Starte eget tøjbutik?
Fra : Ukendt

Dato : 06-10-06 09:32

Hej!
Jeg har en veninde, der vil starte egen tøjbutik. Hvilken selskabsform skal
hun vælge og hvad skal man være opmærksom på?
Er der nogen steder man kan få hjælp (evt. gratis) eller tilskud?
Mvh
LarsZK

Fra : lhm

Dato : 06-10-06 09:47

http://www.startogvaekst.dk/sw602.asp til inspiration

Fra : Anders Christensen

Dato : 06-10-06 09:48

LarsZK skrev:
> [...]
> hun vælge og hvad skal man være opmærksom på?
> Er der nogen steder man kan få hjælp (evt. gratis) eller tilskud?

Et godt sted at spørge kunne være dk.erhverv, hvilket nok er mere
korrekt end denne gruppe.
Der er ihvertfald større chance for få et rigtig godt svar vil jeg tro,
da det ikke direkte er et juridisk spørgsmål.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : JSM

Dato : 06-10-06 10:04

> [...]
> skal hun vælge og hvad skal man være opmærksom på?
> Er der nogen steder man kan få hjælp (evt. gratis) eller tilskud?

Prøv at spørge i news:dk.erhverv .
Prøv også at spørge hos et revisionsfirma. En del giver en gratis
konsultation hvor man uden beregning gennemgår iværksætterens ide og
forretningsplan. Selvfølgelig med den skumle bagtanke, at vedkommende senere
bliver kunde hos firmaet. Jeg er selv ansat i et revisionsfirma (ikke som
revisor men som it-konsulent) som yder denne service. Vi har også et par
brochurer med checklister for iværksættere liggende på vores hjemmeside. Jeg
vil ikke beskyldes for at bruge dette forum som reklamesøjle, så hvis du vil
have link til det, så smid en mail til mig. Afsenderadressen her er gyldig.

mvh
Jesper

Fra : Codexx

Dato : 06-10-06 12:04

LarsZK skrev:
> [...]
> hun vælge og hvad skal man være opmærksom på?
> Er der nogen steder man kan få hjælp (evt. gratis) eller tilskud?

Hun skal være opmærksom på at det kan virke besnærende at vælge et
anpartsselskab, på grund af den begrænsede hæftelse. Imidlertid vil
den begrænsede hæftelse ofte være rent illusorisk, idet alle store
kreditorer blot vil kræve pant, eller personlig kaution som sikkerhed
istedet. I tilfælde af en konkurs kan hun derfor af skattetekniske
grunde ende med at stå dårligere end ved en personligt ejet
virksomhed.

/Bacher

Fra : Sybil

Dato : 06-10-06 14:04

> [...]
> skal hun vælge og hvad skal man være opmærksom på?
> Er der nogen steder man kan få hjælp (evt. gratis) eller tilskud?

http://startguiden.virk.dk/

Majken

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-06 00:17

Tak for alle de gode svar. Jeg vil sende info videre