Politi der nægter at tage imod anmeldelse
Fra : PP

Dato : 20-10-06 19:57

En beboer i en lejlighed har en hund han altid går uden snor med.
Denne hund kan ikke med andre hunde og den har gentagende gange angrebet
andre hunde.

Han er blevet bed om at holde den i snor men gør det ikke.

Politiet blev i dag ringet op af dem hvis hund er er blevet angrebet og de
nægtede at tage imod anmeldelsen, på trods af at det er en klar overtrædelse
af dyreværnsloven.

De ville heller ikke dokumentere på nogen som helst måde, at man havde
kontaktet dem.

Har man andre muligheder end at sende en email / brev til dem for at få dem
til at reagere på anmeldelsen?

Fra : Henning

Dato : 20-10-06 20:50

> [...]
>kontaktet dem.
>
>Har man andre muligheder end at sende en email / brev til dem for at få dem

Start med at møde personligt op på stationen - der sidder rigtige
mennesker, som er til at tale med. Jeg kunne forestille mig,
betjentene ikke tog den slags anmeldelser seriøst over telefonen?

Fra : Rea721

Dato : 21-10-06 22:36

PP, skrev noget i stil med:

> Politiet blev i dag ringet op af dem hvis hund er er blevet angrebet
> og de nægtede at tage imod anmeldelsen, på trods af at det er en klar
> overtrædelse af dyreværnsloven.

Klar overtrædelse...?? Hvad er det der er overtrådt i dyreværnsloven?

> Har man andre muligheder end at sende en email / brev til dem for at
> få dem til at reagere på anmeldelsen?

Ja, man kan bevæge sig ned på stationen, og få en forklaring på hvorfor man
ikke vil modtage en anmeldelse.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : PP

Dato : 22-10-06 07:17

"Rea721" <skod3@721.dk> wrote in message

> Klar overtrædelse...?? Hvad er det der er overtrådt i dyreværnsloven?

At de går med deres hund uden snor når de ikke har 100% kontrol over den og
at den gentagende gange har angrebet andre hunde.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 22-10-06 07:54

"PP" <pp@pp.pp> den 22. oktober 2006 kl. 08:17 +0100 skrev:

>"Rea721" <skod3@721.dk> wrote in message

>At de går med deres hund uden snor når de ikke har 100% kontrol over den
>og
>at den gentagende gange har angrebet andre hunde.

Det er altså Hundeloven:

http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A1969/0038029.htm

Hilsen Sverre.

Fra : blue