blokere nummer på SE w800i ?
Fra : Peter T.

Dato : 25-11-06 12:28

Dette drejer sig ikke om chikane fra en person. Men mere om en pattestiv
grønlænder på grønland (kan se det på landekoden i nummeret), der af og til
trykker mit nummer i sin brandert og spørger efter en Sofie eller Katrine
på lidt halvgebrokkent dansk. Og opringningerne kommer altså midt om
natten, hvilket nok skyldes tidszonerne. Og det sker 1-2 gange hver måned
og har stået på siden juni eller juli. I nat blev jeg så vækket ca. kl
1:30. :( Sonofon må ikke blokere nummeret og de henviser til politiet, der
_næppe_ vil tage sig af sagen.

Kan min SE w800i telefon blokere bestemte numre? Jeg har ledt efter en
funktion i den, men kan umiddelbart ikke finde noget.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Peter SD.

Dato : 25-11-06 13:00

Hej.

Her er en løsning:
Tilføj ham som en kontakt, så kan du bagefter gå ind og give precis den
kontakt en lydløs ringetone.......

--
Peter

Fra : Peter T.

Dato : 25-11-06 15:49

Peter SD. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Her er en løsning:
> Tilføj ham som en kontakt, så kan du bagefter gå ind og give precis den
> kontakt en lydløs ringetone.......

Det var en ide! Takker. :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Peter SD.

Dato : 26-11-06 14:43

Hej.

Vibratoren vil desværre stadig ligge og brumme, med "min" metode, med mindre
du slår den helt fra.......

--
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-11-06 22:46

Peter SD. skrev:

> Vibratoren vil desværre stadig ligge og brumme, med "min" metode, med mindre
> du slår den helt fra.......

Kan man ikke vælge at den kun skal vibrere hvis lyden er slået
fra? Det kan jeg på K700i. En tavs lyd er jo ikke det samme

--
Bertel

Fra : Bamse \(6400\)

Dato : 25-11-06 13:46

Jeg ved ikke lige umiddelbart, hvad du kan gøre, ud over at skifte operatør.

Der får du så i den forbindelse, lidt bøvl, når du skal fortælle venner og
bekendte at du har fået nyt nummer.

Du kan selvfølgelig ignorere vedkommendes nummer.

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-11-06 14:23

Bamse (6400) skrev den 25-11-2006 13:45:
> Jeg ved ikke lige umiddelbart, hvad du kan gøre, ud over at skifte operatør.

Hvorfor dog skifte operatør?

Du mener vel skifte nummer.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 26-11-06 10:43

"Bamse (6400)" <mailen@virkerikke.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bekendte at du har fået nyt nummer.
>
> Du kan selvfølgelig ignorere vedkommendes nummer.

Hvad fanden skulle det hjælpe at skifte operatør ?????????
Han jo også bare blive hvor han er og få et nyt nummer, det vil da klart
være det nemmeste frem for at skifte operatør, men han vil jo nok gerne
beholde sit nummer og det hjælper et operatør skifte heller ikke på.

Carstren

Fra : Bamse \(6400\)

Dato : 26-11-06 11:15

Få dig et ordentligt ordsprog, du behøver ikke at bande !

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 26-11-06 12:45

> Få dig et ordentligt ordsprog, du behøver ikke at bande !

Det bestemmer jeg sgu da selv!

Fra : Bamse \(6400\)

Dato : 26-11-06 14:48

Det kan godt være, men du behøver ikke at hidse dig op, af den grund !

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 26-11-06 16:29

"Bamse (6400)" <mailen@virkerikke.com> skrev i en meddelelse
> Det kan godt være, men du behøver ikke at hidse dig op, af den grund !

Hvem siger at jeg hidser mig op?
Men ærligt talt, så synes jeg mange af dine svar og råd ikke er særlige
gennem tænkt.

Carsten

Fra : Nicolai

Dato : 26-11-06 17:15

> Men ærligt talt, så synes jeg mange af dine svar og råd ikke er særlige
> gennem tænkt.

Havde du skrevet "alle", så havde jeg været enig med dig.

Jeg har endnu ikke mødt et indlæg fra ham, som kunne bruges til noget. Den
sjoveste er godt nok denne:

Oprindelig indlæg:

"Jeg leder efter en telefon med mp3 og som klaptelefon"

hvortil A/6400/Bamse/Sredna/Anders/Sønderbronx/osv svarer:

"Hvis du kan se bort fra det med klappen, er udvalget større"

Haha.

> Carsten

Nicolai

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 26-11-06 19:23

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> hvortil A/6400/Bamse/Sredna/Anders/Sønderbronx/osv svarer:
>
> "Hvis du kan se bort fra det med klappen, er udvalget større"

Ja det er sgu ikke de mest kloge kommentar, lige som hans pris sætning og
bud på telefoner i dk.marked

Fra : Peter SD.

