Ejer af et A/S
Fra : Jens

Dato : 11-10-06 10:33

Hvor kan jeg finde ud af hvem der ejer et bestemt A/S.

Fra : Kim

Dato : 11-10-06 11:01

On Wed, 11 Oct 2006 11:32:58 +0200, "Jens" <ingen@mail> wrote:

>Hvor kan jeg finde ud af hvem der ejer et bestemt A/S.

Spørg i en relevant gruppe, f.eks. news:dk.erhverv .

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Rasmus

Dato : 11-10-06 17:57

"Jens" <ingen@mail> wrote in message
> Hvor kan jeg finde ud af hvem der ejer et bestemt A/S.

www.cvr.dk

/Rasmus

Fra : jacob nielsen

Dato : 11-10-06 22:36

Du kan ikke se på www.cvr.dk, hvem der er aktionær i et givent selskab.

--

Jacob

Fra : Jens

Dato : 12-10-06 01:37

jacob nielsen wrote:

> Du kan ikke se på www.cvr.dk, hvem der er aktionær i et givent
> selskab.

Hvor kan jeg så se det.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 12-10-06 07:31

Jens wrote:

> Hvor kan jeg så se det.

Det kan du som udgangspunkt ikke se. Aktier er ikke nødvendigvis
udstedt på navn, så ikke engang aktieselskabet selv ved nødvendigvis
hvem der er aktionærer.

Der findes i "Bekendtgørelse af lov om aktieselskaber" nogen regler om
at f.eks. aktionærer der erhverver aktier, så deres pålydende værdi
udgør mindst 5 pct. af aktiekapitalen, skal meddele dette til selskabet.
Selskabet skal føre en særlig fortegnelse over sådanne meddelelser
og denne kan du få en udskrift af mod at betale de dermed forbundne
omkostninger.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jens

Dato : 13-10-06 02:46

Per H. Nielsen wrote:

> [...]
> selskabet. Selskabet skal føre en særlig fortegnelse over sådanne
> meddelelser og denne kan du få en udskrift af mod at betale de dermed

Jeg har så købt det regnskab jeg ville have fat i, og det skulle så blive
sendt med E-mail, men der var bare ikke nogen fil med den E-mail jeg fik.

Der stod bare at ordren var blevet gennemført, men ingen pdf fil.

Hvor får man den pdf fil fra.

Fra : per christoffersen

Dato : 13-10-06 08:26

"Jens" <ingen@mail> skrev i en meddelelse

> Hvor får man den pdf fil fra.

Det må du hellere spørge CVR om.

/Per

Fra : Dan Elgaard

Dato : 12-10-06 18:03

> Hvor kan jeg finde ud af hvem der ejer et bestemt A/S.

I firmaets årsrapport skal stå samtlige aktionærer, der ejer mere end 5%.

Aktionærere, der ejer mindre end 5% kan du ikke finde noget om nogen
steder - andet måske i selskabets aktiebog, men den offenliggøre de nok ikke

Dan

Fra : K_T

Dato : 13-10-06 15:55

Det vil blive meget vanskeligt at finde ud af - forudsat du mener et 'åbent'
aktieselskab, dvs. hvor aktierne er frit omsættelige.
Du vil f.eks. aldirg finde ud af hvor mange aktier jeg har i Nordea? (jeg
har et 3-cifret antal)

Knud