Hegnssyn
Fra : Henrik Madsen

Dato : 18-09-06 07:43

Hej

Ved et hegnssyn betaler den som klager til hegnssynet et gebyr. Får
klager medhold så er det modparten der skal betale gebyret som jeg har
forstået det.

Lad os nu antage at modparten har nægtet at gøre noget ved det problem
som der derfor ønskes klaget over. (Jeg har benægtelsen som videoklip
på min mobil)...

Jeg betaler gebyret og hegnssynet's procedure starter...På et
tidspunkt sender hegnssynet et brev ud med besked om at den og den dag
vil de besigtige det sted som tvisten handler om.

Jeg antager at der er måske 14 eller mere dage mellem modtagelse af
brev og dato for besigtigelsen.

Lad os antage at naboen i løbet af de 14 dage får fikset problemet og
f.eks 2 dage før besigtigelse meddeler hegnssynet at det der påtænkes
klaget over er lavet..

Kan jeg så risikere at komme til at hænge på regningen for hegnssynet
???

I den konkrete sag har naboen indvilliget i at få gjort noget ved
problemet men opstillede nogle urimelige modkrav som jeg har
afvist...Derefter nægter han nu også at gøre noget ved det oprindelige
problem.(Selvom det ville være til hans fordel af få det fikset da
hans mur ellers på et tidspunkt styrter sammen)..

Jeg er jo ikke videre interesseret i at han så vender på en tallerken
igen og får det fikset så snart han modtager brevet om hegnssyns
besigtigelsen og jeg så hænger på gebyret....Eller man skal måske kun
betale hvis hegnssynet rent faktisk nåede ud og besigtige ??

Henrik

Fra : Henning Sørensen

Dato : 21-09-06 20:10

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> klaget over er lavet..
>
> Kan jeg så risikere at komme til at hænge på regningen for hegnssynet

Så kigger hegnsynet på sagen og fordeler omkostninger som om der var afsagt
en kendelse. Dvs hvis din modpart forsøger at undgå en hegnssag bør han
bringe tingene i orden inden sagen startes, betalingskravet opstår nemlig i
samme øjeblik formanden for hegnsynet modtager din klage.

Så hvis din sag holder har du ikke noget at frygte.