juridisk sammenhæng mellem mobil telefon o~
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-09-06 10:03

Hej

Kan ikke være et alt for ualmindeligt spørgsmål.

Man køber en telefon til x krone imod at binde sig for xxx kroner i 6 mdr.

Man modtager telefonen og opdager at der er en mangel på den model man ikke
er blevet gjort opmærksom på og som ikke kan udbedres - men ønsker at hæve
handlen. Men man ønsker jo ikke at stå med 6mdrs binding og ingen telefon.

Hvordan er loven mht det, syntes ikke lige jeg kan gennemskue det - er det
_en_ vare altså telefon og abonnement eller er det to - og i så fald hvordan
pokker skilder man dem af økonomisk.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-09-06 11:05

Flemming Lynggaard skrev:

> Man køber en telefon til x krone imod at binde sig for xxx kroner i 6 mdr.

Det er én samlet aftale.

> Man modtager telefonen og opdager at der er en mangel på den
> model man ikke er blevet gjort opmærksom på og som ikke kan
> udbedres - men ønsker at hæve handlen.

Der er en mangel ved sælgers ydelse. Købers mangelsbeføjelser
træder i kraft, og da omlevering og reparation ikke er relevant,
har køber ret til at hæve handelen. Det er i så fald både købet
af mobilen og abonnementet der ophæves. At de(t) er taget i brug
spiller ingen trille (der er ikke tale om fortrydelse).

> Men man ønsker jo ikke at stå med 6mdrs binding og ingen telefon.

Klart, men det er ikke et problem (hvis sælger kender og følger
loven).

--
Bertel

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-09-06 11:35

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> Klart, men det er ikke et problem (hvis sælger kender og følger
> loven).

Bertel tak for klar tale og ja det spændende er jo så altid at få dem
til at følge loven.

Mvh
Flemming