Download fra "Arkivalier Online"
Fra : Ukendt

Dato : 21-10-06 13:21

Jeg husker at der er lavet et program der kan automatisere download fra AO.
Kan nogen huske hvad det hedder og hvor man kan hente det?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jette-Kirsten Larsen

Dato : 21-10-06 13:38

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> AO.
> Kan nogen huske hvad det hedder og hvor man kan hente det?

Hej Kurt.

Det kan downloades på www.java.com
klik på vejledninger til venstre når du er logget på arkivalieronline.

vh
Jette-Kirsten

Fra : Finn

Dato : 21-10-06 14:08

Mon ikke det er fra
http://www.aohackers.dk/

Mvh Finn

Fra : Bent Mortensen

Dato : 21-10-06 15:11

"Finn" <FPL@POST9.TELE.DK> skrev i en meddelelse
> Mon ikke det er fra
> http://www.aohackers.dk/
>
> Mvh Finn
>
> "Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> skrev i en meddelelse
> AO.

der er kommet et nyt program og ny hjemmeside
http://utilis.dk/

v/h Bent Mortensen

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-06 12:01

On Sat, 21 Oct 2006 16:10:49 +0200, Bent Mortensen wrote:

> der er kommet et nyt program og ny hjemmeside
> http://utilis.dk/

Got it, men installering er temmelig uoverskuelig. Den kommer og siger, at
det kræver .NET Framework og om man vil downloade det fra nettet nu? Det
svarer jeg ja til og bliver ledt til Microsofts hjemmeside. Der er en
uoverskuelig masse versioner, men formoder at det er x86 jeg skal bruge til
Windows XP. Når jeg klikker på det link får jeg at vide, at det igen kræver
at noget andet er installeret.

Er det overhovedet lykkedes for nogen at arbejde sig gennem dette kaos?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Finn

Dato : 23-10-06 15:26

Ja og programmet virker, selv med de begrænsninger der er i øjeblikket på
AO.

Mvh Finn

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 23-10-06 23:31

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> skrev i en meddelelse
> det kræver .NET Framework og om man vil downloade det fra nettet nu?
> Er det overhovedet lykkedes for nogen at arbejde sig gennem dette kaos?

Ikke jeg - der dog anser mig for rimelig habil - men med Microsofts sider er
det min erfaring, at selv om det findes, så skal der medføres en lods der
kender farvandet )

a.. Download x86 version
b.. Download x64 version
c.. Download IA64 version

Hvilken skal benyttes? a, b eller c?
Versionsnummeret har ikke nogen genkendt sikker identifikation. Slet ikke
for brugere, der bare bruger maskinen som værktøj, og selv med rimelig
erfaring kan der være tvivl om valget.

En rimelig instuktion på http://utilis.dk til det nødvendige ville være
praktisk, men hvis den findes, så har jeg også misset den, på det ellers
udmærkede initiativ til at lette adgangen.

Ellers ser det jo godt ud - hvis det ellers er muligt at logge på AO,
hvilket ikke lykkedes, sikkert p.g.a. den manglende .NET-del. (som vist er
på maskinen krævet af MSN !)

Hvorfor dog gøre det ligetil - hvis det kan gøres så bøvlet, at de fleste
opgiver!

At det overhovedet stadig er nødvendig at holde download bag jern og bolt er
mig dog til stadig undren.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Finn

Dato : 24-10-06 00:07

Efter installereing af de programmer der er nødvendige for at programmet
kan køre, virker det perfekt.

Først skal installeres Microsoft Netframe 1.1 eller 2.0
2.0 her :
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=0856EACB-4362-4B0D-8EDD-AAB15C5E04F5
Hvis der ikke er installeret Windows Installer 2.0 Redistributable Windows
2000 and Windows NT 4.0, skal den også hentes
og installeres før Netframe, kan hentes her:
http://www.softwarepatch.com/windows/wininstallnt.html

Har netop downloadet 500 sider uden problemer (ikke helt rigtigt, 1 fejlede,
men blev hentet senere) fra AO.

Mvh Finn

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 24-10-06 02:03

> Har netop downloadet 500 sider uden problemer (ikke helt
> rigtigt, 1 fejlede, men blev hentet senere) fra AO.

Der er ikke nogen problemer med at hente ned med det tidligere program, men
det er ikke automatiseret. Det var det nye/M$-hjemmesiden jeg ikke kunne
rede i - og som stadig ikke syntes tilstrækkeligt information om.
Hvorfor skal Microsoft .NET blandes ind i det?
Hvad medfører det sikkerhedsmæssigt?
Ændre programmerne i opsætningen?
- Og sikkert flere spørgsmål ....

Tak for forklaring og links.

Fra : Bent Fleron

Dato : 24-10-06 17:07

Poul Erik Jensen wrote:

> Hvorfor skal Microsoft .NET blandes ind i det?

dotnet Framework har intet at gøre med Arkivalier-online, der benytter
Java Runtime VM.
Det er AO-Hackers der skal bruge dotNet Framework.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Jette-Kirsten Larsen

Dato : 24-10-06 20:56

"Bent Fleron" <ikke@gyldig.invalid> skrev i en meddelelse

> dotnet Framework har intet at gøre med Arkivalier-online, der benytter
> Java Runtime VM.
> Det er AO-Hackers der skal bruge dotNet Framework.
snip

Det skrev jeg vist noget om for 3 dage siden......

Vh
Jette-Kirsten
Venlig hilsen - Greetings from:
Jette-Kirsten Larsen

"Gør mod andre mennesker sådan,
som I vil, at de skal gøre mod jer!"
(Luk.6,31)

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-10-06 23:21

"Jette-Kirsten Larsen" <jette-kirsten@jetbil.net> skrev Tue, 24 Oct 2006
21:56:19 +0200

>snip
>
>Det skrev jeg vist noget om for 3 dage siden......

Sandt nok.

Men ud fra Kurts spørgsmål, så er det nu altså dot.net han har brug for
og ikke Java.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 00:26

On Wed, 25 Oct 2006 00:20:47 +0200, Arne Feldborg wrote:

> [...]
> 21:56:19 +0200

> Sandt nok.
>
> Men ud fra Kurts spørgsmål, så er det nu altså dot.net han har brug for

Har hentet og installeret .NET 2.0, samt installeret AOV 3.2.5. Jeg får
imidlertid en fejlmeddelelse ved opstart af "AO Import":

"AO Import has encountered a problem and needs to close..."

- så det fik jeg jo ikke meget ud af. Kan ikke se at der findes en
installationsvejledning nogen steder.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-10-06 00:54

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk> skrev Wed, 25 Oct 2006 01:26:20
+0200

>- så det fik jeg jo ikke meget ud af. Kan ikke se at der findes en
>installationsvejledning nogen steder.

Lige for tiden er det som at spille i lotteriet at komme ind på AO. Men
det er jo tilsyneladende ikke dit problem (endnu da....).

Men det du skriver dér tyder på, at du har et problem med selve
installationen, det er ihvertfald ikke normalt at man oplever det på den
måde.

En egentlig installationsvejledning findes vel næppe i og med at både
dot.net og ao_værktøj er indlejret i standard installationsprocedurer.

Prøv at kontakte Per direkte, han plejer at være til at snakke med. Og
desuden er der jo et support forum på hjemmesiden.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Karen