Bankoverførsel til udenlands konto
Fra : anders_1980@hotmail.~

Dato : 22-10-06 20:58

Jeg har netop købt 4 nye processorer over Ebay, men mit problem er at
sælger ikke acceptere Paypal. Nu er mit spørgsmål så, hvordan jeg
kan være sikker på at jeg ikke kommer til at betale for noget som jeg

ikke modtager?

Sælgeren har sendt sin addresse sit konto nummer og bankens SWIFT kode

til mig. Mit spørgsmål er så, om jeg kan få pengene retur hvis jeg
overfører mine penge via netbank, men min vare aldrig kommer frem?

Han har også sagt at jeg bare kan betale via Western Union, men har
jeg undersøgt og der er jo ingen sikkerhed så vidt jeg kan se.

Hvad er jeres råd til mig?

Sælgeren har handlet en del over e bay, men har kun købt ting, og det

her er det første han sælger. Han har kun fået positive feedbacks.

Har hørt om Der findes selskaber der tilbyder såkaldt escrow, hvor de
fungerer som
mellemmand. Du betaler pengene til dem, og de udbetaler dem først til
sælger, når du har godkendt varen.

Findes der sådanne i Danmark?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-10-06 21:07

anders_1980@hotmail.com wrote:
> [...]
> sælger ikke acceptere Paypal. Nu er mit spørgsmål så, hvordan jeg
> kan være sikker på at jeg ikke kommer til at betale for noget som jeg

Lade være...

> Sælgeren har sendt sin addresse sit konto nummer og bankens SWIFT kode
>
> til mig. Mit spørgsmål er så, om jeg kan få pengene retur hvis jeg
> overfører mine penge via netbank, men min vare aldrig kommer frem?

Kun gennem advokat.

> Hvad er jeres råd til mig?

Køb dem et andet sted, hvis du ikke er villig til at tabe pengene...

Fra : erectus

Dato : 22-10-06 21:06

> [...]

> fungerer som
> mellemmand. Du betaler pengene til dem, og de udbetaler dem først til

De findes på nettet. Denne hører hjemme i London og har aftale med blandt
andre Danske Bank: https://www.moneybookers.com/app/?rid=1752238

Har ingen erfaringer med escrow funktionen på den. Den skulle være en af de
billigste til overførsler.

Mvh Jarl

Fra : anders_1980@hotmail.~

Dato : 22-10-06 21:12

> Lade være...

> Kun gennem advokat.

> Køb dem et andet sted, hvis du ikke er villig til at tabe pengene...

Hvad med escrow, kan det benyttes fra Danmark og nogen der kan forklare
præcist hvordan det foregår? På den måde løber man da ingen
risiko.

Jeg har læst et sted at der er nogen banker der stiller samme
sikkerhed ved Overførsel via netbank som der er ved Dankort. Er der
noget opm dette?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-10-06 00:11

anders_1980@hotmail.com wrote in news:1161547905.787326.240950
@b28g2000cwb.googlegroups.com:

> Hvad med escrow, kan det benyttes fra Danmark og nogen der kan forklare
> præcist hvordan det foregår? På den måde løber man da ingen
> risiko.

Det fungerer oftest ved at en aftale laves, køber indbetaler varens pris
til escrow firmaet og giver sælger besked. Sælger sender sin vare til
køber. Køber har et aftalt tidsrum til at godkende varen, hvorefter escrow
firmaet udbetaler købsprisen til sælger.

Escrow firmaet gør det naturligvis ikke gratis (typisk starter priserne ved
25$ + omkostninger, men afhænger af varens værdi). Escrow branchen har også
brådne kar.

Fra : anders_1980@hotmail.~

Dato : 22-10-06 21:20

Tak for svarene.

Jeg kontakter min lokale bank i morgen og høre hvad de kan finde ud af
for mig.

Har jeg forstået hvordan det virker.: ?

Er det sådan at jeg betaler de 437 pund som det drejer sig om (plus 1
procent til moneybookers) og så stiller de sikkerhed for pengene?

Når sælger han så har "modtaget" pengene så sender han varen til
mig, og når jeg så har accepteret at jeg har modtaget varen, så
bliver pengene trukket fra min konto og handlen er gennemført?

Hvis jeg så ikke modtager varen så kan jeg altid få pengene retur.

Har jeg forstået det korrekt?

Fra : erectus

Dato : 22-10-06 21:45

> [...]

> bliver pengene trukket fra min konto og handlen er gennemført?

> Hvis jeg så ikke modtager varen så kan jeg altid få pengene retur.

Jeg kender som skrevet ikke arbejdsgangen, men escrow er jo, at en 3. mand
holder pengene, indtil køber, og overgiveren af penge (dig), har fået
varen(erne). Derefter udbetales de til sælger.

