Forskel mellem lån og tyveri
Fra : Bo Warming

Dato : 19-09-06 01:57

Forskel mellem lån og tyveri

Mine børn er af deres mor opdraget til at være intrigante og
paragrafryttteriske så under en ferie, hvor jeg ved leg i
Nørrebroparken ville vise dem brug af Norikos golfkøllesæt - som hun
aldrig brugte - så forpurrede min datter nyttiggørelsen af resourcen,
ved at tilkalde Noriko, da legen skulle til at begynde.

Selvfølgelig havde det været ideelt, hvis Norikos og mit forhold var
så godt, at mit "brugstyveri" skete efter samråd, men det er ikke
børns job at blande sig i voksnes interne forhold, her fars og
stedmors.

Der er grund til at irettesætte mn datters dårlige moral ved at hun
ikke blot sagde "jeg syns du sku få lov først" eller "jeg vil ikke
lege med, hvis du ikke indhenter §-rytterisk tilladelse".

Ved at kaste sig ud i grænsesøgende eksperimenter i småt og stort, får
man belyst tingene og bliver klogere på livet - er man normal og altid
kun det, bliver livet ofte fattigt, kedeligt og uden lærerige
udfordringer.

At stat har jura bør ikke fjerne intuition fra dagligdag