Bortgives: Ny toner til HP LaserJet 5mp/6m~
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 20-11-06 09:54

1 stk. nyåbnet lasertoner til HP Laserjet 5mp/6mp bortgives mod
afhentning. Toneren har nummer HÅC 3903 A. Jeg bor syd for Køge i
Varpelev.

Den er kun lige akkurat lukket op, da det viste sig ikke at være
toneren, men hele printeren der skulle udskiftes Og det er lidt
ærgerligt bare at smide toneren ud.

Jeg ved godt, at denne meddelelse skal i dk.marked.edb, og der er den
også kommet, men jeg synes jeg har gode venner herinde

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 20-11-06 14:14

Kirsten Bjorneboe skrev:

>Jeg ved godt, at denne meddelelse skal i dk.marked.edb, og der er den
>også kommet, men jeg synes jeg har gode venner herinde

Helt ærlig. Du kan hurtigt få nogle uvenner med den optræden

Slet dog dit indlæg igen.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Svenn Trønning

Dato : 20-11-06 14:21

Jeg synes det er et fint tilbud som er kommet. Det koster jo ikke noget.

Med venlig hilsen

Svenn

Fra : Hvornum

Dato : 20-11-06 15:03

Det er ingen reklame og kun en gratis toner, kan måske en slægtsforsker
bruge denne.
Sådan et tilbud bør man ikke sige nej til.

Mvh

Max

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 20-11-06 21:36

Hvornum skrev:

>Det er ingen reklame og kun en gratis toner, kan måske en slægtsforsker
>bruge denne.
>Sådan et tilbud bør man ikke sige nej til.

Og hvis jeg tilbyder nogle gratis kartofler er det så også i orden?
Det må en slægtsforsker da også kunne bruge!

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Hvornum

Dato : 20-11-06 23:05

Længere kan du da ikke komme ud - bruger du ikke en printer?
Man skal da tænke sig om før man blander kartofler og alt andet ind i dette
her, det er kun en der GIVER en toner til en der kan bruge den, så lad hende
gøre det, og længre er den ikke.

Max

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 21-11-06 12:43

Hvornum skrev:

> [...]
>her, det er kun en der GIVER en toner til en der kan bruge den, så lad hende

Spiser du ikke kartofler? Er det kun edb-ting/slægtsforskerting man må
bortgive her i gruppen?

Når du nu har svaret på det hele, kan du så ikke skrive en liste over de
ting man må give bort her i gruppen, så misforståelser undgåes?

Der må være en grænse for hvad man må give bort her i gruppen, men hvor
er den grænse?

Er der nogen der har svaret på det?

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-11-06 14:01

Asbjørn M. Nielsen <asbjorn@lite.invalid> skrev Tue, 21 Nov 2006
12:42:49 +0100

>Når du nu har svaret på det hele, kan du så ikke skrive en liste over de
>ting man må give bort her i gruppen, så misforståelser undgåes?

Der har fra gammel tid, dvs. lige fra gruppen blev oprettet i 1993 var
det vist?, været almindelig enighed om at acceptere privat 'tuskhandel'
af overskudsmateriel brugerne imellem.

Overskudsmateriel her defineret som ting der anvendes i forbindelse med
slægtsforskning og som man ikke længere selv har brug for.

Det er ikke noget der er formelt vedtaget eller nedskrevet nogen steder,
og gælder i sagens natur kun sålænge der blandt brugerne er bred enighed
om det.

Derimod er enhver form for erhvevsmæssig reklame, eller bare det der
ligner, absolut bandlyst - ikke bare her i gruppen men i alle
debatgrupper - idet der findes speciele grupper til dette formål.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 21-11-06 22:02

Arne Feldborg skrev:

>Det er ikke noget der er formelt vedtaget eller nedskrevet nogen steder,
>og gælder i sagens natur kun sålænge der blandt brugerne er bred enighed
>om det.

Og hvad er der så bred enighed om? Det mangler jeg stadigvæk et svar på.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jens

Dato : 22-11-06 03:02

Asbjørn M. Nielsen wrote:

> Og hvad er der så bred enighed om? Det mangler jeg stadigvæk et svar
> på.

Skal du have briller.

