Krav efter fraflytning af lejlighed
Fra : Ukendt

Dato : 15-09-06 22:05

Jeg har haft fremlejet min lejlighed, og fremlejetager har desværre ødelagt
en installation på badeværelset.
Jeg har i lejekontrakten forlænget fristen for at gøre evt. krav gældende
fra 14 dage til 4 uger.
Nu er problemet at jeg ikke kan skaffe en vvs-mand inden for fristen på de 4
uger.
Jeg ved altså med andre ord ikke hvor meget jeg skal tilbageholde i
depositummet.
Hvordan kan jeg gøre mit krav gældende, når jeg ikke inden for fristen
kender det endelige beløb?
/Jesper

Fra : Jubii

Dato : 16-09-06 10:38

On Fri, 15 Sep 2006 23:04:56 +0200, "Jesper" <nowayjose> wrote:
in dk.videnskab.jura
>Jeg har haft fremlejet min lejlighed, og fremlejetager har desværre ødelagt
>en installation på badeværelset.

Du mener vel at du har fremlejet den lejlighed du selv har været lejer i, ellers
vrøvler du.

> [...]
>depositummet.
>Hvordan kan jeg gøre mit krav gældende, når jeg ikke inden for fristen

Det er vel lejelovens § 98 stk. 2 du tænker på? (almenlejeloven har andre
bestemmelser)

Du skal blot gøre dit krav gældende, ikke have en fuld opgørelse med pris m.m.
Du tilbageholder depositummet til den fulde opgørelse er lavet.

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-06 09:53

> Du skal blot gøre dit krav gældende, ikke have en fuld opgørelse med pris
> m.m.
> Du tilbageholder depositummet til den fulde opgørelse er lavet.

Mange tak.