/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Rep. tid hos EL-giganten ????
Fra : KE Kofod


Dato : 24-09-06 22:19

Jeg har købt en TomTom 910 Navigator ved EL-giganten.
den er nu 1 måned gammel og skærmen de nu defekt.
Den er nu indleveret til garanti rep. ved EL-G i Kolding.
De har skrevet til mig at jeg skal forvente en rep. tid på ca. 21
arbejdsdage !.
Skal jeg her bare vente og se glad ud, og mangle min Navigator ?.
Mvh. KE Kofod.

 
 
Ukendt (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-09-06 09:12

[snip]> Skal jeg her bare vente og se glad ud, og mangle min Navigator ?.

Nej. Du behøver ikke se glad ud. Men jeg kan oplyse dig om at jeg har ventet
5 uger på min DVD recorder, som er til rep 2. gang for samme problem (defekt
laser). El-giganten siger det er normal rep-tid.

Tror du jeg stadig ser glad ud?

Mvh
Michael



per christoffersen (25-09-2006)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 25-09-06 09:19


"Michael Jørgensen" <spamkiller_snabela_webhiker.dk> skrev i en meddelelse
news:45178f40$0$20267$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [snip]> Skal jeg her bare vente og se glad ud, og mangle min Navigator ?.
>
> Nej. Du behøver ikke se glad ud. Men jeg kan oplyse dig om at jeg har
> ventet 5 uger på min DVD recorder, som er til rep 2. gang for samme
> problem (defekt laser). El-giganten siger det er normal rep-tid.

Forbrugerstyrelsen er nok af en anden opfattelse.
2 x 5 ugers reperationstid på den samme genstand er højst sandsynligt
urimelig lang tid.
Et sted på www.forbrug.dk kan man finde beskrivelser af, hvor lang tid, der
må anses for at være rimeligt.
(Iflg. Købeloven, skal udbedring af mangler ske uden væsentlig ulempe for
køber, - deraf udtrykket om hvad der så er rimelig tid.)

> Tror du jeg stadig ser glad ud?

Nej

/Per



Michael Jensen (27-09-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 27-09-06 05:40


>
> Nej. Du behøver ikke se glad ud. Men jeg kan oplyse dig om at jeg har
> ventet 5 uger på min DVD recorder, som er til rep 2. gang for samme
> problem (defekt laser). El-giganten siger det er normal rep-tid.
>

Jeg havde samme problem hos dem med en dvd-recorder. Laseren defekt. Det
endte ret godt, for da den gik i stykker 2. gang fik jeg med ret hævet
stemme og en kopi af købeloven i hånden overbevist dem om at jeg skulle have
lov til at hæve købet. Og jo, jeg fik alle 6000 tilbage til sidst, og kunne
så købe en tilsvarende model et andet sted for 3000 i stedet. DET var
elgiganten ikke glade for. De forsøgte flere gange at spise mig af med en
"nyere" model de havde i butikken, som de selv solgte for ca. 2800..........
Men det holdte hårdt, og der måtte lidt hævede stemmer til...

Så hvis det går galt igen skal du sørge for at få hævet købet!!! (Jeg gætter
på det er en Philips maskine??)


Med venlig hilsen

Michael Jensen



Morten Wartou (27-09-2006)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 27-09-06 08:24

Michael Jensen wrote:
>> Nej. Du behøver ikke se glad ud. Men jeg kan oplyse dig om at jeg har
>> ventet 5 uger på min DVD recorder, som er til rep 2. gang for samme
>> problem (defekt laser). El-giganten siger det er normal rep-tid.
>>
>
> Jeg havde samme problem hos dem med en dvd-recorder. Laseren defekt.
> Det endte ret godt, for da den gik i stykker 2. gang fik jeg med ret
> hævet stemme og en kopi af købeloven i hånden overbevist dem om at
> jeg skulle have lov til at hæve købet. Og jo, jeg fik alle 6000
> tilbage til sidst, og kunne så købe en tilsvarende model et andet
> sted for 3000 i stedet. DET var elgiganten ikke glade for. De
> forsøgte flere gange at spise mig af med en "nyere" model de havde i
> butikken, som de selv solgte for ca. 2800.......... Men det holdte
> hårdt, og der måtte lidt hævede stemmer til...
> Så hvis det går galt igen skal du sørge for at få hævet købet!!! (Jeg
> gætter på det er en Philips maskine??)