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 22-11-06 11:15

Jens skrev:

>"Der har fra gammel tid, dvs. lige fra gruppen blev oprettet i 1993 var
>det vist?, været almindelig enighed om at acceptere privat 'tuskhandel'
>af overskudsmateriel brugerne imellem."

Det siger jo ikke noget om hvad brugerne anser for at være
overskudsmateriel. Bare tage det toner. Det er ikke noget man normalt
forbinder med slægtsforskning.
Det jeg søger er en præcisering, men det magter gruppen åbenbart ikke.
EOD
--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-11-06 01:24

Asbjørn M. Nielsen <asbjorn@lite.invalid> skrev Wed, 22 Nov 2006
11:15:20 +0100

>Det jeg søger er en præcisering, men det magter gruppen åbenbart ikke.

Jammen, hvordan havde du forestillet dig at gruppen skulle kunne *magte*
det. Gruppen er jo ikke en klart defineret personkreds, som man kan
afkræve et svar.

Sålænge det drejer sig om de skrevne regler er der jo et helt klart
holdepunkt i gruppens fundats. Men det er der som regel *mindre* end
lidt forståelse for - og de folk der påpeger overtrædelser bliver
normalvis gengældt med sprogets værste gloser.

Så derfor er det egentlig pudsigt, at en de' facto regel, som har
eksisteret i 12 år, og som beror på brugerens stiltiende indforståelse,
i den grad kan bringe sindene i kog.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 23-11-06 10:52

Arne Feldborg skrev:

> [...]
>lidt forståelse for - og de folk der påpeger overtrædelser bliver
>normalvis gengældt med sprogets værste gloser.

Jo tak, det har jeg prøvet.

>Så derfor er det egentlig pudsigt, at en de' facto regel, som har
>eksisteret i 12 år, og som beror på brugerens stiltiende indforståelse,
>i den grad kan bringe sindene i kog.

Det er jo der jeg ser problemet. Den der "stiltiende indforståelse" den
lærer man først at kende hvis man har den uforskammethed at 'brokke' sig
og mene at noget ikke burde være postet her i gruppen.
Det var jo derfor jeg ville vide hvad man måtte bortgive og hvad man
ikke måtte. Og så skrev jeg noget om kartofler som nogen tog for
pålydende istedet for at se ironien i det.

Kirsten skrev jo selv at hun vidste at det var postet i den forkerte
gruppe og så regnede jeg jo med at det var rigtigt det hun skrev og at
det ikke var ok at bortgive toner her i gruppen.
Straks var der nogen der var af en anden mening osv.... og så rullede
lavinen.

Nu slutter jeg her og forlader gruppen et stykke tid. Så må I selv holde
styr på jeres "indforståede bortgivelser".

Tak fordi du gad bruge tid på at forklare det, selv om jeg stadigvæk
ikke er enig i at det skal være så indforstået.
Gad vide hvad der sker den næste der forsøger sig.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Ingelise

Dato : 23-11-06 16:59

Ak ja Asbjørn,

Kan kun give dit fuldstændig ret i det du skriver. Det er kun alt får let,
at komme til at "besørge" i den forkerte natpotte her i dette forum! De
skrevne regler, de indforståede regler, de uskrevne regler, netikette og alt
det andet. For sådan har det jo været i de sidste 12 år!

Internettet burde jo være et nyt og pragtfuldt vindue, der åbner sig i lyset
af de nye tider og metoder. Beklageligvis lukker dette vindue ikke altid, på
samme måde som et traditionelt vindue jo gør, den friske og livgivende luft
ind i stuerne.

Sært som støvet fra de gamle bøger og landsarkiverne har kunnet brede sig på
internettet! Regulativkustoderne har skam kronede dage, og de formastelige
som tillader sig at påpege dette har fluks at stille til pisk på
gårdspladsen.

Hvis den tid, regulativkustoderne anvendte på at korrekse os andre i
alenlange tirader, blev anvendt på at hjælpe og assistere andre, ville dansk
slægtsforskning være nået langt videre end tilfældet er!

