Sælge info om brugerne på website
Fra : MooreHojer

Dato : 13-10-06 12:40

Hej

Er det lovligt at sælge info om en brugere på et website?
Så længe der kun er tale om alder, postnummer, diverse forbrugsvaner
m.m. men aldrig om info der direkte kan identificerer den enkelte som
f.eks. navn, telefon, adresse er det så ikke ok?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : per christoffersen

Dato : 13-10-06 13:25

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men aldrig om info der direkte kan identificerer den enkelte som f.eks.
> navn, telefon, adresse er det så ikke ok?

Jeg forstår det sådan, at du vil sælge en helt anonymiseret statistik om
brugerne af et website. Det skulle der ikke være noget i vejen for.
Sålænge data ikke er personhenførbare kan der ikke blive problemer.

/Per

Fra : MooreHojer

Dato : 15-10-06 13:01

> Jeg forstår det sådan, at du vil sælge en helt anonymiseret statistik
> om brugerne af et website.

Ja

> Det skulle der ikke være noget i vejen for.
> Sålænge data ikke er personhenførbare kan der ikke blive problemer.

Tænke jeg også nok, men skulle bare lige være sikker
Det er bedre at være for forsigtig end komme galt af sted

Takker for hjælpen!

--
MooreHojer

Fra : Jubii

Dato : 15-10-06 15:44

On Sun, 15 Oct 2006 14:01:23 +0200, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

>Ja

>Tænke jeg også nok, men skulle bare lige være sikker
>Det er bedre at være for forsigtig end komme galt af sted

Så læser du persondataloven ik'
for du kan ikke bruge denne gruppe til reel juridisk rådgivning, læs fundatsen
hvor den slags står.

Fra : MooreHojer

Dato : 15-10-06 17:38

> for du kan ikke bruge denne gruppe til reel juridisk rådgivning, læs
> fundatsen
> hvor den slags står.

hvor er det lige den står?

Fra : Jens

Dato : 15-10-06 18:18

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura
--

Jens F

Fra : Simon - [8230]

Dato : 15-10-06 22:56

> hvor er det lige den står?
Hvis det er persondataloven så findes den her:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20000042930-REGL

Simon