Konen har forladt hjemmet med børnene
Fra : Jens Sundall

Dato : 17-09-06 13:16

Efter en rum til med problemer, valgte min kone her i fredags at forlade
hjemmet med børnene. Og var på det tidspunkt meget ude af ballance.

Jeg kan ikke finde ud af hvor hende og børnene befinder sig. Og hun
svarer ikke på sin telefon.

Der er på ingen måde noget vold eller lign. involveret.

Hvad gør man i sådan en situation, jeg vil da gerne have børnene tilbage
i hjemmet.

Fra : Kristian

Dato : 17-09-06 13:45

> [...]
>
> Der er på ingen måde noget vold eller lign. involveret.
>
> Hvad gør man i sådan en situation, jeg vil da gerne have børnene tilbage

Bor i i ejer-, andel- eller lejebolig?
Har din kone sagt at hun vil skilles?
Regner du med at hun kommer tilbage?

Hvis i skal skilles, hvordan ser du så helst at børnene "fordeles"
mellem dig og konen?

Hvor gamle er børnene?

--
Kristian

Fra : Jens Sundall

Dato : 17-09-06 14:03

Kristian skrev:

> Bor i i ejer-, andel- eller lejebolig?

Ejer

> Har din kone sagt at hun vil skilles?

Har været på tale

> Regner du med at hun kommer tilbage?

Aner ikke hvad hun laver

> Hvis i skal skilles, hvordan ser du så helst at børnene "fordeles"
> mellem dig og konen?

Hvad er der af muligheder

> Hvor gamle er børnene?

7 10 11

Og hvad gør man i den akutte situation .... må man bare sådan tage sin
selvbestaltede ret ?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-09-06 14:20

Jens Sundall wrote:

> Ejer

> Har været på tale

Måske foreningen far også kan rådgive?

> Aner ikke hvad hun laver

> Hvad er der af muligheder

> 7 10 11
>
> Og hvad gør man i den akutte situation .... må man bare sådan tage sin
> selvbestaltede ret ?

Henvend dig til kommunen, du har ret til samkvem. Min søster blev
færdig med at studere sidste efterår, og manden til jul. Min søster
flyttede så hjem til Bornholm for at begynde på et arbejde.
Naturligvis tog hun knægten med sig. Hun flyttede adressen for hende
og barnet, men manden bibeholdt sin adresse i Kbh da han lige skulle
studere færdig. Senere skulle han også flytte til Bornholm.

Det resulterede i et brev fra kommunen til faderen/manden som fortalte
ham omkring hans rettigheder, blandt andet skulle han godkende adresse
skiftet for deres fælles barn. Min søster fik et hvor der stod at hun
ikke bare måtte flytte barnet uden faderens accept.

Alt det kunne kommunen selvfølgelig have sparet sig, men de vidste jo
ikke at det hele var planlagt.

JonB

Fra : Jens Sundall

Dato : 17-09-06 14:32

Jon Bendtsen skrev:

> [...]
> ikke bare måtte flytte barnet uden faderens accept.
>
> Alt det kunne kommunen selvfølgelig have sparet sig, men de vidste jo

Øhhh .. tja .. det problem jeg har lige nu er faktisk at de er
forsvundet ud i den blå luft .. skal jeg gå til politiet ?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-09-06 15:09

Jens Sundall wrote:
> [...]

[kliiip]

> Øhhh .. tja .. det problem jeg har lige nu er faktisk at de er
> forsvundet ud i den blå luft .. skal jeg gå til politiet ?

Tja det kunne man godt argumentere for. Prøv at ringe til deres ikke
112 og snakke med dem. Men så vidt jeg ved skal der være tegn på noget
kriminelt eller være gået et par dage før de reelt begynder at se på
sagen.

Har hun fjernet alle hendes ting? Specielt alt hendes tøj? Har hun
taget sine smykker med sig? Deodoranter?

