ridse i bil
Fra : jopa

Dato : 26-09-06 17:27

Hejsa
Under en cykelferie i Italien lavede jeg en ridse i en bil, med mit styr.
Skylden var min.
Der blev ikke optaget rapport, men der var dog en betjent til stede der
hjalp bilisten med at udfylde skadesrapporten, som jeg også skrev under på.

Nu har jeg så modtaget et brev samt en regning fra bilistens selskab (kan
dog ikke læse Italiensk)

Mit forsikringsselskab siger at de dækker, men sagde underforstået at jeg jo
ikke behøvede at betale ?

Det er vel et ? om moral eller hvad.
Jeg skal betale selvrisiko

--
Mvh.John

Fra : K_T

Dato : 26-09-06 17:33

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> dog ikke læse Italiensk)
>
> Mit forsikringsselskab siger at de dækker, men sagde underforstået at jeg

Det er jo bilisten som har en selvrisiko (formoder jeg). Det kan da ikke
være dit problem.

Knud

Fra : MAndersen

Dato : 26-09-06 17:53

"K_T" <kxt.sleett@pppprivat.dk> skrev i en meddelelse

> "jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er jo bilisten som har en selvrisiko (formoder jeg). Det kan da ikke
> være dit problem.
>
> Knud

Og det kan det jo så godt. Det krav der må være kommet er kravet for skaden,
underordnet at billisten har en selvrisiko.

Den selvrisiko der skal betales, er den selvrisiko der er på din
ansvarsforsikring under indboforsikringen.
Når selskbabet siger sådan, mener de vel blot, at hvis det havde været i DK,
skulle du kun betale billistens selvrisiko.

MAndersen

Fra : jopa

Dato : 26-09-06 17:57

MAndersen skriblede bla:

> Den selvrisiko der skal betales, er den selvrisiko der er på din
> ansvarsforsikring under indboforsikringen.

Nemlig

> Når selskbabet siger sådan, mener de vel blot, at hvis det havde
> været i DK, skulle du kun betale billistens selvrisiko.

Hun sagde underforstået at det var et ? om moral da de ifølge hende ikke
kunne indrive pengene.

--
Mvh.John

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-09-06 20:19

It happens that jopa formulated :

> Hun sagde underforstået at det var et ? om moral da de ifølge hende ikke
> kunne indrive pengene.

Og det hun mener er sandsynligvis at det er for dyrt for et udenlandsk
forsikringsselskab at køre en retssag mod dig for at få pengene ind. Så
det er meningen du skal betale med mindre du ønsker at svindle gutten
hvis bil du ridsede.

Moo point: It´s like a cow´s opinion. It just doesn´t matter. It´s
"moo".
- Joey Tribianni, "The One Where Chandler Doesn´t Like Dogs".

Fra : jopa

Dato : 26-09-06 20:26

Henrik Stidsen skriblede bla:
> [...]
> forsikringsselskab at køre en retssag mod dig for at få pengene ind.
> Så det er meningen du skal betale med mindre du ønsker at svindle

For mig er det væsentligt at det Italienske selskab ikke får beløbet 2
gange.
Jeg kan ikke læse brevet og regningen, men har sendt kopi til mit
forsikringsselskab.

Jeg skal kun betale min selvrisiko.
Jeg var lidt interesseret i om der måske var nogen der kendte til deres
forsikringsregler dernede
Mener principielt ikke at de skal score beløbet 2 gange hvis bilisten selv
har betalt noget eller det hele

--
Mvh.John

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-09-06 20:41

on 26-09-2006, jopa supposed :

> For mig er det væsentligt at det Italienske selskab ikke får beløbet 2 gange.

Det tror jeg ikke du skal regne med - så har de i hvert fald snydt
nogen.

> Jeg kan ikke læse brevet og regningen, men har sendt kopi til mit
> forsikringsselskab.

Er også smartest at lade dem om at håndtere det.

> [...]
> forsikringsregler dernede
> Mener principielt ikke at de skal score beløbet 2 gange hvis bilisten selv

Hvis det er som i DK så skal billisten ikke betale noget som helst med
mindre du nægter at betale (=nægter dit ansvar/skyld). Eller der er
tale om delt skyld.

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : jopa

Dato : 26-09-06 21:13

Henrik Stidsen skriblede bla:

> Hvis det er som i DK så skal billisten ikke betale noget som helst med
> mindre du nægter at betale (=nægter dit ansvar/skyld). Eller der er
> tale om delt skyld.

Det var nu ikke så meget for at spare den tudse jeg har i selvrisiko.
Men det kunne jo være at de i Italien havde den praksis at skader forvoldt
af turister blev dækket af deres egen forsikring
--
Mvh.John

Fra : Kim Andersen

Dato : 27-09-06 21:27

jopa wrote:
> [...]
> Men det kunne jo være at de i Italien havde den praksis at skader
> forvoldt af turister blev dækket af deres egen forsikring

Nu skal du jo ikke spille mere dum end du er.

Fra : redge

Dato : 27-09-06 21:43

jopa wrote:

> Det var nu ikke så meget for at spare den tudse jeg har i selvrisiko.
> Men det kunne jo være at de i Italien havde den praksis at skader
> forvoldt af turister blev dækket af deres egen forsikring

Hvis det mere er et sundt moralsk spørgsmål, var det så en idé at ringe
eller vende forbi den italienske ambassade og spørge dem om, hvordan det
konkret hænger sammen med dækningen i Italien. Hvis skadevoldte får sin
ridse dækket ind uanset, og der skabes vished om det, er det vel hovedsagen.
For selskaberne er det peanuts.

Mvh Jarl

Fra : QBIC [ 6400 ]

Dato : 27-09-06 00:20

Du kan få den oversat til noget læsbart ved at skrive
ordene ind her. http://www.translate.ru

En af de førende sider med oversættelsmaskiner...

/ Niels