Flytning af telefon
Fra : Martin T.

Dato : 24-09-06 22:15

Hej gruppe

Jeg har en veninde der lige er flyttet lejlighed og i den forbindelse vil
hun gerne flytte sin telefon. Dette kan dog ikke lade sig gøre med det
samme, da den tidligere lejer skylder penge til TDC.

TDC siger at hun skal på kommunen og skaffe en attest, hvor det fremgår at
hun er den nye lejer + kopi af lejekontrakt. Hvis hun vil foretage
flytningen med det samme hæfter hun for den tidligere lejers regning.

Kan man virkelig komme til at hæfte for en tidligere lejers regning ?

TDCs argument er at hun jo kunne være flyttet sammen med vedkommende, der
skylde pengene og derfor vil have telefonen flyttet over i sit navn.

Håber det gav mening

Mvh
Martin T.

Fra : Jubii

Dato : 24-09-06 23:47

On Sun, 24 Sep 2006 23:15:08 +0200, "Martin T." <ThodeREMOVE@besked.com> wrote:
in dk.videnskab.jura

> [...]
>
>TDCs argument er at hun jo kunne være flyttet sammen med vedkommende, der
>skylde pengene og derfor vil have telefonen flyttet over i sit navn.

Det kaldes vist rufferi.

>Håber det gav mening

Næh, TDC giver aldrig mening. Måske kan forbrugerstyrelsen/forbrugerombudsmanden
give det en mening/afgørelse?

Har TDC henvist til nogle kundevilkår der giver dem ret?

Fra : Jens

Dato : 25-09-06 15:52

> [...]

> TDCs argument er at hun jo kunne være flyttet sammen med vedkommende, der
> skylde pengene og derfor vil have telefonen flyttet over i sit navn.

TDC har i deres almindelige betingelser bl.a. denne formulering:

2.A. Registrering og ændring af
adresseoplysninger
Kunden skal efter TDC's anmodning dokumentere
oplysningernes rigtighed. TDCkan kræve bopælsattestog/eller
billedlegitimation forevist, hvis detskønnes nødvendigt.

Betingelserne kan ses her:

<http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/fastnet/abonnementer/pdf/01
02_abonnementsvilkaar_ny.pdf>

TDCs udfordring i sådanne sager er, at de ikke har adgang til at se,
hvem der reelt bor hvor. Hvor de får en fornemmelse af "lusk" (begrundet
eller ej), må de søge dokumentation, hvilket de så har skaffet sig en
hjemmel til.
--

Jens F

Fra : Martin T.

Dato : 25-09-06 22:13

"Jens" <spam@finds.dk> wrote in message

> [...]
> hvem der reelt bor hvor. Hvor de får en fornemmelse af "lusk" (begrundet
> eller ej), må de søge dokumentation, hvilket de så har skaffet sig en

Ja så kommer hun nok ikke uden om en tur på Kommunen. Dog har jeg lidt svært
ved at se hvordan de mener hun kan komme til at hæfte for den tidligere
lejers gæld. hvis hun vil have flyttet nummeret med det samme. Jeg har fået
lidt flere oplysninger af hende idag så jeg tror lige jeg prøver at ringe
til tdc i morgen.

Mvh Martin T.