returret (Getmore)
Fra : Søren

Dato : 20-09-06 17:38

Hej. Jeg er havnet i et kæmpe problem. Jeg har fra Getmore bestilt 3
forskellige varer, hvoraf den ene tydeligt bar præg af at have været
brugt. Jeg lagde tingen tilbage i nøjagtig samme stand og sendte pakken
retur til Getmore. Jeg skrev samme dag til Getmore at det måtte være en
fejl at de sendte en brugt vare til mig. De resterende 2 der var ok
beholdt jeg. Så er sagen nu den at Getmore hævder at varen (værdi 2.500
kr.) ikke er I den emballage de åbenbart plejer at ha´ den i, hvilket
jo nøjagtig er grunden til at jeg sender den retur. Jeg har forlangt at
få mine penge retur fra Getmore, idet jeg har betalt for købet af en ny
vare og ikke en der tydeligt bærer præg af at have været brugt inden.
Hvad gør/kan jeg nu stille op?? Efter sådan en behandling ønsker jeg
ikke en anden vare tilsendt men bare mine penge retur i henhold til
returretten.
Hilsner Søren

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-09-06 20:25

Søren wrote:
> [...]
> sådan en behandling ønsker jeg ikke en anden vare tilsendt men bare
> mine penge retur i henhold til returretten.

Du skal en tur i banken og snakke med 'din PBS rådgiver' og lave en
indsigeles, hvis du har betalt med plastic.

Har du betalt med bankoverførsel eller kontant (efterkrav), har du et
seriøst problem.
GetMore burde dog være fornuftige nok, især når du minder dem om
forbrugerklage nævnet ect..
Jeg tror de med meget om det i dk.forbruger

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Holst

Dato : 20-09-06 20:36

Michael Lund Sørensen wrote:

> Du skal en tur i banken og snakke med 'din PBS rådgiver' og lave en
> indsigeles, hvis du har betalt med plastic.

Kan man det? Kan man ikke kun det, hvis der slet ikke bliver leveret
noget? I dette tilfælde har der jo fundet en levering sted.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 21-09-06 09:30

"Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal en tur i banken og snakke med 'din PBS rådgiver' og lave en
> indsigeles, hvis du har betalt med plastic.

Det vil ikke hjælpe noget i dette tilfælde.
Varen er modtaget, så der kan ikke gøres indsigelse mod en uberettiget træk
på Dankortet. De kan kun hjælpe hvis varen ikke bliver leveret, eller man
nægter at modtage pakken.

Jeg var selv turen igennem for noget tid siden, hvor Århus PC Lager også
nægtede at lade mig benytte min 14-dages returret. Jeg fik først mine penge
igen efter en tur omkring Forbrugerklagenævnet

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 21-09-06 10:47

Allan Soerensen wrote:

> [...]
> på Dankortet. De kan kun hjælpe hvis varen ikke bliver leveret, eller man

Men det er en forkert vare der er modtaget?

- Peter