Dato : 26-11-06 20:09

Hej.

Det lyder som god underholdning, den NG må jeg til at læse....

--
Peter

-- Curiosity killed the Cat, but I still want to know how it died ! --

Fra : Peter SD.

Dato : 26-11-06 11:25

Hej.

Nå, har vi nu skiftet navn igen Anders/A-6400/Sønderbronx/Andseman??

Dine svar afsløre dig.....
- som altid....

Var der for kedeligt på bunden at diverse killfiltre ??

--
Peter

Fra : Nicolai

Dato : 26-11-06 13:57

"Peter SD." <pshdo@tele.two.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Nå, har vi nu skiftet navn igen Anders/A-6400/Sønderbronx/Andseman??
>

> Dine svar afsløre dig.....
> - som altid....

Ahh, jeg undrede mig godt nok, men var ikke kommet frem til den konklusion.
Men jeg kan godt se tåbeligheden går igen, nu da jeg læser dit indlæg.

> Var der for kedeligt på bunden at diverse killfiltre ??

Jeg tror ikke engang at han selv er klar over "situationen".

> --
> Peter

Nicolai

Fra : Peter SD.

Dato : 26-11-06 14:36

Hej.

> Ahh, jeg undrede mig godt nok, men var ikke kommet frem til den
> konklusion.

Jeg tænker at han har skiftet navn og e-mail-adresse her inden for de sidste
dage, i håb om at vi så ikke kan finde ud af at abuse-maile hans udbyder
hvergang han sender tåbelige/ubrugelige eller forkerte indlæg......
- nu er han jo "deep undercover"..... *LOL*

Læs mit indlæg i tråden "W810i Begrænsning???" fra 24-11-06 kl.12:10........

--
Peter

Fra : Michael

Dato : 26-11-06 21:54

Peter SD. skrev:

> [...]
>

>Dine svar afsløre dig.....
>- som altid....
>

>Var der for kedeligt på bunden at diverse killfiltre ??

Pas på, nu sender han sikkert en klage til din udbyder og får din
forbindelse lukket :)

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Peter SD.

Dato : 27-11-06 08:52

Hej.

> Pas på, nu sender han sikkert en klage til din udbyder og får din
> forbindelse lukket :)

To svar til samme:

1. Jeg elsker at leve farligt....

2. Nej, det kan han ikke, for han er jo "deep undercover" med sit nye navn,
så jeg kan slet ikke gennemskue at det er samme person......
- jeg gætter jo bare, det er slet ikke til at se via simpel trace.....

--
Peter

Fra : Peter SD.

Dato : 26-11-06 14:38

Hej.

> ud over at skifte operatør.

Forklaring udbedes, Anders.......

--
Peter

Fra : Nicolai

Dato : 25-11-06 14:08

> [...]
>
> Kan min SE w800i telefon blokere bestemte numre? Jeg har ledt efter en
> funktion i den, men kan umiddelbart ikke finde noget.

Du kan faktisk kun gøre det omvendt, som jeg har fundet ud af. Du kan lave
en opkaldsliste, og så sætte tlf til kun at acceptere opkald fra dem som du
har tilføjet listen og der tilføjer du så ikke grønlænderen. Der er et
kæmpeminus i det, for der er begrænsning på hvor mange der kan være i
opkaldslisten. Ellers er Peter SD's løsning vel den bedste.

Nicolai

Fra : Stig Christensen

Dato : 25-11-06 14:48

> [...]
>
> Kan min SE w800i telefon blokere bestemte numre? Jeg har ledt efter en
> funktion i den, men kan umiddelbart ikke finde noget.

Jeg ville da slukke telefonen inden jeg går i seng
så kan han ringe lige så tosset han vil......

Fra : Peter T.

Dato : 25-11-06 15:51

Stig Christensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg ville da slukke telefonen inden jeg går i seng
> så kan han ringe lige så tosset han vil......

Det er jo en mulighed. Men jeg ønsker at have den tændt i det tilfælde af
at der kommer en vigtig opringning (selv om chancen for det er 1 til noget
nært uendeligt).

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : isteen

Dato : 26-11-06 13:31

Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

> Dette drejer sig ikke om chikane fra en person.

Jeg var i en periode belemret med mange opkald fra "anonym" - altså en
person der skjulte sit nummer.
Det ville være en befrielse, hvis man automatisk kunne sortere anonyme
opkald fra.

Fra : Poul Pral

Dato : 26-11-06 13:59

> Det ville være en befrielse, hvis man automatisk kunne sortere
> anonyme opkald fra.