Jeg skal så lige ile med en meget stor anerkendelse og tak til de mange
frivillige, som har udført et enormt arbejde med at indtaste oplysninger fra
folketællinger og kirkebøger til gavn og glæde for alle os andre. Den ros
kan ikke gentages ofte nok. Deres arbejde er ganske enkelt enestående!

Mvh

Steven

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Hvornum

Dato : 21-11-06 20:31

Nu mener jeg at du skal stoppe her Asbjørn, du er vist for langt ude.

Før i tiden gav man fremvisere væk, dem til læsning af microkort, så skulle
du ikke bare stoppe her?
Jeg håber at Kirsten har fundet en der kunne bruge sin toner, og
forhåbentlig en slægtsforsker.

Max

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 21-11-06 22:02

Hvornum skrev:

>Nu mener jeg at du skal stoppe her Asbjørn, du er vist for langt ude.
>
>Før i tiden gav man fremvisere væk, dem til læsning af microkort, så skulle
>du ikke bare stoppe her?

Det har jeg heller ikke brokket mig over. Det var toner jeg brokkede mig
over.
Men du kan altså ikke sige mig hvor grænser går? Man er åbenbart nød til
at prøve sig frem og så se om der er nogen der brokker sig.
Gruppen vil altså ikke tage stilling til det.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : futtog

Dato : 21-11-06 22:15

Hej
For mig at se har gruppen taget stilling, så længe det drejer sig omefegter
der kan bruges i forbindelse med slægtsforskning er det aksepteret at man
anonser det her.
mvh. Preben Poulsgaard

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-11-06 00:38

Asbjørn M. Nielsen <asbjorn@lite.invalid> skrev Tue, 21 Nov 2006
22:01:45 +0100

>Men du kan altså ikke sige mig hvor grænser går? Man er åbenbart nød til
>at prøve sig frem og så se om der er nogen der brokker sig.

Det er i sagens natur vanskeligt at give helt kare retningslinier.

Personligt vil jeg nok mene, at en toner eller en blækpatron faktisk er
ting jeg kan bruge i min slægtsforskning, omend jeg naturligvis også
bruger den til andre ting.

Det helt afgørende punkt er ikke så meget hvad det handler om, men mere
om det er privat <-> privat, eller om der er erhvervsmæssige interesser
involveret.

Og derfor er det også 100% forkert når det tidligere blev nævnet, at de
herrer Ole og Chris bedre forstår at overholde reglerne.

Faktisk overtræder de ikke bare gruppens regler men også de generelle
regler for Usenet, hver evig eneste gang der poster noget her i gruppen.

Og dette så meget desto mere, som at de to jo aldrig deltager i den
almindelige debat og udveksling af oplysninger og erfaringer vedr. aner
og slægtsforskning i al almindelighed.

>Gruppen vil altså ikke tage stilling til det.

Du kan jo lave en lille Gallupundersøgelse.

Een person har indtil videre givet udtryk for modvilje, en 3-4 stykker
har givet udtryk for velvilje, og resten har tilsyneladende bare
accepteret.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 22-11-06 11:26

Arne Feldborg skrev:

>Du kan jo lave en lille Gallupundersøgelse.

Det har jeg desværre ikke overskud til.

>Een person har indtil videre givet udtryk for modvilje, en 3-4 stykker
>har givet udtryk for velvilje, og resten har tilsyneladende bare
>accepteret.

Den der tier, samtykker. Ja det lader det til.
Så må jeg tage til efterretning, at her i gruppen må man bortgive hvad
som helst, bare det har lidt at gøre med slægtsforskning.
Og det må man så selv vurdere.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Peter Nielsen

Dato : 22-11-06 18:34

> [...]
> Så må jeg tage til efterretning, at her i gruppen må man bortgive hvad
> som helst, bare det har lidt at gøre med slægtsforskning.

Jeg forstår godt, at du ikke har overskud til at lave en
Gallup-undersøgelse, når du bruger alt krudtet på at fremture med dit krav
om en præcisering af, hvad vi må og ikke må her i gruppen.
Hav dog den godhed - når du nu har startet dette brokkeri - at læse hvad
Arne Feldborg og andre har skrevet omkring dette. Hvis det ikke er
forklarende nok, kræver det jo, at man laver en liste over alt mellem himmel
og jord og sætter "Må gerne" og "Må ikke" ud for hver enkelt lille ting.
Se i øvrigt Hugh Watkins' indlæg højere oppe i "Hvad kan gruppen tillade..."

