Ang. Lotto24's nyhedsbrev
Fra : Ditte H

Dato : 12-10-06 07:22

Hej

Endnu en gang har jeg modtaget et nyhedsbrev fra Lotto 24, selv om jeg
har opsagt det.
Men da jeg fik denne meddelse sidste gang, og igen denne gang undrer
jeg mig:
Afmeldelsen gælder kun i 6. mdr. jf.vores regler. e-mailadressen som du
framelder er XXXXXXXX klik bekræft eller fortryd.
Kan de tillade sig at beholde min adresse, og sende nyhedsbreve igen og
igen?
Jeg fik nok ikke lige læst betingelserne den gang jeg tilmeldte mig.
Men burde man ikke kunne blive slettet fra sådan et register?

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-10-06 07:55

Ditte H <ditte@tamuin---.dk> writes:

> Endnu en gang har jeg modtaget et nyhedsbrev fra Lotto 24, selv om jeg
> har opsagt det.

Har du aktivt tilmeldt dig deres nyhedsbrev eller har får du det fordi
du har handlet med dem?

> [...]
> Jeg fik nok ikke lige læst betingelserne den gang jeg tilmeldte
> mig. Men burde man ikke kunne blive slettet fra sådan et register?

Hvis du aktivt har enmodet om deres nyhedsbrev skal du utvivlsom
fuldstændigt kunne tilbagetrække denne anmodning, det vil sige at
tilbagetrækken den for al fremtid eller indtil du selv aktivt næste
gang anmoder om nyhedsbrevet. (Markedsføringslovens §6 stk. 1)

Hvis du jævnligt handler hos Lotto 24 og de derved modtager din
emailadresse, så tror jeg godt at de ved hver handel kan tilmelde dig
deres nyhedsbrev hvis du samtidigt har en let måde at frabede dig det
på. Hvis Lotto 24 så kun gøre det hver 6. måned stiller dig efter min
opfattelse bedre end markedsføringsloven kræver. (MFL §6 stk. 2)

Hvis der er tale om det første tilfælge og du ikke kan få lotto24 til
at indse at de handler forkert, så bør du bringe det op over for
Forbrugerombudsmanden. I det andet tilfælde er jeg som sagt ikke helt
sikker på at det er ulovligt, men det kræver at nyhedsbrevet kun
reklamerer for 'egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser'.

--
http://peter.makholm.net/ | You know what the chain of command is?
peter@makholm.net | It's the chain I go get and beat you with

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 12-10-06 14:47

Peter Makholm wrote:

> [...]
> på. Hvis Lotto 24 så kun gøre det hver 6. måned stiller dig efter min
> opfattelse bedre end markedsføringsloven kræver. (MFL §6 stk. 2)

Jeg er uenig med dig. En forretningsdriver bør kunne indse, at hvis man
frabeder sig henvendelser, så gælder det indtil man evt. giver modsat
meddelelse. En bestemmelse a la "du kan godt framelde dig nyhedsbrevet,
men det gælder kun i 6 mdr., og så får du nyhedsbreve igen" er efter min
mening voldsomt i strid med både god markedsføringsskik og også
almindelige aftaleretlige doktriner.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : David Mc Nally

Dato : 12-10-06 08:46

Ditte H wrote:
> [...]
> framelder er XXXXXXXX klik bekræft eller fortryd.
> Kan de tillade sig at beholde min adresse, og sende nyhedsbreve igen og

Som jeg læser deres regler, er det kun tilmeldte medlemmer, der
modtager nyhedsbrevet, og det mener jeg ikke der er noget juridisk
problem i. Så vidt jeg husker må de gerne stille som betingelse, at
du modtager deres nyhedsbrev for at kunne være bruger på sitet. Vil
du derfor helt undgå nyhedsbrevet, skal du slette din bruger.

Har du slettet din bruger, er problemet et helt andet - så må de på
ingen måde tilmelde dig igen og igen.

Fra : Helle

Dato : 12-10-06 11:24

"Ditte H" <ditte@tamuin---.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg fik nok ikke lige læst betingelserne den gang jeg tilmeldte mig. Men
> burde man ikke kunne blive slettet fra sådan et register?

Jeg har nøjagtig samme problem og er vanvittig træt af det - synes godt nok
det er frækt! Har aldrig handlet hos dem.

Hilsen Helle

Fra : Dino

Dato : 12-10-06 12:10

Den 12-10 2006 skrev Ditte H i dk.videnskab.jura:

> [...]
>
> Jeg fik nok ikke lige læst betingelserne den gang jeg tilmeldte mig.
> Men burde man ikke kunne blive slettet fra sådan et register?

I deres regler og medlemsbetingelser, står der:

§9 Sletning af brugerdata
Du kan til enhver tid melde dig ud af Lotto24. Dette gøres under "Ret
brugerprofil". Melder du dig ud af Lotto24 slette vi samtlige dine data
inkl. de bonuspoinst som du måtte have optjent. Efter en sletning ligger
vi ikke inde med nogle data omkring dig.

Så du kan bare melde dig ud af Lotto 24, eller?

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 12-10-06 19:34

gå ind under meddelse og bloker afsender

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Eliasen

Dato : 12-10-06 19:35

"STIG RASMUSSEN" <dorthe.b.rasmussen@get2net.dk> wrote in message
> gå ind under meddelse og bloker afsender

Det forsvinder Lotto24's eventuelle ulovligheder jo ikke af.

--
Eliasen

Fra : Ditte H

Dato : 13-10-06 20:14

STIG RASMUSSEN forklarede den 12-10-2006:
> gå ind under meddelse og bloker afsender
Hej

Jeg bad om mit kodeord for et døgn siden, det er endnu ikke kommet.
Må nok sende en mail til, for ud af det vil jeg.

Tak for alle jeres svar.

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : Helle

Dato : 13-10-06 21:24

> [...]
>
> Jeg bad om mit kodeord for et døgn siden, det er endnu ikke kommet.
> Må nok sende en mail til, for ud af det vil jeg.

Jeg ville melde mig helt ud på deres side i går og de skrev så at nu var der
sendt en mail til mig med et link jeg skulle klikke på, for at bekræfte min
udmeldelse - denne mail har jeg nu et døgn efter endnu ikke modtaget...