JonB

Fra : Nicolai Lang

Dato : 17-09-06 15:15

On Sun, 17 Sep 2006 15:32:06 +0200, Jens Sundall
<jens.sundall@gmail.com> wrote:

>Øhhh .. tja .. det problem jeg har lige nu er faktisk at de er
>forsvundet ud i den blå luft .. skal jeg gå til politiet ?

Hvis hun var meget ude af balance, og du ikke har fået viden om hvor
hun og børnene er taget hen, så ville jeg da mene du skulle være
nervøs nok for dem alle 4. Så nervøs at du kontaktede Politiet igår.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jens Sundall

Dato : 17-09-06 16:08

Nicolai Lang skrev:

> [...]
> hun og børnene er taget hen, så ville jeg da mene du skulle være
> nervøs nok for dem alle 4. Så nervøs at du kontaktede Politiet igår.

Egentlig ikke ... fordi at hun har gjort det før .. dog ikke så længe

Fra : Nicolai Lang

Dato : 17-09-06 17:04

>Egentlig ikke ... fordi at hun har gjort det før .. dog ikke så længe

Det er jeg glad for at høre, det gør mig da lidt mere roligt.

Held og lykke, under alle omstændigheder.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Martin Bak

Dato : 17-09-06 14:57

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare måtte flytte barnet uden faderens accept.
>
> Alt det kunne kommunen selvfølgelig have sparet sig, men de vidste jo ikke

Du bør gøre noget. Jeg ved ikke om konen bare må fjerne børnene fra
adressen, men jeg har selv været ude for det. Det fik den kedelige
konsekvens, at en senere forældremyndighedssag fald ud til min ex´s fordel,
men den eneste begrundelse at min søn i forvejen var folkeregistertilmeldt
på hendes (nye) adresse, -noget hun altså egenrådigt havde gjort.
Jeg blev ikke spurgt om adresseændringen for min søn, ikke fra hende og ikke
fra myndighederne.

Martin

Fra : Kristian

Dato : 17-09-06 17:26

> Ejer

Hvis i skal skilles skal huset så sælges eller regner du med at en af
jer køber den anden ud?

> Har været på tale

> Aner ikke hvad hun laver

Slå koldt vand i blodet et par dage og se hvad der sker. Børnene skal jo
i skole imorgen så lad os se om hun er fornuftig nok til at sørge for at
de kommer i skole.

> Hvad er der af muligheder

Mulighederne er mange hvis i kan blive enige.
Hvis i ikke kan blive enige skal en af jeg have børnenes adresse og den
anden skal søge om samvær hos statsamtet.

Hun bør ikke kunne flytte børnenes adresse uden dit samtykke, men det
kan være en god ide lige at minde folkeregistret om at du ikke vil
acceptere en adresseflytning af børnene.

> 7 10 11

Når de er 12 kan de i praksis stort set selv bestemme hvor de vil bo, og
hvor meget samvær de vil have. De vil ihvertfald blive hørt hvis der
kommer en samværs- eller forældremyndighedssag.
Det er desuden normalt at man ofte hører børn under 12.

> Og hvad gør man i den akutte situation .... må man bare sådan tage sin
> selvbestaltede ret ?

Ja du har sådan set ret til blot at hente dine børn, ligesom hun så har
ret til at hente dem tilbage igen.
Med det lader du det hele gå ud over børnene og laver konflikten endnu
værre end den allerede er.

--
Kristian

Fra : Michael Zedeler

Dato : 17-09-06 14:18

Jens Sundall wrote:
> Efter en rum til med problemer, valgte min kone her i fredags at forlade
> hjemmet med børnene. Og var på det tidspunkt meget ude af ballance.

Kontakt Foreningen Far. De har en hotline.

Mvh. Michael.

Fra : www.netink.dk

Dato : 17-09-06 16:51

Hejsa

>Hvad gør man i sådan en situation, jeg vil da gerne have børnene tilbage
>i hjemmet.

Ring til politiet og meld dine børn bortført, formegentlig af din kone
!

--

Lars Engelhardt
info@netinkREMOVE.dk

Fra : Kristian

Dato : 17-09-06 17:18

> Ring til politiet og meld dine børn bortført, formegentlig af din kone
> !

Og hvad skulle politiet gøre ved det?

Har hun da overtrådt nogle § ?

--
Kristian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-06 17:41

Kristian has brought this to us :

> Og hvad skulle politiet gøre ved det?

Anholde konen og sørge for at der bliver taget vare på børnene - eller
de kan nøjes med at se om børnene har det godt (hvis de kan finde dem)
og evt. inddrage de sociale myndigheder. Det kommer helt an på
situationen.

> Har hun da overtrådt nogle § ?

Hvis hun er uligevægtig kan det være hun vurderes til at være ude af
stand til at tage sig af børene.

"A computer once beat me at chess, but it was no match for me at kick
boxing." - Emo Philips

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 19:40

Henrik Stidsen (nntpspam@hs235.dk) kradsede følgende besked i
<mn.8c617d69ddf73eac.34878@news.hs235.dk>

> Anholde konen og sørge for at der bliver taget vare på børnene -

Nu kan det jo være at konen har taget ungerne med i Tivoli og i biffen, for
at give dem en pause fra den trykkede stemning og skænderier der måske er i
et forhold hvor skilsmissen ligger rundt om hjørnet!

--
Mvh. John

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-09-06 20:09

On Sun, 17 Sep 2006 20:40:04 +0200, -= JF =- priv wrote:

> Nu kan det jo være at konen har taget ungerne med i Tivoli og i biffen, for
> at give dem en pause fra den trykkede stemning og skænderier der måske er i
> et forhold hvor skilsmissen ligger rundt om hjørnet!

Nu er det godt nok et stykke tid siden jeg sidst var i biffen, men så
vidt jeg husker, plejede filmene ikke at vare et par dage og Tivoli har
lukket om natten.

Hvis min kone og mine unger forsvandt og blev væk et par dage, ville jeg
melde dem savnet hos politiet og huske at fortælle dem at konen havde
virket noget ude af balance.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-06 21:02

-= JF =- priv presented the following explanation :

> Nu kan det jo være at konen har taget ungerne med i Tivoli og i biffen, for
> at give dem en pause fra den trykkede stemning og skænderier der måske er i
> et forhold hvor skilsmissen ligger rundt om hjørnet!

Så var hun jo nok kommet tilbage med dem istedet for at blive væk i
flere dage. Men hvis du læste hvad jeg skrev så var der flere
muligheder og det kommer fuldstændig an på situationen hvad de kan
og/eller vil gøre. Jeg tror faktisk de ofte vil afvise at gøre noget
som helst ved sagen så snart det er klarlagt at børnene ikke lider
overlast og konen kan tage vare på sig selv.

If you trust Google more than your doctor than maybe it's time to
switch doctors. - Jadelr and Cristina Cordova

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-09-06 19:11

> Ring til politiet og meld dine børn bortført, formegentlig af din kone
> !

Hvordan kan man bortføre børn, man har forældremyndigheden over? Rent
juridisk, tak.

Mvh Maria

Fra : bem

Dato : 17-09-06 19:28

> Hvordan kan man bortføre børn, man har forældremyndigheden over? Rent
> juridisk, tak.

Er det ikke ulovligt at unddrage forældremyndighedens indehavere muligheden
for at udøve denne?

/Bo

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-09-06 19:31

bem wrote:
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke ulovligt at unddrage forældremyndighedens indehavere muligheden
> for at udøve denne?

Eller for bare at se børnene?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-06 20:04

Maria Frederiksen skrev:

> Hvordan kan man bortføre børn, man har forældremyndigheden over? Rent
> juridisk, tak.