Med venlig hilsen
Peter Nielsen

Fra : Hvornum

Dato : 22-11-06 20:10

Hej Peter

Jeg vil med det du skriver ikke håbe at Asbjørn har hund, for den må da
blive forviret.
Man kan ikke fortolke det på denne måde, for Asbjørn vil på en elle anden
måde kunne misfortolke det du og andre skriver.
Og når jeg ser på andre indslag, hvor Asbjørn har blandet sig, er det
udelukkende brokkeri, så det letteste er, at indføre "BROKFRI ZONE"

Mvh

Max

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 23-11-06 10:31

Hvornum skrev:

> [...]
>Man kan ikke fortolke det på denne måde, for Asbjørn vil på en elle anden
>måde kunne misfortolke det du og andre skriver.

Nå det mener du. Du forsøger at gør dig klog på andre mennesker og mener
at vide hvordan jeg tænker og tolker en tekst. Tsk tsk.

>Og når jeg ser på andre indslag, hvor Asbjørn har blandet sig, er det
>udelukkende brokkeri, så det letteste er, at indføre "BROKFRI ZONE"

Nå nå, man må ikke blande sig.
Er gruppen forbeholdt en lille indspist gruppe der ikke kan tåle
*brokkeri* medmindre det komme fra en 'lille' gruppe accepterede
skribenter?
Og så blander du hunde ind i det, hvad bliver mon det næste?

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Hans Poulsen

Dato : 23-11-06 10:44

> [...]
> skribenter?
> Og så blander du hunde ind i det, hvad bliver mon det næste?

Hej Asbjørn M. Nielsen

Dette er MIN første kommentar i denne bizarre tråd.

Påtænker du ikke snart at tage en lang, meget lang, ferie lang, langt borte
fra Danmark og danskerne?

Du virker udkørt, udbrændt og udtilbens.

Der er sandsynligvis andre end mig, der gerne vil give en skærv til dækning
af dine rejseudgifter.

Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 23-11-06 10:57

Hans Poulsen skrev:

>Dette er MIN første kommentar i denne bizarre tråd.
>
>Påtænker du ikke snart at tage en lang, meget lang, ferie lang, langt borte
>fra Danmark og danskerne?
>
>Du virker udkørt, udbrændt og udtilbens.

Tak fordi du svarede på mit spørgsmål.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 22-11-06 20:36

Peter Nielsen skrev:

>Jeg forstår godt, at du ikke har overskud til at lave en
>Gallup-undersøgelse, når du bruger alt krudtet på at fremture med dit krav
>om en præcisering af, hvad vi må og ikke må her i gruppen.

Læste du ikke hvad jeg skrev? Jeg skrev at jeg tog det til
efterretning...
Det betyder i min ordbog at jeg forsøger at gøre som *I* mener det skal
gøres, men det er måske heller ikke godt nok!

>og jord og sætter "Må gerne" og "Må ikke" ud for hver enkelt lille ting.
>Se i øvrigt Hugh Watkins' indlæg højere oppe i "Hvad kan gruppen tillade..."

Hugh Watkins? Hans indlæg kan jeg ikke se.

EOD herfra

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : futtog

Dato : 20-11-06 15:43

Hej
Da det ikke er et salgstilbud kan jeg ikke se at der er noget til hindre for
at hun spørger om der en herinde der kan bruge den toner hun vil forære væk
mvh. Preben Poulsgaard

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 21-11-06 09:05

On Mon, 20 Nov 2006 15:42:34 +0100, "futtog" <futtog@7660net.dk>
wrote:

> [...]
>at hun spørger om der en herinde der kan bruge den toner hun vil forære væk

Tja, det var jo bare sådan ment. Jeg har da selv en gang fået en
mikrokortlæser gratis her i gruppen. Og så tænkte jeg bare, at der
måske sad en, der ligesom mig ville være glad for en gratis ny toner -
de er jo ret dyre - den har kostet over 500 kr.

