Strejke i børnehaven - skal vi betale ?
Fra : henrik@aficionado.dk

Dato : 26-09-06 15:14

Nu strejker de i børnenes børnehave, som de gør mange andre steder.

Kan man forvente at kommunen tilbagebetaler de penge vi betaler for at
have børnene i børnehaven, i den periode hvor børnehaven at lukke
pga strejke ? - Det bliver trods alt til små 1000 kroner om ugen ?

Fra : BJ

Dato : 26-09-06 15:18

<henrik@aficionado.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

>have børnene i børnehaven, i den periode hvor børnehaven at lukke
>pga strejke ? - Det bliver trods alt til små 1000 kroner om ugen ?

Rent basalt er det ikke kommunen, der har nedlagt arbejdet.

Så du kan vel sende regningen til de af BUPL´s medlemmer, der ikke passer
deres arbejde.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-09-06 15:26

henrik@aficionado.dk laid this down on his screen :
> Kan man forvente at kommunen tilbagebetaler de penge vi betaler for at
> have børnene i børnehaven, i den periode hvor børnehaven at lukke
> pga strejke ? - Det bliver trods alt til små 1000 kroner om ugen ?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article227480.ece

Det er næppe muligt at undgå betalingen.

"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 26-09-06 16:09

On 26-09-2006 16:14 henrik@aficionado.dk wrote:
> Kan man forvente at kommunen tilbagebetaler de penge vi betaler for at
> have børnene i børnehaven, i den periode hvor børnehaven at lukke
> pga strejke ?

Hvis det er i Århus, så ja:
http://www.aarhuskommune.dk/files/aak/aak/content/filer/boern_og_unge/strejke_og_blokader_orientering_til_foraeldre/Foraeldrebetaling.pdf

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : BJ

Dato : 26-09-06 16:14

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis det er i Århus, så ja:
> http://www.aarhuskommune.dk/files/aak/aak/content/filer/boern_og_unge/strejke_og_blokader_orientering_til_foraeldre/Foraeldrebetaling.pdf

Det er da en fremragende løsning.

Man må opfordre andre berørte kommuner til at gøre det samme.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Holst

Dato : 26-09-06 16:14

Mikkel Z. Herold wrote:

> Hvis det er i Århus, så ja:
> http://www.aarhuskommune.dk/files/aak/aak/content/filer/boern_og_unge/strejke_og_blokader_orientering_til_foraeldre/Foraeldrebetaling.pdf

Sjovt det er 1/30, når børnehaverne vel kun har åbent ca. 20 dage om
måneden.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-09-06 23:42

> Sjovt det er 1/30, når børnehaverne vel kun har åbent ca. 20 dage om
> måneden.

Lige min tanke. Det skal forældrene da ikke stille sig tilfredse med!
Men på den anden side, koster institutionen vel også penge om weekenden,
omend det nok er meget mindre. Strømmen skal stadig betales, selvom alle
maskinerne er på standby, huslejen skal også betales, og varmen skal også
betales (hvis det var vinter)...

Emil

Fra : BJ

Dato : 27-09-06 00:13

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Lige min tanke. Det skal forældrene da ikke stille sig tilfredse med!

Netop .. de kan jo blot opsige aftalen/pladsen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 26-09-06 19:46

On 26 Sep 2006 07:14:04 -0700, henrik@aficionado.dk wrote:

>Kan man forvente at kommunen tilbagebetaler de penge vi betaler for at
>have børnene i børnehaven, i den periode hvor børnehaven at lukke
>pga strejke ? - Det bliver trods alt til små 1000 kroner om ugen ?

Det var godt nok en dyr børnehave, omkring 4000 pr måned
/Lars
--
www.tomtompoi.dk. Gratis POI til alle
www.progressio.dk

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 26-09-06 20:43

Lars (ArthurDent) wrote:

> Det var godt nok en dyr børnehave, omkring 4000 pr måned
> /Lars

- eller også har de mere end eet barn i børnehaven

Jan

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 27-09-06 09:02

On Tue, 26 Sep 2006 21:43:10 +0200, "Jan Selchau-Hansen"
<mit_fornavn@mit_efternavn.dk> wrote:

>- eller også har de mere end eet barn i børnehaven

Ja naturligvis, det havde jeg ikke tænkt over. Undskyld.
/Lars

Fra : Anders Majland

Dato : 26-09-06 21:40

> Det var godt nok en dyr børnehave, omkring 4000 pr måned

Flere børn ? og derfor "kun" 4kkr pga søskende rabat

/A