Undersøg det konkret på deres hjemmeside eller i banken. Der står alt om
det.

Mvh Jarl

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-10-06 23:12

<anders_1980@hotmail.com> wrote in message

> Er det sådan at jeg betaler de 437 pund som det drejer sig om (plus 1
> procent til moneybookers) og så stiller de sikkerhed for pengene?

Det lyder usandsynligt at nogen vil tilbyde det for 4.37 pund = 48 kr.

Men lad os høre om dine erfaringer.

hilsen
Uffe

Fra : Holst

Dato : 22-10-06 21:28

anders_1980@hotmail.com wrote:

> Hvad er jeres råd til mig?

Det undrer mig, at du ikke forud har sat dig ind i betalingen, inden du
valgte at købe noget via eBay.

På eBay har sælgerne sædvanligvis tydeligt anført, hvorledes de ønsker
at modtage betaling.

Fra : anders_1980@hotmail.~

Dato : 22-10-06 21:40

Holst skrev:

> Det undrer mig, at du ikke forud har sat dig ind i betalingen, inden du
> valgte at købe noget via eBay.
>
> På eBay har sælgerne sædvanligvis tydeligt anført, hvorledes de ønsker
> at modtage betaling.

Jamen det havde jeg også og havde det drejet sig om køb for 100
dollars havde jeg da heller ikke været så nærvøs. Så også på de
feedback som sælger havde fået og de var 100 procent positive. Fndt
så bagefter ud af at feedbacksene kun kom fra folk der havde solgt
noget til vedkommende, og at det drejede sig om små ting. Sælger har
dog været medlem af ebay siden 2004 men har kun lavet 15 handler.

Der hvor jeg blev nervøs var da jeg modtog en besked fra Ebay der
bl.a. indeholdt dette:

Please keep in mind, sales that take place outside of eBay are not
eligible for any eBay or PayPal protective services and you run the
risk of losing your money or your item if you complete these
transactions.

Jeg skal desuden sende penge til Ku geo som bor i Kina, selvom ejeren
af Emailen som sælger fra hedder Arne Ripman. Hun siger så at det er
hendes mands Email.

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 23-10-06 19:55

On 22 Oct 2006 13:39:47 -0700, anders_1980@hotmail.com wrote:

>Please keep in mind, sales that take place outside of eBay are not
>eligible for any eBay or PayPal protective services and you run the
>risk of losing your money or your item if you complete these

Det er for at advare folk mod at handle uden om ebay. Har du vundet auktionen
eller er det en studehandel i har lavet privat?

Jeg mener ebay har en form for forsikring, kan dog ikke lige finde noget på
deres hjemmeside.

>Jeg skal desuden sende penge til Ku geo som bor i Kina, selvom ejeren
>af Emailen som sælger fra hedder Arne Ripman. Hun siger så at det er
>hendes mands Email.

Det lyder skummelt, bliver varen så sendt fra Kina med told og moms?

De helt proff svindlere har deres egen "escrow" services, så der skal man også
passe på...

Med venlig hilsen
Henrik Villadsen

Fra : Anders Majland

Dato : 25-10-06 20:33

> Jeg skal desuden sende penge til Ku geo som bor i Kina, selvom ejeren
> af Emailen som sælger fra hedder Arne Ripman. Hun siger så at det er
> hendes mands Email.

PAS PÅ !!!!!

Der er nogle svindlere igang der "overtager" inaktive konti og den advarsel
jeg fik på ebay.de lyder meget som det du er ude i ...

Hvor er sælgers konto registreret ? Anvender sælger anonyme email addresser
? Opgiver sælger en addresse eller telefonnummer du kan verificere ?

Fra : anders_1980@hotmail.~

Dato : 22-10-06 22:00

Jeg kontakter min bank i morgen. Det er en lille lokal en, men nu må
vi se om de ikke kan hjælpe mig.

Tak for hjælpen.

Fra : Codexx

Dato : 22-10-06 23:13

anders_1980@hotmail.com skrev:

> Jeg skal desuden sende penge til Ku geo som bor i Kina, selvom ejeren
> af Emailen som sælger fra hedder Arne Ripman. Hun siger så at det er
> hendes mands Email.

PAS PÅ!!!

At købe it-udstyr på Ebay og betale via en bankoverførsel til Kina,
er efter min mening nogenlunde lige så naivt som at svare på et
Nigeriabrev...

/Bacher

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-10-06 00:22

anders_1980@hotmail.com writes:

> [...]
> sælger ikke acceptere Paypal. Nu er mit spørgsmål så, hvordan jeg
> kan være sikker på at jeg ikke kommer til at betale for noget som jeg

Prøv dk.forbruger. Du kan ikke være sikker.