Men jeg har haft en del vrøvl med mit tilbud, så det gør jeg aldrig
mere. Den går i containeren på modtagepladsen - der brokker de sig
ikke, bare man bruger den rigtige container

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : futtog

Dato : 21-11-06 11:03

Hej
Det er synd at en enkel skal brokke sig så andre stopper noget godt, jeg gik
her og trode at gruppen var til for at vi kunde hjælpe hinanden,men jeg
syntes at du skal frambringe dit gavmilde tilbud igen.
mvh. Preben Poulsgaard

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 21-11-06 12:52

futtog skrev:

> [...]
>her og trode at gruppen var til for at vi kunde hjælpe hinanden,men jeg
>syntes at du skal frambringe dit gavmilde tilbud igen.

Så svar mig lige på hvad man må bortgive her i gruppen og hvad man ikke
må?
Må man bortgive lige hvad man vil?

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 21-11-06 13:06

On Tue, 21 Nov 2006 11:02:42 +0100, "futtog" <futtog@7660net.dk>
wrote:

> [...]
>her og trode at gruppen var til for at vi kunde hjælpe hinanden,men jeg
>syntes at du skal frambringe dit gavmilde tilbud igen.

Man skal ikke stole på alt, hvad kvinder siger
For jeg har forlængst (et par timer siden) afsat toneren til en
fornuftig fyr, der oven i købet vil betale lidt for den.

Men jeg har moret mig en del over Asbjørns brokkeri, for hvor lidt kan
man dog gå op i, når der er mange meget mere spændende ting at
beskæftige sig med. Fx sine aner

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 21-11-06 13:14

Kirsten Bjorneboe skrev:

>Men jeg har moret mig en del over Asbjørns brokkeri, for hvor lidt kan
>man dog gå op i, når der er mange meget mere spændende ting at
>beskæftige sig med. Fx sine aner

Det må du da gerne more dig over, men jeg syntes du skulle tænke lidt
over hvordan gruppen kan komme til at se ud hvis alle gjorde lige som
dig. Så ville gruppen hurtig blive fyldt op med "ting bortgives".

Du kan jo selv svare mig på hvilken ting det, efter din mening, er ok at
bortgive her i gruppen?

Ja det er spændende af beskæftige sig med sine aner, men det glemte du
jo selv da du postede det indlæg

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 21-11-06 18:03

On Tue, 21 Nov 2006 13:14:03 +0100, Asbjørn M. Nielsen <
klip

>Du kan jo selv svare mig på hvilken ting det, efter din mening, er ok at
>bortgive her i gruppen?

Et par større sko, f.eks. for de må da klemme
mvh Ebbe

Fra : Hvornum

Dato : 21-11-06 20:45

Hr. Ebbe Hansen

Bortgiver du et par "nye" sko du købte forkert?

*** smiler ***

Der skal være plads tilandet inden for bortgivning
Må jeg bortgive mine oplysninger, fx. i en slægtsbog over denne tråd? - ja
man kan komme med mange eksempler
Der skal være plads til at bortgive, bare man mener at det har en relation
til genealogi/slægtsforskning, men det virker som at vi skal have en udvidet
grundlov her i gruppen.
Men jeg ser det som at der er et flertal for at det Kirsten har gjort, er
ok, så skulle du Asbjørn ikke stoppe her med dine kartofler og andet.
det kunne være der er en rigmand/dame her i tråden som vil give en middag
til slægtsforskerne her, men det må han7hun bare ikke, for det der er gratin
må ikke komme på her.
Og Kirsten, giv du bare andet bort igen, til en der kan bruge det du køber
forkert, også her i tråden.

Mvh

Max

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 21-11-06 22:02

Hvornum skrev:

>Men jeg ser det som at der er et flertal for at det Kirsten har gjort, er
>ok, så skulle du Asbjørn ikke stoppe her med dine kartofler og andet.

Det skal jeg da gerne gøre, og må så konkluderer at det er ok at
bortgive toner her i gruppen foruden naturligvis mikrofiche.
Jeg har spurgt før: Er andet edb-hardware ok at bortgivet her i gruppen?
Hvad med en scanner? Jeg har en brugt.
Hvorfor vil ingen tage stilling til det?

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : futtog

Dato : 21-11-06 22:17

Hej
En skanner er vel at samneligne med en filmlæser ingen problem i den set fra
min side.
mvh. Preben Poulsgaard

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 21-11-06 22:39

futtog skrev:

>Hej
>En skanner er vel at samneligne med en filmlæser ingen problem i den set fra
>min side.

Tak for svaret.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 21-11-06 23:59

On Tue, 21 Nov 2006 20:45:03 +0100, "Hvornum" <hvornum@hvornum.dk>
wrote:

>Og Kirsten, giv du bare andet bort igen, til en der kan bruge det du køber
>forkert, også her i tråden.

)
Det var såmænd ikke en toner, jeg købte forkert. Det var printeren,
der opgav at virke. I et (lidt dumt) forsøg på at finde fejlen
udskiftede jeg toneren, men det var ikke det, der skulle til. Hele
printeren skulle udskiftes. Og så stod jeg der med en toner, der kun
var klippet op i forseglingen og aldrig havde printet en eneste side.

Grunden til, at jeg tilbød den her i gruppen er, at en HP LaserJet 5mp
er en temmelig gammel model, men virkelig god. Jeg har en fornemmelse
af, at folk her i gruppen passer på deres gamle ting, ligesom papirer
og billeder og attester mv. Så der var en mulighed for, at der sad en
slægtsforsker med en fint fungerende 5mp eller 6mp, der kunne bruge
min toner. Den kan ikke bruges i nyere modeller så vidt jeg ved.

Og jeg har fået den afsat. Det er jeg ret glad for. Det forekom mig et
utroligt fråds bare at smide den ud.

Tak for opbakningen fra jer alle!

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 21-11-06 22:02

Ebbe Hansen skrev:

>On Tue, 21 Nov 2006 13:14:03 +0100, Asbjørn M. Nielsen <
>klip

>Et par større sko, f.eks. for de må da klemme

Det har ikke noget med det at gøre. Hvis gruppen vedtaget at det er ok
at bortgivet toner og den slags her i gruppen så respektere jeg det og
tager det til efterretning.
Men det har jeg ikke fået direkte svar på endnu.
Du vil heller ikke tage stilling til spørgsmålet? Foruden skoene.
Det er sgu da for tamt.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 21-11-06 18:56

> Så ville gruppen hurtig blive fyldt op med "ting bortgives".

Selvjustits er udmærket, men for meget og for lidt fordærver jo som bekendt
alt. Gruppens og Usenets fundatser er ikke firkantede love, der skelner
skarpt mellem lovligt og overtrådt. Det er ikke muligt at stille sig op som
politibetjent og håndhæve fundatsen, der må tages vide hensyn til hvad der
er 'god tone' i den enkelte gruppe.

Da genealogigruppen jo i overvejende grad handler om data i slægtsforskning,
er det aktuelle jo tydeligt inden for de ret vide rammer, som fundatsen
giver. Og der var sikkert heller ikke nogen der ville rynke på næsen af en
enkelt, der havde fået en sæk kartofler i overskud, selv om det måske i
gentagne tilfælde kunne bære en /venlig/ påtale.

Det er svært at forestille sig - og slet ikke med den aktør

Når der optrædes som fundatshåndhæver bør der også ageres efter fundatsen,
der jo foreskriver opfølgning til debat i det rette forum:
FUT: dk.admin.netikette - hvor denne debat ikke er OT.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Daniel

Dato : 24-11-06 14:21

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kirsten Bjørneboe
> http://www.varpelev.dk
> Fjern venligst "-delete" ved svar pr email
Hej Kirsten,

Det var da et udmaerket tilbud du kom med, og jeg maa sige den maade det
blev modtaget paa her i gruppen, er under lavmaalet.

Mage til indadvendte milimeterdiktatorer skal man lede laenge efter. Jeg
forstaar ikke hvorfor I ikke bare negligerer det, hvis I ikke har brug for
tilbudet? Hvad skal jeres brok goere godt for andet end at generere en
alenlang traad fyldt med brok? Kirstens indlaeg kunne sagtens have staaet
alene, sammen med et svar fra evt. interesserede. Skam jer!

- Daniel -

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-11-06 18:57

"Daniel" <daniel-nospammail-@hotmail.com> skrev Fri, 24 Nov 2006
14:20:44 +0100

> [...]
>alenlang traad fyldt med brok? Kirstens indlaeg kunne sagtens have staaet
>alene, sammen med et svar fra evt. interesserede. Skam jer!

Men til gengæld helt ok, at du brokker dig over indlæg du tydeligvis
slet ikke har læst.?

De indlæg der har været er altså ikke så ununacerede som du vil gøre
det til.

Og jeg tror ihvertfald, at vi er en hel del der gerne vil være fritaget
for at blive omklamret af dine generaliseringer. Faktisk har jeg svært
ved at se, hvorfor du overhovedet bruger flertalsformen.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 11:33

Den 22/11-2006 klokken 20:35, skrev
i <4564a692$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> EOD herfra

Hvad betyder EOD? (Brugt 2 gange d. 22/11).

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 23-11-06 14:45

<kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev i en meddelelse
> Den 22/11-2006 klokken 20:35, skrev

> Hvad betyder EOD? (Brugt 2 gange d. 22/11).

End Of Discussion - og det skulle man tage til eftreretning!

Hvad man kan, og hvad ikke, har sin egnen diskussionsgruppe, hvor det er
muligt at debaterer dét uden at overtræde fundatsen.

Desværre bilder nogle sig ind, at de på denne måde (FUT - Follow Up To)
bliver smidt ud af gruppen, hvilket ingenlunde er tilfældet. Usenet er
bygget op på denne måde, alene for at undgå disse lange tråde, diskuterende
spørgsmål, der ikke har relevans til det emneområde der kendetegnenr den
enkelte faggruppe.

Desværre har nogle skribenter ikke lyst til at sætte sig ind i netiketten
eller underordne sig Usenets struktur - kedeligt, men nok vanskeligt at
ændre.

Hele denne tråd burde for længst være flyttet til det relevante forum, da
den er OT. Dette er endnu et forsøg på at flytte den:

Krydspostet til: <news:dk.videnskab.genealogi>,<news:dk.admin.netikette>
Fut til: <news:admin.netikette>
Svar herpå sendes dertil hvis man ikke ændrer det.

www.usenet.dk fortæller hvad der er værd at vide!

Fra : AB

Dato : 22-11-06 11:45

> [...]
>
> Kirsten Bjørneboe
> http://www.varpelev.dk
> Fjern venligst "-delete" ved svar pr email

Jeg følger med i, hvad der foregår i gruppen. Men jeg undlader at komme med
indlæg. Det skyldes bl.a. denne diskussion der er blevet ud af et venligt
menneskes tilbud om en gratis printpatron.
Når man læser diverse indlæg, minder det mest af alt om noget, som hører til
i en børnehaveklasse.

mvh
AB

Fra : Hvornum

Dato : 22-11-06 15:02

AB

Du har helt ret, og dette udelukkende at én person ikke forstår at der er
venlige personer til.
Én person bliver sur over andre giver noget bort, man skulle tro han er
ansat i Told, for når Kirsten giver noget bort kommer der ikke igen mons ind
i kassen.

Men nu har jeg lavet en "galop" undersøgelse længre oppe i tråden, for det
er havd den éne person ønsker, så som ønsket så gøres.

Mvh

Max

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 22-11-06 20:42

Hvornum skrev:

> [...]
>ansat i Told, for når Kirsten giver noget bort kommer der ikke igen mons ind

Det har ikke noget med surhed at gøre. Kirsten skrev jo selv at hun godt
vidste at indlægget ikke hørte til her, indtil der var et lille flertal
der mente at det kunne hun godt. Det har jeg så taget til efterretning
at man godt må bortgive toner her i gruppen.

Kirsten må da gerne bortgive alt det hun vil her i gruppen bare det er i
orden med gruppen. Og det var det jeg forsøgte af finde ud af. Men der
er nogle der bevidst vælger at misforstå det.

Og så begynder du at blande Told ind i det. Hvorfor nu det? Hvem ud over
dig har skrevet noget om moms?

