Ebay køb
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-10-06 20:45

Hvis man betaler en auktion på ebay ved hjælp af Dankort og der ingen pakke
kommer frem, kan man så gå i banken og få sine penge tilbage?

Samme spørgsmål, hvis man får en pakke med en mursten i?

--
Per, Esbjerg

Fra : Doctor Tennant

Dato : 14-10-06 01:08

> [...]
> pakke kommer frem, kan man så gå i banken og få sine penge tilbage?
>
> Samme spørgsmål, hvis man får en pakke med en mursten i?

Jeg har fået det, ja. De sørger for at handelen går tilbage, og så fik jeg
en sjov e-mail fra sælger (der havde sendt mig en æske med gamle blade
istedet for det jeg have budt på), hvor jeg blev kaldt det ene og det andet.
Hyggeligt.

Fra : Empitris

Dato : 14-10-06 06:54

> Hvis man betaler en auktion på ebay ved hjælp af Dankort og der ingen
> pakke kommer frem, kan man så gå i banken og få sine penge tilbage?
>
> Samme spørgsmål, hvis man får en pakke med en mursten i?

Og samme spørgsmål, hvis man nu betaler med Visakort via PayPal?

Jeg har i øjeblikket $470 ude og svømme og pakke burde have været her for
længst

Fra : erectus

Dato : 14-10-06 09:20

Empitris hotmail.com> wrote:

> Jeg har i øjeblikket $470 ude og svømme og pakke burde have været her
> for længst

Ebay anbefaler selv, at man kontakter sin egen bank i tilfælde af problemer
med sælgeren. Ellers kan køber få sælgers personlige informationer hos Ebay
og kontakte ham/hende direkte:
http://pages.ebay.in/help/tp/isgw-buyer-protection-steps.html

Bruger man Cash On Delivery med posten (COD) er man ude over
betalingsproblemer.

Mvh Jarl

Fra : Fred Thiesen

Dato : 15-10-06 16:44

"erectus" <freshair@vip(!).cybercity.dk> skrev i melding
> Bruger man Cash On Delivery med posten (COD) er man ude over
> betalingsproblemer.

Men man kan vel ikke få lov at pakke op og se hvad pakken indeholder før man
betaler?
Så da kan pakken jo alligevel indeholde mursten eller andet uønsket.

FredT

Fra : erectus

Dato : 15-10-06 17:11

Fred Thiesen wrote:

> Men man kan vel ikke få lov at pakke op og se hvad pakken indeholder
> før man betaler?

Jeg ved faktisk ikke, om man hos de forskellige pakkeleverandører kan åbne
pakken, før man kvitterer for modtagelsen. Jeg tror det næppe.

> Så da kan pakken jo alligevel indeholde mursten eller andet uønsket.

Ja, men hvis man tjekker inden købet, hvem man handler med på Ebay, så kan
man vurdere sælger. Der er anmeldelser af sælgerne. Man kan blot undlade at
handle med en, der ikke er bruger anmeldelse på.

Mvh Jarl

Fra : Kim S

Dato : 14-10-06 12:42

"Empitris hotmail.com>" <empitris@<fjern_mig> skrev i en meddelelse

> Og samme spørgsmål, hvis man nu betaler med Visakort via PayPal?
>
> Jeg har i øjeblikket $470 ude og svømme og pakke burde have været her for
> længst

Ja, og ja.... Med PayPal skriver du en klage til PayPal, og de sørger
fro at tilbageføre pengene. Med Visa, skal du ha' fat i din bank, men
det kan godt lade sig gøre.
Har selv prøvet det med PayPal, virkede fint...

Mvh, Kim

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 18-10-06 12:11

"Empitris hotmail.com>" <empitris@<fjern_mig> wrote in message

> Og samme spørgsmål, hvis man nu betaler med Visakort via PayPal?

Visa kan ikke hjælpe da du brugte paypal derfor de skal undgås, ofte kan du
også få problemer med at få dem til at acceptere deres ansvar..

Derfor brug creditkort rigtigt udenom Paypal så har du dine rettigheder
korrekt..

:- )F