beder ham henvende sig til skifteretten, hvis han er uenig i skifterettens
afgørelse om insolvens.
Alternativt at gøre ingenting, skifterettens afgørelse står ved magt, indtil
den måske bliver ændret.
De er ikke dine forældres problem, det er advokatens.

Skifteretten er ikke ubekendt med mulighederne for ATP og indefrosne
dyrtidsportioner, så det har den måske allerede taget højde for.

mvh
Alex Christensen