Rep. tid hos EL-giganten ????
Fra : KE Kofod

Dato : 24-09-06 22:19

Jeg har købt en TomTom 910 Navigator ved EL-giganten.
den er nu 1 måned gammel og skærmen de nu defekt.
Den er nu indleveret til garanti rep. ved EL-G i Kolding.
De har skrevet til mig at jeg skal forvente en rep. tid på ca. 21
arbejdsdage !.
Skal jeg her bare vente og se glad ud, og mangle min Navigator ?.
Mvh. KE Kofod.

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 09:12

[snip]> Skal jeg her bare vente og se glad ud, og mangle min Navigator ?.

Nej. Du behøver ikke se glad ud. Men jeg kan oplyse dig om at jeg har ventet
5 uger på min DVD recorder, som er til rep 2. gang for samme problem (defekt
laser). El-giganten siger det er normal rep-tid.

Tror du jeg stadig ser glad ud?

Mvh
Michael

Fra : per christoffersen

Dato : 25-09-06 09:19

"Michael Jørgensen" <spamkiller_snabela_webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ventet 5 uger på min DVD recorder, som er til rep 2. gang for samme
> problem (defekt laser). El-giganten siger det er normal rep-tid.

Forbrugerstyrelsen er nok af en anden opfattelse.
2 x 5 ugers reperationstid på den samme genstand er højst sandsynligt
urimelig lang tid.
Et sted på www.forbrug.dk kan man finde beskrivelser af, hvor lang tid, der
må anses for at være rimeligt.
(Iflg. Købeloven, skal udbedring af mangler ske uden væsentlig ulempe for
køber, - deraf udtrykket om hvad der så er rimelig tid.)

> Tror du jeg stadig ser glad ud?

Nej

/Per

Fra : Michael Jensen

Dato : 27-09-06 05:40

> Nej. Du behøver ikke se glad ud. Men jeg kan oplyse dig om at jeg har
> ventet 5 uger på min DVD recorder, som er til rep 2. gang for samme
> problem (defekt laser). El-giganten siger det er normal rep-tid.

Jeg havde samme problem hos dem med en dvd-recorder. Laseren defekt. Det
endte ret godt, for da den gik i stykker 2. gang fik jeg med ret hævet
stemme og en kopi af købeloven i hånden overbevist dem om at jeg skulle have
lov til at hæve købet. Og jo, jeg fik alle 6000 tilbage til sidst, og kunne
så købe en tilsvarende model et andet sted for 3000 i stedet. DET var
elgiganten ikke glade for. De forsøgte flere gange at spise mig af med en
"nyere" model de havde i butikken, som de selv solgte for ca. 2800..........
Men det holdte hårdt, og der måtte lidt hævede stemmer til...

Så hvis det går galt igen skal du sørge for at få hævet købet!!! (Jeg gætter
på det er en Philips maskine??)

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-09-06 08:24

Michael Jensen wrote:

> [...]
> hårdt, og der måtte lidt hævede stemmer til...
> Så hvis det går galt igen skal du sørge for at få hævet købet!!! (Jeg

Jeg fik også hævet købet, da mit CRT-fjernsyn gik i stykker for 3. gang (2.
og 3. gang samme fejl), da de efter mere end en måned og utallige
opringninger, ikke havde leveret det tilbage. Det var da meget rart, at få
ca. 5.000 for et fjernsyn jeg havde givet ca. 5.000 for to år tidligere.
Elgiganten er generelt ret dyr, har oldgamle modeller (deres LCD-fjernsyn er
ofte 2-3 generationer gamle, og koster LANGT mere end nyeste generation i
Tyskland), så der burde ellers nok være plads til en overordentligt god
service. Til gengæld tror jeg direktøren kører i en ret fin bil, og har et
ret stort hus. :)

Forresten så jeg så mit to år gamle fjernsyn sat til salg i butikken lidt
senere - prisen var naturligvis høj, og der stod "demomodel" på det. Jeg
spurgte en ekspedient, hvordan man kunne finde på at kalde et 2 år gammelt
fjernsyn, som i det meste af sin levetid havde stået hos en forbruger
(altså, når det ikke var til reparation), for en "demomodel". Han sagde, at
det var fordi de normalt kaldte en brugt vare for en "b-vare", og det ville
kunderne ikke kunne forstå. Jeg spurgte, hvorfor man så ikke bare skrev
"brugt" - hvortil han svarede, at deres system ikke understøttede det... De
er nu meget muntre i Elgiganten, ikke videre kloge, men meget muntre. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-09-06 09:51

Morten Wartou skrev:

> (altså, når det ikke var til reparation), for en "demomodel".
> Han sagde, at det var fordi de normalt kaldte en brugt vare
> for en "b-vare"

Det er måske en oversættelse af "beware"?

--
Bertel

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 27-09-06 09:54

[snip]
> [...]
De
> er nu meget muntre i Elgiganten, ikke videre kloge, men meget muntre. :)

Meget rammende beskrivelse

Jeg kan supplerende oplyse om at de lige nu (mens jeg skriver) leder efter
min recorder på lageret i Tilst. Den blev nemlig afsendt fra værkstedet for
9 dage siden!

Mvh
Michael

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 27-09-06 11:23

[snip]
> [...]
> min recorder på lageret i Tilst. Den blev nemlig afsendt fra værkstedet

Nu forlyder det at den forresten ikke var blevet afsendt fra værkstedet
alligevel... Jeg har (i dag) brugt ca. 45 minutter i telefonen ved deres
kundeservice, og venter nu (endnu engang) på at de ringer tilbage med en ny
plan.

Grrrrrr....

Mvh
Michael

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 27-09-06 09:49

[snip]
> Så hvis det går galt igen skal du sørge for at få hævet købet!!! (Jeg
gætter
> på det er en Philips maskine??)

Det er nemlig rigtig. Det er en DVDR-70...

Takker for informationerne

Mvh
Michael