pligt til at udtale sig i retten?
Fra : niller

Dato : 04-10-06 12:35

hvis man havner i fogedretten og afgiver insolvenserklæring..kan det ske
skriftligt eller har man pligt til at udtale sig?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-10-06 12:50

Den 04-10-06 13.34 skrev niller følgende:
> hvis man havner i fogedretten og afgiver insolvenserklæring..kan det ske
> skriftligt eller har man pligt til at udtale sig?

Man sidder ikke og skriver til hinanden, men snakker ganske almindeligt.
Fogeden vil sikkert på et tidspunkt spørge, om man har penge til at
betale med, og om man ellers har noget, der kan gøres udlæg i. Jeg kan
ikke se, hvorfor det skulle være en fordel at række et stykke papir med
et "nej" over til ham i stedet for blot at åbne munden. Kreditors
advokat kan også risikere at spørge, om man fx har bil, ejerbolig eller
andet, og det skal man svare på.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tipi: Nøjagtig opmåling af arealet på et indianertelt...

Fra : Martin Bak

Dato : 04-10-06 23:00

> [...]
> risikere at spørge, om man fx har bil, ejerbolig eller andet, og det skal

Man vil normalt sammen med indkaldelsen til fogedretten få besked på at
medbringe dokumentation for sine aktiver, for eksempel registreringsattest
på bil osv. Man skal møde frem. Jeg tror det er det Niller spørger om. Man
kan næppe erklære sig insolvent og samtidig have aktiver som bil eller hus.

Martin