> [...]
> fungerer som
> mellemmand. Du betaler pengene til dem, og de udbetaler dem først til

Den ene part bliver nødt til at stole på den anden part. Ellers kan han
blive snydt og det gælder begge veje. Det findes i mio.kontrakter. Jeg
tvivler på at det er billigt at få nogen til at være en ordentlig
mellemmand, hvis det skal gå ordentligt til og ingen skal kunne snydes.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : anders_1980@hotmail.~

Dato : 23-10-06 07:06

> [...]
> tvivler på at det er billigt at få nogen til at være en ordentlig
> mellemmand, hvis det skal gå ordentligt til og ingen skal kunne snydes.

Det der Hedder moneybookers koster stort set ingenting, og der var en
der tidligere skrev at Danske Bank benyttede sig af det. Det koster kun
omkring 0.5 euro, så tvivler på at det er noget man kan stole ret
meget på. Men som sagt så ringer jeg til min bank og får det
undersøgt i dag. Det med at den ene part bliver nødt til at stole på
den anden holder ikke helt. Der er jo mange både små og store
virksomheder der benytter sig af en 3 mand ved forskellige handler. De
betaler heller ikke før de har modtaget hele ordren.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-10-06 13:31

> [...]
> undersøgt i dag. Det med at den ene part bliver nødt til at stole på
> den anden holder ikke helt. Der er jo mange både små og store

Jo, det gør.

> virksomheder der benytter sig af en 3 mand ved forskellige handler. De
> betaler heller ikke før de har modtaget hele ordren.

Hvad ved du egentligt om det? Baseret på dit årstal, gætter jeg på at du
er omkring 26 år. Hvor mange virksomheder har du prøvet at være ansat i
som bruger 3.mand til den slags og hvor du har været involveret i
hvordan tingene foregår? Ofte sker der en forudbetaling og
evt. mellembetalinger.

Der findes mange brådne kar rundt omkring - især i lande udenfor DK,
hvor det er svært at forfølge dem. Der spenderes mange penge på at
sortere de seriøse fra de useriøse og ikke alle er seriøse. Også store
virksomheder kan blive snydt, hvis ikke de undersøger tingene
tilstrækkeligt godt. Kreditværdighed er også tillid.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Thore

Dato : 23-10-06 11:27

On 22 Oct 2006 12:57:51 -0700, anders_1980@hotmail.com wrote:

> [...]
>sælger ikke acceptere Paypal. Nu er mit spørgsmål så, hvordan jeg
>kan være sikker på at jeg ikke kommer til at betale for noget som jeg

Pengene er tabt, hvis du ikke modtager varen.

Ovebevis sælger om rigtigheden i at lave en PayPal-konto. Det tager ham
5 minutter..,, Jeg har købt mange steder i verden de sidste 5 år og
altid brugt PayPal uden problemer. Fortæl ham at hans omsætning stiger
hvis han opretter en...

Medmindre det er bevidst fra hans side, at han gerne vil have pengene
forlods......................

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : anders_1980@hotmail.~

Dato : 23-10-06 14:32

> [...]
> hvis han opretter en...
>
> Medmindre det er bevidst fra hans side, at han gerne vil have pengene

Problemet er at man ikke kan overføre penge fra en kinesisk bank til
Paypal, så derfor vil han ikke oprette en paypal konto. Troede ikke
helt på det i starten, men nu har jeg også læst det flere andre
steder bl.a. her:

http://bbs.chinadaily.com.cn/viewthread.php?tid=296753

"hi, friend

paypal does work very well here in China. Don't worry.Many people even
have the accounts.The problem is we can't withdraw money from the
Chinese Banks.

Angel & Coco

Parttime tour guide and interpreter in Guangzhou"

Så det er hans problem :(

Fra : anders_1980@hotmail.~

Dato : 27-10-06 10:40

Anders Majland skrev:

> [...]
>
> Hvor er sælgers konto registreret ? Anvender sælger anonyme email addresser
> ? Opgiver sælger en addresse eller telefonnummer du kan verificere ?

Det var en svindler og hans konto er lukket og hans Email konto blev
også lukket lige efter. Jeg havde overført halvdelen af pengene, men
takket være godt arbejde fra min bank lykkedes det mig at få dem alle
tilbage, pånær et gebyr på 200 kr. Så tak for hjælpen alle sammen.

Fra : Codexx

Dato : 27-10-06 12:25

> [...]
> takket være godt arbejde fra min bank lykkedes det mig at få dem alle
> tilbage, pånær et gebyr på 200 kr. Så tak for hjælpen alle sammen.

Må man spørge hvad banken gjorde? Nåede de at stoppe
SWIFT-overførslen inden pengene var landet hos modtageren?

/Bacher