Juridiske aspekter hvis man etablerer et s~
Fra : JensenDenmark

Dato : 23-09-06 23:00

Medierne er fulde af en blanding af forældrer, som udtrykker lettelse over
at ungen er sendt på efterskole. "Der blev så dejligt stille i huset."

Jeg kan forestille mig at det ikke ligefrem er noget som den unge er helt
enig i hver gang. Og prøver forældrene med magt at få ungen kan de fordi at
de ikke er trænet, kan de komme til at skade ungen ved en fejl og så er
fanden løs.

I USA har man professionelle firmaer til det og her er en video, som er
noget afdramatiseret og tidspunktet er forkert. (De kommer som regel kl. 3
om natten. Det er noget med de forskellige typer af søvn-stadier at gøre.
Ungen skal helst ikke være helt vågen, for at vedkommende sidder i bilen.)

http://www.youthtransport.us/?page=1_18

Der er selvfølgelig problemet med brugen af fikseringsmidler. Håndjern er
tilladt, hvis værge giver tilladelse til det. Det er jeg ikke sikker på vil
være tilfældet i Danmark.

Ville man kunne etablere et sådant firma i Danmark?

Det sekundære spørgsmål går på at vi har 9 års undervisningspligt i Danmark.
Derefter står det frit at lade ungen gå på en kostskole - også i udlandet -
for at få noget "international" erfaring. Vil en skole som Tranquility Bay
(http://en.wikipedia.org/wiki/Tranquility_Bay) overhovedet fange
socialforvaltningens åsyn?

Mvh
JensenDenmark