/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Rutinemæssig eftersyn: "Du har fået ny elm~
Fra : Christen Fihl


Dato : 17-09-06 21:08

Der lå en sådan seddel i min postkasse fra NESA

De skriver "Vi har skiftet din elmåler på grund af:" og krydser så af i
"rutinemæssigt eftersyn".

Og ganske rigtig, måleren er ny, og viser 5 KWh.

Ganske fint gjort, og endda uden at afbryde strømmen til huset.

Men hvordan pokker skal jeg nu kunne kontrollere at de har aflæst min
måler korrekt?

Jeg har ikke selv fået nogen chance for at gøre dette, og det var vel
det mindste de kunne gøre, at give en advarsel før besøget.

Jeg ser ikke noget forkert i aflæsningen, blot i deres metode at gøre
det på.
Jeg antager at de giver mig adgang til den gamle måler, hvis jeg klager.
De har nemlig også givet mig nummeret på den gamle, just in case.
Hvorfor skal jeg nu spille tid på at ringe rundt, for at kontrollere
mine udgifter.


Spørgsmålet til gruppen:

Tja, der er sommænd ingen spørgsmål, jeg føler mig blot lidt trådt på
mine rettigheder (uden at have læse mine leverandør aftaler igennem .
Så dette kan være lidt erfaringsudveksling, da jeg ikke finder
NESA/dette diskuteret her.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/




 
 
Maria Frederiksen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 17-09-06 21:38

> Og ganske rigtig, måleren er ny, og viser 5 KWh.

> Men hvordan pokker skal jeg nu kunne kontrollere at de har aflæst min
> måler korrekt?

Du har vel aflæst måleren den 1. september, og har du tallene fra sidste år,
så kender du jo nogenlunde status.


> Jeg ser ikke noget forkert i aflæsningen, blot i deres metode at gøre
> det på.

Jo, det kan jeg godt følge dig i. For dem, der kun læser måleren af en gang
om året kan det jo godt være et problem, men hvem gør det i dag?

Mvh Maria



Henrik Stidsen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 17-09-06 21:57

Maria Frederiksen wrote :
> Jo, det kan jeg godt følge dig i. For dem, der kun læser måleren af en gang
> om året kan det jo godt være et problem, men hvem gør det i dag?

f.eks. dem der, som jeg, ikke har adgang til måleren ?

Her i bygningen sidder samtlige elmålere i et rum i kælderen og
viceværten aflæser dem. Der sidder kun en sikringsboks i lejligheden.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
The price of freedom of religion, or of speech, or of the press, is
that we must put up with a good deal of rubbish. - Robert Jackson



Christen Fihl (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Christen Fihl


Dato : 17-09-06 21:59

Maria

> Du har vel aflæst måleren den 1. september,
Nå ja, det er jo rigtigt, men jeg havde jo set mig sur på metoden, så
jeg glemte det åbentlyse

Og de kontrollerer så netop min måler pga det jeg har aflæst

Christen



Bertel Lund Hansen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-09-06 22:36

Maria Frederiksen skrev:

> Jo, det kan jeg godt følge dig i. For dem, der kun læser
> måleren af en gang om året kan det jo godt være et problem,
> men hvem gør det i dag?

Det gør jeg. Hvorfor skulle jeg dog aflæse den oftere?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

David T. Metz (18-09-2006)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 18-09-06 10:48

Maria Frederiksen skrev:
> For dem, der kun læser måleren af en gang
> om året kan det jo godt være et problem, men hvem gør det i dag?

Normale mennesker.

David

Maria Frederiksen (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 18-09-06 18:24

>> For dem, der kun læser måleren af en gang om året kan det jo godt være et
>> problem, men hvem gør det i dag?
>
> Normale mennesker.

Ikke der bor i eget hus - eller rettere, jeg kender ikke nogen, men det
siger måske mere om mig end om begrebet normale mennesker

Mvh Maria



Per H. Nielsen (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 18-09-06 18:44

Maria Frederiksen wrote:
> Ikke der bor i eget hus - eller rettere, jeg kender ikke nogen, men
> det siger måske mere om mig end om begrebet normale mennesker

Det tror jeg. Jeg bor ihvertfald i eget hus og opfatter mig som
rimelig normal på trods af, at jeg kun aflæser min elmåler den ene
gang om året, hvor mit elselskab beder mig om det.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.