Vil du så ikke gå glip af en masse opkald?
Jeg ringer tit "anonymt", og bliver ved med det indtil den dag, hvor folk
lærer IKKE at ringe tilbage hver gang de har et ubesvaret opkald.

--
Mvh: Poul Pral
SUPER TILBUD på mobiltelefoni: http://poulpral.minven.dk/tilbud.pdf

Fra : Peter SD.

Dato : 26-11-06 14:42

Hej.

> Jeg ringer tit "anonymt", og bliver ved med det indtil den dag, hvor folk
> lærer IKKE at ringe tilbage hver gang de har et ubesvaret opkald.

Vil det sige at du ringer til folk uden grund ??
- du må da ønske kontakt, hvis du ringer til folk, og så er det vel fair nok
at de er så flinke at ringe tilbage, når de har tid/lyst ??

Men korrekt, mange fastnet-telefoner og ip-telefoner mv. sender slet ikke
nummeret ud alligevel, så eks. jeg ville gå glip af en del opkald.....

--
Peter

Fra : Poul Pral

Dato : 26-11-06 16:29

> Vil det sige at du ringer til folk uden grund ??

Tro mig: Aldrig!

> - du må da ønske kontakt, hvis du ringer til folk, og så er det vel
> fair nok at de er så flinke at ringe tilbage, når de har tid/lyst ??

Du udelukker fuldstændig den faktor i formlen der hedder "tidspunkt".
Ofte vil det man ønsker med et opkald, blive uinteressant i løbet af et vist
stykke tid.
Da de fleste har telefonsvarer på, vil jeg lægge en besked hvis det er
vigtigt. Ellers ringer jeg igen senere. RING IKKE TILBAGE!

Og det er som om du antager, at det er mig (den der ringer op) der "ønsker"
noget af den jeg ringer til?
For mit vedkommende er det faktisk mest omvendt - jeg ringer ofte til andre
for at hjælpe dem (på forespørgsel). Så derfor er det vel mest fair, at det
er mig der bestemmer tidspunktet for samtalen .... eller?

Problemet er faktisk størst med vores fastnet-telefon. Hvis min hustru har
haft ringet til nogen, som ringer tilbage og jeg tager telefonen.
Så får man en eller anden taber-nørd i røret: "Øeeh... du har ringet!?"
Alt efter mit aktuelle humør, får de et koldt "Nej, DET har jeg helt sikkert
ikke" eller en mindre sviner.

Fra : Peter SD.

Dato : 26-11-06 17:43

Hej.

> For mit vedkommende er det faktisk mest omvendt - jeg ringer ofte til
> andre for at hjælpe dem (på forespørgsel). Så derfor er det vel mest fair,
> at det er mig der bestemmer tidspunktet for samtalen .... eller?

Fair nok..... godt ord igen......
- der er selvfølgelig forskel på private mobiltelefoner, og brugen af disse,
og så firma-mobiler, som vist er det du er ude i der......

På min private har jeg ingen problemer med omtalte.....
- der er det venner og bekendte der alle bruger deres telefon på den måde,
har man ikke lige tid/lyst, så ringer man da bare tilbage senere......

Men på min firma-mobil, har du ret, der vil jeg også helst selv bestemme,
hvornår jeg har tid at ringe til min kunde...... (jeg kunne jo have en anden
opgave, der kræver min opmærksomhed....)

--
Peter

Fra : isteen

Dato : 26-11-06 15:40

Poul Pral <poul.pral@mail.tele.dk> wrote:

> Vil du så ikke gå glip af en masse opkald?

Kun et par stykker, når konen ringer fra jobbet etc.
Så må man lægge en besked, i de tilfælde

Fra : Michael

Dato : 26-11-06 21:56

Poul Pral skrev:

>Vil du så ikke gå glip af en masse opkald?
>Jeg ringer tit "anonymt", og bliver ved med det indtil den dag, hvor folk
>lærer IKKE at ringe tilbage hver gang de har et ubesvaret opkald.

Jeg har det sådan, at hvis jeg kan se et nr på min mobil og se hvem
der har ringet, (og jeg ikke genkender nummeret) så ringer de sikkert
igen hvis det er vigtigt :)

Fra : Peter T.

Dato : 27-11-06 09:17

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Dette drejer sig ikke om chikane fra en person. Men mere om en
> pattestiv grønlænder på grønland (kan se det på landekoden i
> nummeret),

Jeg fandt den grønlandske nummeroplysning på www.tele.gl. Det viser sig,
at han har dansk navn, så nu overvejer jeg at ringe ham op og bede ham
tænke sig en ekstra gang om inden han taster et dansk nummer forkert ind.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]