andelslejlighed fraflytning pludselig er d~
Fra : Henrik Petersen

Dato : 03-10-06 19:03

Hej

Jeg har solgt min andelslejlighed, Dette går altid gennem bestyrelsen
og en venteliste, intet her.

Jeg har så afleverede 4 nøgler som jeg skulle til bestyrrelsen, intet
her.

Men så får jeg et brev at jeg vil blive trkket 1500 for udskiftning af
nøglecylender mm. da den persom der har overtaget lejligheden dagen
efter hun har fået udleveret nøglerne af bestyrelsen, finder ud af, en
af dem ikke passer.

DVS af jeg har afleveret nøglerne og bestyrelsen finder ingen nøgle
derer ukorent, men det er der lige pludseligt dagen efter at den nye
ejer har modtaget den.

Jeg er vel ikke ansvarlig for 3 mand her, det er vel
bestyrelsensansvar, da de har modtaget nøglerne og givet dem videre

Eller hvad?
Hvad gør jeg, jeg har skrevet at jeg ikke godtager dette træk af mit
tilgodehavende og tuet med advokat, men det siger bare at det er mit
ansvar og jeg bare kan komme an, da de vel er klar over at udgifterne
til en advokat er størrer en 1500.-

hjælp?

hentrik

Fra : Henning

Dato : 03-10-06 21:04

On Tue, 03 Oct 2006 20:03:00 +0200, Henrik Petersen <far@jalte.dk>
wrote:

> [...]
>nøglecylender mm. da den persom der har overtaget lejligheden dagen
>efter hun har fået udleveret nøglerne af bestyrelsen, finder ud af, en

Fremgår det af vedtægterne, at du skal aflevere 4 nøgler? Det er vel
kotume at man under alle omstændigheder får omlagt sine låse, når man
flytter ind et nyt sted - ingen kan se hvor mange kopier der florerer
af dine nøgler?

Fra : Henrik Petersen

Dato : 03-10-06 21:14

On Tue, 03 Oct 2006 22:03:43 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>kotume at man under alle omstændigheder får omlagt sine låse, når man
>flytter ind et nyt sted - ingen kan se hvor mange kopier der florerer

Man skal aflevere det antal nøgler man har kviterese for ved
udlevering, i dette tilfælde 4 stk.
og låsene bliver ikke omkodet ved salg.

henrik

Fra : Henning

Dato : 04-10-06 07:53

>og låsene bliver ikke omkodet ved salg.

Det bestemmer den nye beboer forhåbentlig - naturligvis for egen
regning? Låsen er din ejendom, hvad du gør med den er op til dig selv.
Der er forhåbentlig ikke andre (bestyrelse, vicevært?) der har en kopi
af nøglen?
OT: Hvad mon forsikringsselskabet siger, hvis man anmelder et indbrud
uden tydelige tegn på indbrud, hvis man ikke har fået lagt låsen om
siden man flyttede ind?

Fra : Henrik Petersen

Dato : 04-10-06 17:34

On Wed, 04 Oct 2006 08:53:00 +0200, Henning
<newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote:

> [...]
>regning? Låsen er din ejendom, hvad du gør med den er op til dig selv.
>Der er forhåbentlig ikke andre (bestyrelse, vicevært?) der har en kopi

Den nye ejer kan selvfølgeligt godt for egen regning omkode løsen

og bestyrelsen/viseværten har kun en nøgle, hvis ejer udlevere den.

>OT: Hvad mon forsikringsselskabet siger, hvis man anmelder et indbrud
>uden tydelige tegn på indbrud, hvis man ikke har fået lagt låsen om
>siden man flyttede ind?

tja...

henrik

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 03-10-06 21:27

Henrik Petersen <far@jalte.dk> skrev:

> Man skal aflevere det antal nøgler man har kviterese for ved
> udlevering, i dette tilfælde 4 stk.

Du har vel en kvittering for, at du har afleveret 4 nøgler? Hvis du har
det, har jeg svært ved at se, at de kan få noget ud af ders krav.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik Petersen

Dato : 04-10-06 17:33

On 03 Oct 2006 20:26:52 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Du har vel en kvittering for, at du har afleveret 4 nøgler? Hvis du har
>det, har jeg svært ved at se, at de kan få noget ud af ders krav.

Man får ingen kvittering og det er heller ikke det der er problemet.

bestyrelsen, siger blot at den nye ejer har fået en ukorent nøgle.

henrik

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 04-10-06 18:18

Henrik Petersen <far@jalte.dk> skrev:

> Man får ingen kvittering og det er heller ikke det der er
> problemet.

Ja det er jo så gået hen og blevet et problem. Det mest fornuftige
ville have været at afprøve alle nøglerne sammen med bestyrelsen der
derefter kvitterede for, at du havde afleveret nøglerne.

Men et eller andet sted er det helt hen i vejret, at ville udskifte
cylinderen pga. en nøgle der angiveligt ikke virker når den nye beboer
har tre fungerende nøgler som hun for mindre end 50,- kan få lavet kopi
af.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jens

Dato : 04-10-06 18:27

> [...]

> cylinderen pga. en nøgle der angiveligt ikke virker når den nye beboer
> har tre fungerende nøgler som hun for mindre end 50,- kan få lavet kopi

Problemet er nok snarere den fiktion, at har man afleveret de 4 nøgler,
som man i sin tid kvitterede for, så er _alle_nøgler afleveret.

Fiktionen forholder sig - meget bekvemt - ikke til den virkelighed, at
man over tid kan have fået fremstillet og distribueret et utal af
nøgler, udover de oprindelige 4.
--

Jens F

Fra : Henrik Petersen

Dato : 04-10-06 20:45

On Wed, 4 Oct 2006 19:26:46 +0200, spam@finds.dk (Jens) wrote:

>Problemet er nok snarere den fiktion, at har man afleveret de 4 nøgler,
>som man i sin tid kvitterede for, så er _alle_nøgler afleveret.

Dette er nemlig pointen, jeg har afleverede 4 nøgler som jeg har
kvitterede for ved modtagelsen, men at bestyrelsen ikke tjekker nøgler
inden de aflevere dem videre.

Det er her, jeg siger dette er ikke mit problem/ansvar, da det er
bestyrelsens ansvar, når de giver disse nøgler videre