/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Flasketyveri
Fra : Andy


Dato : 22-09-06 16:29

Hvis man tager en tom flaske i Brugsen og forlader forretningen, så formoder
jeg at Brugsen vil anmelde en for tyveri.

Men hvis Brugsens flaskeautomat tager en flaske uden at give en flaskebon,
kan man som kunde derefter anmelde Brugsen for tyveri?

I bekræftende fald, skal politiet så tage imod en anmeldelse?


Andy



 
 
bem (22-09-2006)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 22-09-06 16:34


"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4514002d$0$13992$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvis man tager en tom flaske i Brugsen og forlader forretningen, så
> formoder
> jeg at Brugsen vil anmelde en for tyveri.
>
> Men hvis Brugsens flaskeautomat tager en flaske uden at give en flaskebon,
> kan man som kunde derefter anmelde Brugsen for tyveri?

Ja, det kan man da godt. Men der er ikke tale om tyveri, for der er ikke
noget forsæt, og det er et krav.

> I bekræftende fald, skal politiet så tage imod en anmeldelse?

Nej

/Bo



Andy (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Andy


Dato : 22-09-06 16:50

> Ja, det kan man da godt. Men der er ikke tale om tyveri, for der er ikke
> noget forsæt, og det er et krav.

Hvad er der så tale om?


Andy



Frodo Nifinger (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 22-09-06 16:54


"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:451404f6$0$13967$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Ja, det kan man da godt. Men der er ikke tale om tyveri, for der er ikke
>> noget forsæt, og det er et krav.
>
> Hvad er der så tale om?
>
En Fejl?

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Nicolai (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 22-09-06 16:51


"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:451404f6$0$13967$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hvad er der så tale om?

En teknisk fejl.

Nicolai



Andy (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Andy


Dato : 22-09-06 17:27

> > Hvad er der så tale om?
>
> En teknisk fejl.

Og hvad gør man ved det?


Andy



Kent Oldhøj (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 22-09-06 17:34

"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote in news:45140da7$0$14025
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

>>> Hvad er der så tale om?

>> En teknisk fejl.

> Og hvad gør man ved det?

Melder det til en relevant fejlfindingsenhed, som regel posteret
umiddelbart bagved flaskeautomaterne.

Ofte er det anvist på automaten, hvordan man kommer i kontakt med bemeldte
fejlfindingsenhed.

Fejlfindingsenheden har også en (som regel) automatisk funktion der sørger
for at de ikke-takserede returflasker enten returneres til dig, eller
takseres korrekt.

Andy (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Andy


Dato : 22-09-06 19:42

> Fejlfindingsenheden har også en (som regel) automatisk funktion der sørger
> for at de ikke-takserede returflasker enten returneres til dig, eller
> takseres korrekt.

Og hvis omtalte fejlfindingsenhed samt hans arbejdsgiver mener at 'det er
bare ærgeligt'?


Andy



Henrik Stidsen (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 22-09-06 19:59

Andy expressed precisely :
>> Fejlfindingsenheden har også en (som regel) automatisk funktion der sørger
>> for at de ikke-takserede returflasker enten returneres til dig, eller
>> takseres korrekt.

> Og hvis omtalte fejlfindingsenhed samt hans arbejdsgiver mener at 'det er
> bare ærgeligt'?

Så går du et niveau længere op i systemet.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"You can observe a lot just by watching." - Yogi Berra, Berra's Law



Andy (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Andy


Dato : 22-09-06 21:54

> Så går du et niveau længere op i systemet.

Og når systemets top beslutter at det er bare ærgeligt?

Andy



Kristian S. (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Kristian S.


Dato : 22-09-06 22:12


"Andy" skrev 22/09/06 22:53:

> Og når systemets top beslutter at det er bare ærgeligt?

Civilt søgsmål med påstand om betaling af panten. Eller evt. en umiddelbar
fogedforretning til udlevering af flasken.

Men sagsomkostningerne er nok højere end de 1-3 kroner det handler om.

--
/kristian


Andy (23-09-2006)
Kommentar
Fra : Andy


Dato : 23-09-06 13:30

> Civilt søgsmål med påstand om betaling af panten. Eller evt. en umiddelbar
> fogedforretning til udlevering af flasken.
>
> Men sagsomkostningerne er nok højere end de 1-3 kroner det handler om.

enig, men jeg prøver at finde ud af hvordan det principielt vil fungere.


Andy



Britta Trab (23-09-2006)
Kommentar
Fra : Britta Trab


Dato : 23-09-06 18:11

Snip. en masse om en flaskeautomat.

Har du et "bevis" på at du har puttet en flaske ind i automaten, altså en
flaskebon?
For der på vil der stå præsis hvor mange flasker du ikke har fået pant for
og hvormange du ikke fik for.
Dette burde jo værer bevis nok for den pågældene butik.

M.v.h.

Britta



Andy (24-09-2006)
Kommentar
Fra : Andy


Dato : 24-09-06 05:31

> Har du et "bevis" på at du har puttet en flaske ind i automaten, altså en
> flaskebon?
> For der på vil der stå præsis hvor mange flasker du ikke har fået pant for
> og hvormange du ikke fik for.

Hvad nu hvis flaskemaskinen genstartede efter halvdelen af flaskerne var
blevet lagt i maskinen, så kommer der jo ikke en bon på den første halvdel.


Andy



heres@johnny.com (22-09-2006)
Kommentar
Fra : heres@johnny.com


Dato : 22-09-06 22:59

On Fri, 22 Sep 2006 22:53:32 +0200, "Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com>
wrote:

>> Så går du et niveau længere op i systemet.
>
>Og når systemets top beslutter at det er bare ærgeligt?
>
>Andy
>
Kontakt de nærmeste spejdere, de vil sikkert kunne hjælpe dig

Brian Tingholm (23-09-2006)
Kommentar
Fra : Brian Tingholm


Dato : 23-09-06 17:24

> Men hvis Brugsens flaskeautomat tager en flaske uden at give en flaskebon,
> kan man som kunde derefter anmelde Brugsen for tyveri?

lidt OT:
Jeg ejer to værtshuse hvor folk ofte tager øllerne med i gårdhaven og
drikker... det er de færreste der leverer flaskerne i baren igen og der kan
på travle tidspunkter snildt gå op mod en time før vi har tid til at hente
dem...
Nu er der så nogle (granvoksne) mennesker der har fundet ud af at de kan
valse ind på privat område og tage disse flasker...
Dette er vel simpelt tyveri?

Hvad nu hvis kunderne efterlader flaskerne i en busk på den anden side af
vejen? det er vel stadig mine flasker, selv om de er fjernet fra min
matrikkel...

Skal vi skilte med at flasken ikke indgår i handlen på 1 øl, men blot
stilles til rådighed? skal vi med ølglasset hvis kunden ønsker et sådant?

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk



Henning (23-09-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 23-09-06 17:40


>Hvad nu hvis kunderne efterlader flaskerne i en busk på den anden side af
>vejen? det er vel stadig mine flasker, selv om de er fjernet fra min
>matrikkel...
>
>Skal vi skilte med at flasken ikke indgår i handlen på 1 øl, men blot
>stilles til rådighed? skal vi med ølglasset hvis kunden ønsker et sådant?
Indkræv pant på flasken - den ene krone ekstra kan kunden få indløst,
når han afleverer flasken igen Jeg har set flere steder, at der
opkræves pant på (specielle) ølkrus.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste