fra indekat til udekat - og kattesitning
Fra : Birte Drejer Dalgaar~

Dato : 26-06-01 08:33

Robin og Rosa (mine burmillakatte) har nu boet i hus et halvt år. Robin er
blevet luftet i snor og Rosa har holdt sig på terrassen. Robin har langt
fra været tilfreds med det, der har været meget miaven og kradsen på døre.
De sidste 4 dage har han så forsøgt sig på egen hånd, den ene gang
smuttede han ud mellem benene på os en aften kl. 01.00, da vi kom hjem, vi
lod så terassedøren stå åben og kl. 04.45 kom han hjem - og skyndte sig på
kattebakken! og sov hele næste dag. Nu tror han altså så at det er hver
nat han skal ud og jeg har de sidste to nætter hørt på hans højlydte
jamren, så søvn er det næsten ikke blevet til. Min plan var at han kunne
komme ud en tur når vi kom hjem fra arbejde og så komme ind til natten,
det var han også i går, var væk ca. 1 time. Men det er åbenbart ikke så
interessant som natten er. Er det mon "farligere" at være ude om natten?
Eller er det bare os mennesker der mener det. Vi får føste kattelem om
noget tid.
Til sidst - har nogen www. adressen på kattesitning - den blev bragt her
for nogen tid siden, men jeg har misset den.
Hilsen
Birte

Fra : Katrine

Dato : 26-06-01 09:27

Hej

Her er en adresse på et firma som kattesitter
http://www.lfhjemmesitter.dk

Hilsen
Katrine

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte J.L

Dato : 26-06-01 09:53

I en del bøger står der, at det er farligere om natten....kan ikke lige huske
hvorfor.
Mine to accepterer 100% at de kun kommer ud i sele om dagen, så det problem
kender jeg ikke. Omvendt har jeg dog haft "fornøjelsen" af en nabokat, som
hver nat kom og mjavede højlydt foran mit vindu fordi den frøs og ville ind i
varmen = nul nattesøvn til mig :- /
Hvis I har have, var det da måske en overvejelse værd, at indhegne denne eller
bygge en løbegård (hvis ikke i bor et sted hvor regler forhindrer dette)...så
er katten sikret mod smitte, trafikuheld og den slags, og den kan komme ud
døgnet rundt -også uden risiko for nabostridigheder.
-Gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-06-01 12:23

Hej

Altså om natten er katten jo ikke så nem at se, så bor i tæt på vej er det
jo en del farligere.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor mht kattesitter, men her er oz et link

http://www.hjemmesitting.dk/

Joan

Fra : greta

Dato : 26-06-01 20:50

> [...]

her
> for nogen tid siden, men jeg har misset den.
Du spørger, om det er farligere at være ude om natten, når man er en
kat.
Jeg er den lykkelige ejer af 2 orientalere, som naturligvis er de
dejligste af alle katte. De er "desværre" så kloge, at de selv kan åbne
døre. Hos os har vi vendt alle dørhåndtag af samme grund. Vi har mistet
2 pragtfulde misser, fordi de selv havde lukket sig ud i tusmørke. Katte
(og nok også andre dyr) bliver blændet af billygter, og så kan de ikke
finde ud af hvilken vej de skal løbe for at komme væk fra de "ækle"
biler.
Derfor: LAD ALDRIG DINE KATTE VÆRE UD OM NATTEN.
Kærlig hilsen Sofus, Bubber og Greta

http://www.kandu.dk/

Fra : greta

Dato : 26-06-01 20:50