Jeg fik også hævet købet, da mit CRT-fjernsyn gik i stykker for 3. gang (2.
og 3. gang samme fejl), da de efter mere end en måned og utallige
opringninger, ikke havde leveret det tilbage. Det var da meget rart, at få
ca. 5.000 for et fjernsyn jeg havde givet ca. 5.000 for to år tidligere.
Elgiganten er generelt ret dyr, har oldgamle modeller (deres LCD-fjernsyn er
ofte 2-3 generationer gamle, og koster LANGT mere end nyeste generation i
Tyskland), så der burde ellers nok være plads til en overordentligt god
service. Til gengæld tror jeg direktøren kører i en ret fin bil, og har et
ret stort hus. :)

Forresten så jeg så mit to år gamle fjernsyn sat til salg i butikken lidt
senere - prisen var naturligvis høj, og der stod "demomodel" på det. Jeg
spurgte en ekspedient, hvordan man kunne finde på at kalde et 2 år gammelt
fjernsyn, som i det meste af sin levetid havde stået hos en forbruger
(altså, når det ikke var til reparation), for en "demomodel". Han sagde, at
det var fordi de normalt kaldte en brugt vare for en "b-vare", og det ville
kunderne ikke kunne forstå. Jeg spurgte, hvorfor man så ikke bare skrev
"brugt" - hvortil han svarede, at deres system ikke understøttede det... De
er nu meget muntre i Elgiganten, ikke videre kloge, men meget muntre. :)


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Bertel Lund Hansen (27-09-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 27-09-06 09:51

Morten Wartou skrev:

> (altså, når det ikke var til reparation), for en "demomodel".
> Han sagde, at det var fordi de normalt kaldte en brugt vare
> for en "b-vare"

Det er måske en oversættelse af "beware"?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Michael Jørgensen (27-09-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 27-09-06 09:54

[snip]
> (altså, når det ikke var til reparation), for en "demomodel". Han sagde,
at
> det var fordi de normalt kaldte en brugt vare for en "b-vare", og det
ville
> kunderne ikke kunne forstå. Jeg spurgte, hvorfor man så ikke bare skrev
> "brugt" - hvortil han svarede, at deres system ikke understøttede det...
De
> er nu meget muntre i Elgiganten, ikke videre kloge, men meget muntre. :)

Meget rammende beskrivelse

Jeg kan supplerende oplyse om at de lige nu (mens jeg skriver) leder efter
min recorder på lageret i Tilst. Den blev nemlig afsendt fra værkstedet for
9 dage siden!

Mvh
Michael



Michael Jørgensen (27-09-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 27-09-06 11:23

[snip]
> Jeg kan supplerende oplyse om at de lige nu (mens jeg skriver) leder efter
> min recorder på lageret i Tilst. Den blev nemlig afsendt fra værkstedet
for
> 9 dage siden!

Nu forlyder det at den forresten ikke var blevet afsendt fra værkstedet
alligevel... Jeg har (i dag) brugt ca. 45 minutter i telefonen ved deres
kundeservice, og venter nu (endnu engang) på at de ringer tilbage med en ny
plan.

Grrrrrr....

Mvh
Michael



Michael Jørgensen (27-09-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 27-09-06 09:49

[snip]
> Så hvis det går galt igen skal du sørge for at få hævet købet!!! (Jeg
gætter
> på det er en Philips maskine??)

Det er nemlig rigtig. Det er en DVDR-70...

Takker for informationerne

Mvh
Michael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste