? om kolonihave domme
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 12-09-06 21:21

Hej NG

I fredags blev der afsagt dom vedrørende overpriser ved salg af kolonihaver.
Tre konkrete sager blev taget op, og alle tre sager/domme gav medhold til
købere som havde sagsøgt sælgere for ublu overpriser.
Se dommene her: http://www.kolonihave.dk/nyheder.htm

Jeg har et par spørgsmål:

A) Der er blevet anket. Det er landsretten som har dømt disse tre sager, så
jeg går ud fra at når der ankes skal højesteretten dømme den endelige dom?
Hvor lang tid vil der gå fra i fredags hvor der blev anket og til
højesteretten har afsagt dom? Snakker vi om flere år, eller "kun" 1-2 år?

B) Hvis jeg nu køber et kolonihave til overpris, fuldt bevidst om at det er
ulovligt i følge landsretten, har jeg så mistet retten til at sagsøge sælger
bagefter for at få differencen på salgsprisen og vurderingsprisen?

Mvh

Emil