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Kim N. Jensen

Dato : 22-11-06 23:13

AB skrev:

> [...]
> menneskes tilbud om en gratis printpatron.
> Når man læser diverse indlæg, minder det mest af alt om noget, som hører til

Jeg har det nogenlunde på samme måde. Nu blev jeg så irriteret nok over
hele det her til at tjekke Asbjørn i GoogleGroups - han har været ude
med riven siden 1997 - noget af det har været meget fornuftigt, men en
pæn del også af samme slags som her. Jeg tror nok sådan nogen som
Asbjørn kaldes for "trolls" - de spilder vores andres tid med
meningsløse pseudodebatter, der blæser småting op til Verdens Vigtigste
Spørgsmål. Jeg vil gerne opfordre til, at man lukker denne her tråd, og
kommer videre med det, der er gruppens formål og langt sjovere end at
smide jord i hovedet på hinanden ---

med venlig hilsen

Kim N. Jensen

Fra : Søren Wendt

Dato : 23-11-06 17:48

Kære gruppe!

Venlig er en lille ting at give -
Omtanke viser menneskelighed -
Giv et smil og få flere igen -
Livet er for kort til ukloge tanker -
Begiv jer videre af den kloge vej -
Så megen viden!
Du bestemmer selv - hvilken vej -
Blot du husker - at give lidt af dig selv!

Søren Wendt

Fra : Jean Seeberg

Dato : 17-02-07 02:50

Et tilbud/ indlæg, venligt og godt, som fylder ganske få linier, resulterer
i hundredvis af SPAM Eksempel: Jeg har en mikrokortlæser, den er fra et
autoværksted, hvor den har været benyttet, skulle jeg en gang få lyst til at
give den væk, skulle det så være under biler, bil-tilbehør,
værkstedstilbehør,kontor-inventar, eller hvor det tilbud skulle placeres?
Ville jeg få på hattepulden, ved at tilbyde den til de mennesker som jeg
deler min interesse med!!

Ja, det kan være farligt at være venlig.

Ja så fik jeg også tilføjet nogle linier SPAM, undskyld.

Med venlig hilsen...

Har skrevet mit navn på den anden side, i slutningen, af hele denne tråd, så
du bestemmer selv om du gider bladre igennem. J

Asbjørn M. Nielsen wrote:

> Og hvad er der så bred enighed om? Det mangler jeg stadigvæk et svar

> på.

Skal du have briller.

----

futtog skrev:

>Hej

>En skanner er vel at samneligne med en filmlæser ingen problem i den set
>fra

>min side.

Tak for svaret.

--

)

-

- >Det var da et udmaerket tilbud du kom med, og jeg maa sige den
maade det

- >blev modtaget paa her i gruppen, er under lavmaalet.

- >

[...]

- --

- mvh, A:\Feldborg

-

- Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland

[...]

- > Varpelev.

- >

[...]

- > --

- >

[...]

- >Hvornum skrev:

-

- >AB

- >

- --AB skrev:

-

[...]

- Kære gruppe!

-

[...]

- > AB skrev:

- >

[...]

- >>

- >>

- >> mvh

- >> AB

- >

[...]

- > hinanden ---

- >

- > med venlig hilsen

- >

- > Kim N. Jensen

- >

Nåh, du blev alligevel nysgerrig, fortsat god dag. J

Mvh. Jean Seeberg

Fra : Arne Feldborg

Dato : 18-02-07 08:45

"Jean Seeberg" <jean@seeberg.dk> skrev Sat, 17 Feb 2007 02:50:22 +0100

>Ville jeg få på hattepulden, ved at tilbyde den til de mennesker som jeg
>deler min interesse med!!

Du kunne jo evt. starte med at læse de foregående indlæg, istedet for
bare at læse eet af dem - og så citere resten rub og stub i et indlæg
der fylder mere end samtlige andre indlæg i tråden tilsammen.

..
--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : baskholm

Dato : 17-02-07 17:47

On 17 Feb., 02:50, "Jean Seeberg" <j...@seeberg.dk>

Gentog hele debatten - men va nøt æ'r't te?

Javist blev jeg nysgerrig - den debat var da vist ellers forlængst
overstået. Eller har jeg misforetået noget?

: Børge