Hjælp til tydning på Arkivalieronline
Fra : Rolf Lindberg

Dato : 19-11-06 17:50

Denne er godt nok svær for mig, er der nogen der kan hjælpe mig med at
udfylde "hullerne".

Teksten ligger på Arkivalieronline: Præstø Amt, Hammer Herred, Lundby Sogn,
1866-1891, Fødte, opslag 22 nr. 9.

Barnets navn: Hans Peter Hansen ?

Forældres navn: Bodil Hansen 21 1/4 Aar gl. ? ? ? ? ? ? ? Lundby.

Faddernes Navn ovs: Skomager Anders ? ? og hustru Sidse af Risby ?
Ole ? og hustru Marie af ? og ? Hans Jensen af Lundby.

Anmærkninger: Matrikel nr. 10 ? ? Marthilde Larsdatter østergade ?
? ? 14/8-81 ? ? ? 25/9-81.

På forhånd tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen

Rolf Lindberg

--
Venlig hilsen

Rolf Lindberg

Fra : J. H. Larsen

Dato : 16-12-06 03:54

Rolf Lindberg <rolf.lindberg@mail.dk> skrev:
>Denne er godt nok svær for mig, er
> [...]

Ja, den er svær. Et uautoriseret bud på noget af det kunne være:

Barnets navn:
Hans Peter Hansen Uægte
I Kirken 25. September

Forældres navn:
Bodil Hansen 21 1/4 Aar gl. ...?... hos Faderen Skomager Hans
Jensen i Lundby.

Faddernes Navn osv:
Skomager Anders Hansen og hustru Sidse af Risby ?
Ole Hansen og hustru Marie af ? og Skomager Hans Jensen af
Lundby.

Anmærkninger: Moderen var 10 Maanedersdagen havende fast
Tjeneste i ...?... h.(os) Mathilde Larsen Østergade ...?...
Anm.(eldt) f.(or) Sogneraadet 14/8-81 (datoen er lidt usikker –
kan der ikke stå 24?)
Att.(est) for Indførelsen i Helligaands Kirkes Daabsbog d. 25/9-
81.