Fra lov om forældremyndighed (fra 1995 - den er gældende, men der
er kommet ændringer som jeg ikke har med)

§ 3. Har forældrene fælles forældremyndighed, og er de uenige om,
   hvem af dem der skal have forældremyndigheden alene, skal
   begge give samtykke til, at barnet forlader landet.

§ 16. Barnets forbindelse med begge forældre søges bevaret ved,
   at den, der ikke har barnet boende, har ret til samvær.

Hvis den ene part rejser væk, og den anden ikke kan finde sit
barn/sine børn, vil man sige at de(t) er bortført, men i loven er
ordet ikke brugt.

--
Bertel

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-09-06 20:24

> [...]
> hvem af dem der skal have forældremyndigheden alene, skal
> begge give samtykke til, at barnet forlader landet.

Det er der måske nok ikke tale om - det lyder ikke sådan.

> § 16. Barnets forbindelse med begge forældre søges bevaret ved,
> at den, der ikke har barnet boende, har ret til samvær.

De bor jo sammen, så er et par dage/nogle dage at unddrage samvær? Hvor går
grænsen?

Mvh Maria

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-06 22:34

Maria Frederiksen skrev:

> De bor jo sammen, så er et par dage/nogle dage at unddrage samvær? Hvor går
> grænsen?

Det er jo svært at sige. Faderen ved jo ikke noget når han ikke
kan få fat i konen.

--
Bertel

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-09-06 08:09

> Det er jo svært at sige. Faderen ved jo ikke noget når han ikke
> kan få fat i konen.

Et par dages tavshed efter skænderi er vel ikke så usædvanligt at man melder
det til politiet?

Mvh Maria

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-09-06 08:14

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> writes:

> Et par dages tavshed efter skænderi er vel ikke så usædvanligt at
> man melder det til politiet?

Hvis min mand var stukket af på den måde med børnene, kan jeg
garantere at de havde haft mig i røret.

Og hvis du lever i en verden, hvor det er sædvanligt, at ægtefæller
stikker af et par dage med børnene, så tror jeg at du (og dine
omgivelser) skal søge hjælp!

/Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-09-06 18:29

> Og hvis du lever i en verden, hvor det er sædvanligt, at ægtefæller
> stikker af et par dage med børnene, så tror jeg at du (og dine
> omgivelser) skal søge hjælp!

Vi ved jo ikke hvorfor børnene er hos moderen i stedet for at være hos
faderen - det kan jo være at han helst er fri, men nu hvor der er gået et
par dage, egentlig godt lige ville sikre sig at de har det godt. Han gjorde
jo i hvert fald ingenting de første dage, så voldsomt bekymret har han næppe
været.

Mvh Maria

Fra : David T. Metz

Dato : 19-09-06 10:31

Maria Frederiksen skrev:

> Vi ved jo ikke hvorfor børnene er hos moderen i stedet for at være hos
> faderen

Har du læst det indlæg der starter tråden?

David

Fra : David T. Metz

Dato : 18-09-06 10:46

Maria Frederiksen skrev:

> Et par dages tavshed efter skænderi er vel ikke så usædvanligt at man melder
> det til politiet?

Næ, men et par dages tavshed kombineret med bortførsel af børn kan være.

David

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 18-09-06 11:13

"Jens Sundall" skrev i en meddelelse

> [...]
> hjemmet med børnene. Og var på det tidspunkt meget ude af ballance.
>
> Jeg kan ikke finde ud af hvor hende og børnene befinder sig. Og hun

Har din kone et par forældre, hvor hun kan være taget hen med børnene.
Man kan jo ikke lige gå ind og overnatte hvor som helst med tre børn.
Har I anden familie, som det kan tænkes, at hun har opsøgt. Hvad med de
veninder din kone vel har?

Ruth

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 19-09-06 11:17

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> jo i hvert fald ingenting de første dage, så voldsomt bekymret har han næppe

Læs det oprindelige indlæg!
NB! Personligt fnidder er uønsket i jura-gruppen

- Peter