Er der nye regler vedr kørekort på vej
Fra : Henning S Christians~

Dato : 25-09-06 18:13

Har hørt rygter om at man fra Januar først kan påbegynde at tage kørekort
når man er fyldt 18 og ikke som idag 3 måneder før, er der nogen her der kan
kaste lys over det? er det en and eller.

--
Venlig Hilsen
Henning S Christiansen

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 26-09-06 15:18

On Mon, 25 Sep 2006 19:13:26 +0200, "Henning S Christiansen"
<fjernmig-henning@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Har hørt rygter om at man fra Januar først kan påbegynde at tage kørekort
>når man er fyldt 18 og ikke som idag 3 måneder før, er der nogen her der kan
>kaste lys over det? er det en and eller.

Må være en and - min nevø tog køretimer før sin 18. fødselsdag her i
august.
--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.

Fra : Holst

Dato : 26-09-06 15:33

Mogens Poulsen wrote:

> Må være en and - min nevø tog køretimer før sin 18. fødselsdag her i
> august.

Det er jo også nogle måneder før januar. Sådan cirka et halvt år før.

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-09-06 13:29

Holst <newsjul06@shelter.dk> wrote:
> [...]

Det er tilsyneladende ikke en and. Mit barnebarn fylder 18 d. 14/12,
og begynder om en uge med køretimer. Han fik at vide af hans
kørelærer, at han var heldig fordi der pr. januar 2007, kommer et
forbud for unge under 18 mod at begynde køretimerne inden de er fyldt
18. Jeg tror at kørelæreren talte sandt.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 28-09-06 15:33

On Thu, 28 Sep 2006 14:28:35 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
>forbud for unge under 18 mod at begynde køretimerne inden de er fyldt
>18. Jeg tror at kørelæreren talte sandt.

Det er mig som ikke kan læse - beklager.
--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.

Fra : Henning S Christians~

Dato : 28-09-06 20:31

> [...]
>2007, kommer et forbud for unge under 18 mod at begynde køretimerne inden
>de er fyldt 18. Jeg tror at kørelæreren talte sandt.

Der må vel ligge en lovændring som er vedtaget af folketinget et sted som
man kan finde så - hvis det da er vedtaget og ikke blot et foreslag eller?
nogen der kan finde omtalte?