Bertel Lund Hansen (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-09-06 22:01

Per H. Nielsen skrev:

> Det tror jeg. Jeg bor ihvertfald i eget hus og opfatter mig som
> rimelig normal på trods af, at jeg kun aflæser min elmåler den ene
> gang om året, hvor mit elselskab beder mig om det.

Jeg bor i egen lejlighed og aflæser måler én gang om året hvis
jeg da ikke kan blive fri. Men jeg plotter data fra min elregning
ind i et regneark.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Petersen_Michael (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 18-09-06 19:27

In news:450db292$0$20297$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> Typed:

> Jo, det kan jeg godt følge dig i. For dem, der kun læser måleren af
> en gang om året kan det jo godt være et problem, men hvem gør det i
> dag?

Mig..

Hvorfor skulle jeg gøre det oftere?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen



Peter Lykkegaard (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 18-09-06 19:37

Petersen_Michael wrote:
>
>> Jo, det kan jeg godt følge dig i. For dem, der kun læser måleren af
>> en gang om året kan det jo godt være et problem, men hvem gør det i
>> dag?
>
> Hvorfor skulle jeg gøre det oftere?

Der er nogen der ikke har 100% styr på elforbruget så de føler et behov for
at følge med uge for uge

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Eliasen (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 18-09-06 19:59


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message
news:450ee748$0$20225$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>>> Jo, det kan jeg godt følge dig i. For dem, der kun læser måleren af
>>> en gang om året kan det jo godt være et problem, men hvem gør det i
>>> dag?
>>
>> Hvorfor skulle jeg gøre det oftere?
>
> Der er nogen der ikke har 100% styr på elforbruget så de føler et
> behov for at følge med uge for uge
>

Jeg vil hellere, jeg vil hellere, jeg vil meget meget hellere ha' en
Star.

--
Eliasen


Bertel Lund Hansen (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-09-06 22:02

Eliasen skrev:

> Jeg vil hellere, jeg vil hellere, jeg vil meget meget hellere ha' en
> Star.

Kom og se din måler løbe.
Sikke et forbrug du har!
Jeg vil hellere, jeg vil hellere,
jeg vil meget meget hellere ha' en Star.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Martin Jørgensen (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 19-09-06 12:04

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> writes:

> Eliasen skrev:
>
>> Jeg vil hellere, jeg vil hellere, jeg vil meget meget hellere ha' en
>> Star.
>
> Kom og se din måler løbe.
> Sikke et forbrug du har!
> Jeg vil hellere, jeg vil hellere,
> jeg vil meget meget hellere ha' en Star.

Blærtel, du kan jo digte. Har du tænkt på at blive forfatter eller
lignende?


Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Peter Makholm (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter Makholm


Dato : 18-09-06 05:25

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> writes:

>> Jeg ser ikke noget forkert i aflæsningen, blot i deres metode at gøre
>> det på.
>
> Jo, det kan jeg godt følge dig i. For dem, der kun læser måleren af en gang
> om året kan det jo godt være et problem, men hvem gør det i dag?

Hvorfor skulle jeg aflæse den oftere?

Det hænder at jeg gør det ofte, for eksempel når jeg skal have nyt
køleskab eller andet energislugende apperart, men i år tror jeg ikke
jeg har gjort det siden den regulære aflæsning i april.

--
http://peter.makholm.net/ | First you fall in love with Antarctica, and
peter@makholm.net | then it breaks your heart
| -- Antarctica

www.netink.dk (19-09-2006)
Kommentar
Fra : www.netink.dk


Dato : 19-09-06 17:21

Hesja

>Hvorfor skulle jeg aflæse den oftere?

Hvis du kun kigger på den 1 gang om året, er du godt nok ringe
stillert hvis den pludselig går i stykker - fx. begynder at tælle for
meget !!!


--

Lars Engelhardt
info@netinkREMOVE.dk
http://www.netink.dk

--
Posted via a free Usenet account from http://www.teranews.com


Bertel Lund Hansen (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-09-06 17:30

www.netink.dk skrev:

> Hvis du kun kigger på den 1 gang om året, er du godt nok ringe
> stillert hvis den pludselig går i stykker - fx. begynder at tælle for
> meget !!!

