skat af ikke udbetalte feripenge
Fra : Benny Andersen

Dato : 19-09-06 12:58

Hej
Er her nogen skattekyndige som kan henvise til lovinfo vedrørende
indtægtsejerskabet af feiepenge som overgår til feriefonden.

Min evigt tilstedeværende tendens til at se tingene som det er mest
fordelagtigt for mig, retter opmærksomheden mod at omtalte feriepenge har
været indtægtsført og beskattes hos mig.

Er det bare sådan?
Kan jeg modregne i slutopgørelsen - nedbringe min skattepligtige indkomst
med den tidligere feripengedel.

Benny Andersen

Fra : K_T

Dato : 19-09-06 16:48

"Benny Andersen" <a.mail.user@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det bare sådan?
> Kan jeg modregne i slutopgørelsen - nedbringe min skattepligtige indkomst

Nej det kan du ikke - men du kan sørge for at hæve dine feriepenge indenfor
de angivne frister.

Knud

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 19-09-06 21:01

On Tue, 19 Sep 2006 13:58:28 +0200, Benny Andersen
<a.mail.user@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Er det bare sådan?
>Kan jeg modregne i slutopgørelsen - nedbringe min skattepligtige indkomst

Kan du overbevise forvaltningen om at Feriefonden er en velgørende
organisation kan du trække op til 6600,- fra (dog er de første 500,-
ikke fradragsberettigede) - jeg tror dog ikke du har de store chancer.

--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.

Fra : Benny Andersen

Dato : 20-09-06 16:58

On Tue, 19 Sep 2006 22:01:27 +0200, Mogens Poulsen wrote:

> [...]

> organisation kan du trække op til 6600,- fra (dog er de første 500,-
> ikke fradragsberettigede) - jeg tror dog ikke du har de store chancer.

Det var da udmærket ide - jeg vil forsøge at afkræve feriefonden en
kvitering for min donation.
Benny Andersen