Amdi ?
Fra : helena

Dato : 05-10-06 16:15

Det har flere gang været fremme i pressen at statsadvokaten ikke kan finde
ham (Amdi Petersen, Tvind) for at forkynde at man har ønsket at anke hans
frifindelse.
Kan det virkelig passe at han bare kan forsvinde, og så sker der ingenting ?
Jeg mener at have hørt at det skal forkyndes for ham
inden for 14 dage?

Det er da næsten for nemt at undslippe på den måde ??

Helena

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-10-06 20:28

"helena" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg mener at have hørt at det skal forkyndes for ham
> inden for 14 dage?
>
> Det er da næsten for nemt at undslippe på den måde ??

Anklageren kan gå i retten og få forlænget fristen, når bare anklageren kan
godtgøre, at man har gjort hvad der var muligt, for at få forkyndt anken.
Det er så retten som vurderer om politiet har gjort nok for at forkynde,
således at der kan træffes beslutning om at forlænge fristen.
Så man kan ikke bare gemme sig og så er alt godt.

Kurt