Man er da noget værre stillet hvis man får en mursten i hovedet
fra et højt hus. Men jeg kender ingen der går i en stor bue uden
om høje huse af den grund, og den risiko er noget mere sandsynlig
end at ens måler løber løbsk uden grund.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Jesper Lund (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 19-09-06 20:12

www.netink.dk wrote:

>> Hvorfor skulle jeg aflæse den oftere?
>
> Hvis du kun kigger på den 1 gang om året, er du godt nok ringe
> stillert hvis den pludselig går i stykker - fx. begynder at tælle
> for meget !!!

Hvorfor er jeg egentligt værre stillet? Hvis mit forbrug de sidste 4-5
år har været 3000 KWh om året, og jeg næste gang (ved den årlige
aflæsning) aflæser måleren til et forbrug på 45000 KWh, vil jeg mene at
jeg har en god sag, når jeg hævder at der er en fejl ved måleren. I
modsat fald skulle det fremgå af min aftale med forsyningsselskabet, at
jeg har pligt til at aflæse måleren oftere?

--
Jesper Lund



Bertel Lund Hansen (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-09-06 21:07

Jesper Lund skrev:

> I modsat fald skulle det fremgå af min aftale med
> forsyningsselskabet, at jeg har pligt til at aflæse måleren
> oftere?

Næ, det skulle det nu ikke. I vores aftale med telefonfirmaerne
har vi slet ikke pligt til at aflæse noget som helst. Vi skal
bare betale.

Det er os selv der har interesse i aflæsningerne.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Anders Majland (20-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 20-09-06 00:25

> Hvorfor er jeg egentligt værre stillet? Hvis mit forbrug de sidste 4-5
> år har været 3000 KWh om året, og jeg næste gang (ved den årlige
> aflæsning) aflæser måleren til et forbrug på 45000 KWh, vil jeg mene
> at jeg har en god sag, når jeg hævder at der er en fejl ved måleren. I
> modsat fald skulle det fremgå af min aftale med forsyningsselskabet,
> at jeg har pligt til at aflæse måleren oftere?

Det vil helt afhænge af om de finder fejl på måleren. Hvis måleren ikke
viser fejl efter nedtagning så er der en overorndelig stor risiko for at
komme til at hænge på regningen. Glemmer man f.eks at slukke for
el-gulvvarmen en sommer eller har denne en defekt termostat kan det
give store udsving - ligesom defekter i andre storforbruger som
elvandvarmer osv. Nu er en 15 dobling af forbruget selvfølgelig meget -
men hvis forbruget nu "kun" var en 2-3 gange højere end normalt. ....



Morten Birkelund (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Morten Birkelund


Dato : 18-09-06 11:54

"Christen Fihl" <look_at_HSPascal.fihl.net@nospam.plz> skrev i en meddelelse
news:450dab0f$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Men hvordan pokker skal jeg nu kunne kontrollere at de har aflæst min
> måler korrekt?

Mon ikke at manden der har skiftet måleren også er kvalificeret til at
aflæse den?

Hvis du syntes at forbruget virker forkert kan du jo altid klage over det,
men der skal jo ikke megen fejl til før at vi snakker en voldsom stigning
eller et voldsomt fald..

--
Morten Birkelund



Tony Petersen (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Tony Petersen


Dato : 18-09-06 18:55


"> Men hvordan pokker skal jeg nu kunne kontrollere at de har aflæst min
> måler korrekt?
>
> Jeg har ikke selv fået nogen chance for at gøre dette, og det var vel
> det mindste de kunne gøre, at give en advarsel før besøget.
>

Normalt bliver din måler hjemtaget, til deres værksted.
Hvor den vil blive fotograferet,netop pga. hvis du mener aflæsningen er
forkert



Christen Fihl (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Christen Fihl


Dato : 18-09-06 21:32

Smart nok med et fotografi.

Men jeg ville dog hellere være advaret på forhånd, end at skulle
irriteres over min egen nagende tvivl om det nu er aflæst korrekt.

2 cifre ombyttet sker rimelig tit (for mig selv . Lige som at læse et
telefonnummer, for så at ringer et næsten lignende nummer op

Christen



Nicolai (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 19-09-06 17:26


"Christen Fihl" <look_at_HSPascal.fihl.net@nospam.plz> skrev i en meddelelse
news:450dab0f$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ganske fint gjort, og endda uden at afbryde strømmen til huset.

Ja, og det er lige så meget for deres egen sikkerheds skyld. De skubber en
kortslutter ind ved tilslutningsskruerne, skifter måleren og trækker den ud
igen. Så slipper de for at trække lange gnister ved skiftningen.

Nicolai



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste