Computer lidt over 1 år, ram er "defekt"
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-09-06 18:47

hejsa

ja jeg har købt en computer den 08-08-2005
og nu er mine ram på computer gået i stykker eller de kører ikke optimalt,
har tjekket med et program som finder mange fejl i dem.
ville hører om firmaet hvor jeg har købt computer skal give mig nogle nye
eller jeg selv skal ud og købe nogle ??
håber at i kan hjælpe mig.

thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-09-06 20:13

Thomas Pedersen skrev:

> [...]
> har tjekket med et program som finder mange fejl i dem.
> ville hører om firmaet hvor jeg har købt computer skal give mig nogle nye

Sælger skal give dig nogle nye ramblokke. Det er en mangel ved en
computer hvis hukommelsen holder op med at virke efter et år, og
du kan reklamere over mangler op til 2 år efter købet.

Det forudsætter naturligvis at den har været behandlet normalt og
at du ikke har udsat den for overlast. Almindelige udskiftning
eller montering af kort eller andre dele i pc'en er normal
behandling.

Husk på at hvis computeren er skyld i at hukommelsen ødelægges så
samme fejl optræder igen, kan du reklamere over den fejl (præcis
den samme fejl) i op til 5 år efter købet. Regn dog ikke med at
sælger er klar over det sidste forhold.

--
Bertel

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-09-06 20:34

Hejsa Bertel

det lyder jo godt jeg vil tage kontakt til forhandlerne imorgen.
og sige at den er gal med mine ram klodser.
det eneste jeg har gjort hved computer er at sætte nyt dvd drev i.
og det er jo en normal handling.

Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-09-06 00:01

Thomas Pedersen skrev:

> det eneste jeg har gjort hved computer er at sætte nyt dvd drev i.
> og det er jo en normal handling.

Nemlig.

--
Bertel

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-09-06 00:13

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har tjekket med et program som finder mange fejl i dem.
> ville hører om firmaet hvor jeg har købt computer skal give mig nogle nye

Hvis det er memtest, skal du lige være opmærksom på, at fejlen også kan være
cpu eller mb, idet memtest tester hukommelsesvejene, og de går også gennem
cpu og mb.
Men sandsynligheden for at det er ram, er størst.
Men jeg har testet computere, hvor memtest viste fejl på ram, hvor det
rettelig var mb.
Iøvrigt er der en del ramfabrikanter, som giver fra 10 år og op til
livstidsgaranti, så der kan godt være garanti ud over de 2 år.

Kurt
Kurt

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-09-06 08:36

ok bruge memtest til at teste min ram.
så nu vil jeg da håbe at det er dem og ikke motherboard der er gået

thomas