/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Hvad er fremgangsmåden?
Fra : Lasse Madsen


Dato : 10-10-06 12:53

Hej

For en måned siden blev jeg kontaktet af ejeren fra et firma via mit
arbejde (som teknisk supporter) men da det firma jeg arbejder for ikke
ikke kunne yde onsite support osv. fik jeg lov at min chef til at lave
det privat i weekenden for det andet firma hvis jeg havde lyst...

Da jeg bor i Aalborg og hans firma er i Hvidovre tilbød han at betale
turen med fly osv. yderligere havde han kontaktet en anden til også at
komme og kigge på problemet (en anden privat person) og vi aftalte at
jeg skulle flyve over til ham om lørdagen (for en måned siden) jeg
ankom og sammen med den anden person fandte vi ud af at problemet, var
at det software han havde fået lavet til sit produkt var defekt og jeg
tilbød ham så at skrive det om weekenden efter - dette aftalte vi og
jeg retunerede så weekenden efter og skrev softwaren om og nu virkede
hans produkt og han var tilfreds.

Tre dage senere sender jeg så en personlig regning på de timer der er
brugt samt fly biletten osv.. men hører intet i 3 uger selv om jeg kun
har givet ham 8 dages netto

Jeg kontakter ham (uden at nævne regningen - for at spille på hans
dårlige samvittighed) for at høre om alting fortsat fungere og om der
var noget jeg skulle følge op på ... han siger så at alt er okay og
i skønneste orden hvor efter jeg så sender ham fakturaen igen (uden
pålagt rykkergebyr) og hører igen intet...

I dag blev jeg så ringet op at den anden person som var med første
gang som siger at han heller aldrig har fået hans penge og at han
konfronterede ham direkte med det og mere eller mindre fik lagt røret
på.

Jeg syntes naturligvis det er brændærgeligt at miste ikke kun timer
af min tid men også flybillettens pris osv... så jeg er naturligvis
interesseret i at få mine penge tilbage.

Jeg har til ovenstående et par spørgsmål:

1. Hvad kan jeg gøre som privat person for at indrive mine penge?
2. Jeg har selv et firma (et I/S med en kompanjong) kan jeg sende ham
en ny regning fra mit I/S påtrods af at den originale jeg sendte var
en personlig regning med mit CPR nummer med henblik på at når det er
mit firma kan jeg måske overlade sagen til Ribers osv.?

Med venlig hilsen

Lasse Madsen


 
 
Kim Ludvigsen (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 10-10-06 20:12

Den 10-10-06 13.53 skrev Lasse Madsen følgende:

> 1. Hvad kan jeg gøre som privat person for at indrive mine penge?

Ryk for pengene, og skriv i rykkeren, at betales der ikke inden 10 dage,
sendes sagen til inkasso, hvilket vil medføre yderligere omkostninger
for skyldner. Betales der stadig ikke, kan du sende kravet til inkasso.

> 2. Jeg har selv et firma (et I/S med en kompanjong) kan jeg sende ham
> en ny regning fra mit I/S påtrods af at den originale jeg sendte var
> en personlig regning med mit CPR nummer med henblik på at når det er
> mit firma kan jeg måske overlade sagen til Ribers osv.?

I så fald ville du skulle lave en kreditnota og derefter fremsende en ny
faktura, og det kan slet ikke betale sig. Dels vil det have utilsigtede
konsekvenser, fordi du ikke er eneejer af I/S'et, og dels vil du
alligevel ikke kunne gøre mere i I/S'et, end du kan som "privat" (i
gårsøjne fordi du reelt er et firma).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spareribs: Buskplante, hvis frugter bruges som tilbehør til maden...
http://ordforklaring.dk/ordforklaring.php?forklaring=spareribs

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste