|
| "Ublu" låsesmed? Fra : Gitte |
Dato : 21-09-06 09:42 |
|
Hej gruppe...
Min datter står søndag morgen i København hvor hun bor, og har fået stjålet
sin taske med nøgler, kort og mobiltelefon og kan klart nok ikke komme ind.
Hun får via en veninde, fat i en låsesmed der lukker hende ind.
Hun spørger ved bestilling til prisen, og får oplyst at denne vil være et
sted mellem 8-1200 kr.
Ved låsesmedens ankomst kan hun ikke få oplyst en pris, men får at vide at
hun vil få en regning tilsendt.
Den er så ankommet i går, og ser således ud:
Varenr Betegnelse: A-pris Antal
Beløb
100 Cyl.ring 412707 KR 24mm 64,00 1
64,00
100 Boretillæg 360 1
360,00
22 Oplukning samt rep. 1.098 1
1.098,00
58 Værktøj 36,00 1
36,00
19 Bil 164,00 1
164,00
Nettobeløb: 1.722 Moms: 430,50 DKK Total beløb:
2.152,50
Glasdøgnvagten
Vestbirkalle 2
2770 Kastrup
Tlf: 32528484
Vi har kontaktet firmaet, en Leif Jørgensen, og han virker utrolig arrogant.
Siger at det her ikke er Rusland, og han kan sætte sine priser som han vil!!
Han har jo sikkert ret, men jeg synes bare prisen er SÅ meget højere end det
oplyste, og fuldstændig ublu.
Jeg kunne faktisk have sendt den nøgle jeg har fra Næstved til København for
mindre end det regningen kom til at lyde på.
Det ER måske sagen uvedkommende, men samme Leif Jørgensen var i programmet
Basta på tv2 tirsdag aften. Ikke en rar fyr synes jeg.
Har hun nogle som helst muligheder for at gøre indsigelse over for sådan en
regning?? Og evt. hvordan?
Mvh. og på forhånd tak
Gitte Jonassen.
| |
rasmus carlsen (21-09-2006)
| Kommentar Fra : rasmus carlsen |
Dato : 21-09-06 09:58 |
|
"Gitte" <gitte.jonassen@email.dk> skrev i en meddelelse
news:45125040$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Har hun nogle som helst muligheder for at gøre indsigelse over for sådan
> en regning?? Og evt. hvordan?
- hun har jo altid mulighed for at gøre indsigelse ... om det så virker er
en anden historie. Mit forslag er at hun betaler 1200 kroner og sender et
brev hvori hun gør opmærksom på, at det var den maks-pris, hun fik oplyst
(og priser til privatkunder skal altid oplyses inkl. moms). HVis låsesmeden
kan godtgøre, at der var særlige omstændigheder, der gjorde, at han skulle
bruge ekstra tid, ekstra materiale eller at det ikke var muligt at åbne
døren uden at ødelægge låsen osv. samt redegøre for tidsforbruget, ja så
bliver regningen sikkert lidt højere.
r
as
| |
Holst (21-09-2006)
| Kommentar Fra : Holst |
Dato : 21-09-06 10:02 |
|
Gitte wrote:
> Jeg kunne faktisk have sendt den nøgle jeg har fra Næstved til København for
> mindre end det regningen kom til at lyde på.
Det burde du måske have gjort. Det havde kostet 4,75 kr.
> Har hun nogle som helst muligheder for at gøre indsigelse over for sådan en
> regning?? Og evt. hvordan?
Næppe. Mundtlige tilbud er jo altid vanskeligere at holde folk op imod.
Det vil jo altid være ord mod ord, og manden mener åbenbart, at han skal
have mere end som så.
Men eftersom hun har fået nøglen stjålet, mon så ikke hendes forsikring
vil dække sådant?
| |
Gitte (21-09-2006)
| Kommentar Fra : Gitte |
Dato : 21-09-06 10:11 |
|
Hehe Holst.... Ja, jeg glemte det lille ord "Taxa", og det kan jeg godt se
ikke virker indlysende... for burhøns!!
"Holst" <newsjul06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:451254f8$0$3467$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Gitte wrote:
>
>> Jeg kunne faktisk have sendt den nøgle jeg har fra Næstved til København
>> for mindre end det regningen kom til at lyde på.
>
> Det burde du måske have gjort. Det havde kostet 4,75 kr.
>
>> Har hun nogle som helst muligheder for at gøre indsigelse over for sådan
>> en regning?? Og evt. hvordan?
>
> Næppe. Mundtlige tilbud er jo altid vanskeligere at holde folk op imod.
> Det vil jo altid være ord mod ord, og manden mener åbenbart, at han skal
> have mere end som så.
>
> Men eftersom hun har fået nøglen stjålet, mon så ikke hendes forsikring
> vil dække sådant?
| |
Allan Soerensen (21-09-2006)
| Kommentar Fra : Allan Soerensen |
Dato : 21-09-06 10:50 |
|
"Gitte" <gitte.jonassen@email.dk> skrev i en meddelelse
news:45125040$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Glasdøgnvagten
>
> Vestbirkalle 2
>
> 2770 Kastrup
>
> Tlf: 32528484
>
>
>
> Vi har kontaktet firmaet, en Leif Jørgensen, og han virker utrolig
> arrogant. Siger at det her ikke er Rusland, og han kan sætte sine priser
> som han vil!!
De var ski´ da ham, der var i forbrugerprogrammet "Basta" i sidste uge. Se
http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-4911072.html
TV2 havde en formanden fra Dansk Låsesmede Forening til at kikke på låsen og
hans konklusion var også at der var tale om "det rene optrækkeri". TV2 fik
forøvrigt stort set samme svar fra "Leif Jørgensen" da de konfronterede ham
med hans priser.
| |
Henrik Stidsen (21-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 21-09-06 15:55 |
|
Gitte skrev:
> Min datter står søndag morgen i København hvor hun bor, og har fået stjålet
> sin taske med nøgler, kort og mobiltelefon og kan klart nok ikke komme ind.
> Hun spørger ved bestilling til prisen, og får oplyst at denne vil være et
> sted mellem 8-1200 kr.
> Nettobeløb: 1.722 Moms: 430,50 DKK Total beløb:
> 2.152,50
At prisen er så høj ser jeg ikke noget galt i, det er trods alt
søndag morgen det drejer sig om og det er "akut-tilkald". Problemet er
nok nærmere at det er noget nær en fordobling af den oplyste pris.
> Jeg kunne faktisk have sendt den nøgle jeg har fra Næstved til København for
> mindre end det regningen kom til at lyde på.
Det har i så lært til næste gang. Der kunne køres i bil mange gange
mellem Næstved og KBH for de penge (hvis i har en bil at køre i).
| |
thomas.b (21-09-2006)
| Kommentar Fra : thomas.b |
Dato : 21-09-06 19:17 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1158850479.869126.4840@b28g2000cwb.googlegroups.com...
Gitte skrev:
>
> Det har i så lært til næste gang. Der kunne køres i bil
> mange gange
> mellem Næstved og KBH for de penge (hvis i har en
> bil at køre i).
Godt nok ikke noget med jura at gøre.
Hørt
( Hvad nu hvis der var din datters eller din egen mand der en søndag morgen
skulle ud. for måske at åbne en dør for en person efter en by Tur)
Der skal penge i kassen selvfølgelig til en hvis grænse.
| |
Henning (21-09-2006)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 21-09-06 19:54 |
|
On Thu, 21 Sep 2006 20:16:49 +0200, "thomas.b"
<tb_aalborg(xxxx)@vip.cybercity.dk> wrote:
>
>"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:1158850479.869126.4840@b28g2000cwb.googlegroups.com...
>Gitte skrev:
>
>>
>> Det har i så lært til næste gang. Der kunne køres i bil
>> mange gange
>> mellem Næstved og KBH for de penge (hvis i har en
>> bil at køre i).
>
>
>Godt nok ikke noget med jura at gøre.
>
> Hørt
>
>( Hvad nu hvis der var din datters eller din egen mand der en søndag morgen
>skulle ud. for måske at åbne en dør for en person efter en by Tur)
Hvis låsesmeden havde startet med at fortælle den korrekte pris, var
der ingen problemer. Så var det bare at sige "nej tak"?
| |
Nicolai (21-09-2006)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 21-09-06 20:42 |
|
"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:0tn5h2t0i3fkoe7nlkqqkukjh2lbejb8ot@4ax.com...
> Hvis låsesmeden havde startet med at fortælle den korrekte pris, var
> der ingen problemer. Så var det bare at sige "nej tak"?
Hør nu her, det er ganske simpelt umuligt at fortælle en endelig pris over
tlf, udfra kundens forklaring af hvordan låsen ser ud. Der er skrevet et
boretillæg på, så det virker ikke som om det bare var 2 min med
låsepistolen.
Nicolai
| |
Holst (21-09-2006)
| Kommentar Fra : Holst |
Dato : 21-09-06 20:55 |
|
Nicolai wrote:
> Hør nu her, det er ganske simpelt umuligt at fortælle en endelig pris over
> tlf, udfra kundens forklaring af hvordan låsen ser ud. Der er skrevet et
> boretillæg på, så det virker ikke som om det bare var 2 min med
> låsepistolen.
Deri har du sikkert ret, men så skal låsesmeden jo ikke fortælle, at det
vil koste 800 til 1200 kr. Så skal han derimod sige noget i stil med:
"det koster normalt 800 til 1200 kr., men særlige omstændigheder kan
indimellem betyde, at det koster 500 til 1000 kr. ekstra" eller noget
lignende.
De fleste af os er lægfolk og har ikke en skid forstand på låse. Det kan
godt være, at du har det, Nicolai, og derfor bedre kan indse, at der
måske kan være flere gode grunde til, at prisen er blevet højere. Men
det kan de fleste af os ikke.
| |
Allan Olesen (22-09-2006)
| Kommentar Fra : Allan Olesen |
Dato : 22-09-06 20:36 |
|
Nicolai wrote:
> Hør nu her, det er ganske simpelt umuligt at fortælle en endelig
pris over
> tlf, udfra kundens forklaring af hvordan låsen ser ud. Der er skrevet et
> boretillæg på, så det virker ikke som om det bare var 2 min med
> låsepistolen.
Punktet "Oplukning + reparation 1098,-" ligner for mig en fast pris.
Ellers burde der være angivet et antal timer og en timepris. Alene denne
post udgør med moms langt mere end den anslåede pris.
Dertil kommer et par hundrede kr. til kørsel. Det kan næppe heller have
været nogen overraskelse for låsesmeden.
--
Allan Olesen
| |
Morten Fruergaard (21-09-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 21-09-06 20:50 |
|
Gitte wrote:
> Har hun nogle som helst muligheder for at gøre indsigelse over for
> sådan en regning?? Og evt. hvordan?
Det er svært at sige...
Har opgavet været anderledes end forventet?
Prøv evt. at ringe til en anden og hørt hvad de skal have for punkterne...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Gitte (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Gitte |
Dato : 23-09-06 06:54 |
|
Tak for indlæggene her. Enden på det, er jo så at vi bare må betale hvad han
forlanger.
Jeg vil så bare advare andre mod ham og hans firmaer. Hans priser er
fuldstændig som det passer ham, og det har så også fortalt mig ved flere
lejligheder.
Min datter skal måske i virkeligheden være glad for at regningen ikke blev
endnu højere.
Så derfor - Gå LANGT udenom hans firmaer... Låsemesteren og Glasdøgnvagten.
Med venlig hilsen
Gitte
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:4512ecd9$0$75038$14726298@news.sunsite.dk...
> Gitte wrote:
>> Har hun nogle som helst muligheder for at gøre indsigelse over for
>> sådan en regning?? Og evt. hvordan?
>
>
> Det er svært at sige...
> Har opgavet været anderledes end forventet?
> Prøv evt. at ringe til en anden og hørt hvad de skal have for punkterne...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
>
| |
Uffe Kousgaard (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Kousgaard |
Dato : 23-09-06 07:00 |
|
"Gitte" <gitte.jonassen@email.dk> wrote in message
news:4514cbef$0$139$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Tak for indlæggene her. Enden på det, er jo så at vi bare må betale hvad
> han forlanger.
Nej, se de gode argumenter fra Allan Olesen igen. Betal 1200 og lad det
blive ved det.
hilsen
Uffe
| |
Allan Olesen (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Allan Olesen |
Dato : 23-09-06 12:47 |
|
Uffe Kousgaard wrote:
> Nej, se de gode argumenter fra Allan Olesen igen. Betal 1200 og lad det
> blive ved det.
Nu har jeg jo egentlig ikke argumenteret for, at 1200,- er den rigtige pris.
Jeg har kun argumenteret for, at der er et misforhold mellem den lovede
pris og så den del af regningen, der ligner firmaets standardpris -
hvilket mere fortæller, at der må være tale om et meget skummelt
foretagende.
--
Allan Olesen
| |
Tonni Madsen (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Tonni Madsen |
Dato : 23-09-06 18:57 |
|
Er der ikke noget med at et overslag max må stige 10% uden en udførlig
begrundelse, og konsultation med kunden..
syntes jeg har hørt engang...
Tonni Madsen
| |
Jesper Brock (24-09-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Brock |
Dato : 24-09-06 16:46 |
|
"Tonni Madsen" <dynamit@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:4515755b$0$830$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er der ikke noget med at et overslag max må stige 10% uden en udførlig
> begrundelse, og konsultation med kunden..
> syntes jeg har hørt engang...
Nej! Et overslag må svinge ganske mange procent og kan ikke betragtes som et
bindende tilbud - desværre.
--
Venlig hilsen
Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk
| |
|
|