Arv skifte Hvor lang tid kan man vente
Fra : ...

Dato : 10-10-06 13:06

Hej NG

I forbindelse med en arvesag hvor min kone og hendes søstre skulle dele en
del værdier, fik jeg at vide at der kun var maksimalt 1 år til at få ordnet
det.
Nu har jeg fået at vide, at en bekendt af os, har arvet for mange år siden.
Men da det kun er hende og hendes bror, der har arvet en del værdier, fra en
velhavende tante, har de ikke skiftet.
Hvordan kan det lade sig gøre ? Kan jeg og min bror arve fra en tante, og så
undlade at skifte i f.eks. 5 - 10 år ?

Fra : JensenDenmark

Dato : 10-10-06 16:14

"..." <mine-handler|fjern|@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan kan det lade sig gøre ? Kan jeg og min bror arve fra en tante, og
> så undlade at skifte i f.eks. 5 - 10 år ?

Det er faktisk op til skifteretten om de vil pace advokaterne lidt. Det
dødsbo, jeg er involveret i (Der er kun kontanter, aktier og en bil.) tog
sin start 31-12-2005 og vi skulle gerne se en afgørelse i løbet af et par
måneder.

Til en start går der i hvertfald 8 uger med proklama og så skal skattefar
med underbemanding og strukturændringer også have sit at sige. Det er mindst
et kvartal.

Så kan der være problemer med afvikling af aktiver.

Så et år er ikke urealitisk. 5-10 år er i overkanten, men det desværre set.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-10-06 00:36

> [...]
> Hvordan kan det lade sig gøre ? Kan jeg og min bror arve fra en tante, og
> så undlade at skifte i f.eks. 5 - 10 år ?

Min kone er netop i gang med en arvesag og har fået 1 år til at afslutte
boet. Det fremgår også af de officielle papirer, som man laver boopgørelsen
på, at det skal være afsluttet senest 1 år efter dødsfaldet.

Kurt