min lille søgemaskine
Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 25-06-01 22:16

hejsa.

Jeg har sådan en lille søgmaskine (meget simpel) som jeg godt kunne tænke
mig at udbygge lidt.

Den ser således ud:

<?
$server = "mysql.retel.dk";
$brugernavn = "reteldk";
$password = "tsm55gdz";
$db_navn = "reteldk";

if (!mysql_pconnect($server, $brugernavn, $password)) {
echo mysql_error()."\n";
die("Unable to connect\n");
}

mysql_select_db("$db_navn")
or die("Unable to select db ".mysql_error()."\n");

$result = mysql_query("select * from nyheder where nyheden like '$word%'
order by id desc")
or die( "Unable to connect to SQL server. Reason: ".mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
?>

bordercolor="#BECAD6">
color="silver"><b><?echo ($row[dato]);?></b></td
color="silver"><b><a href="http://www.retel.dk/nyheder/read.php?id= print
$row

<?

}

mysql_close()
?>

Problemet er bare at den kun kan søge på et ord afgangen og kun i en kolonne
afgangen. Hvordan kan jeg få den til at søge i flere kolonner? og med flere
ord?
Hvordan laver jeg sådan at hvis ingen af de søgte ord ikke findes, så kommer
den frem med en meddelse om at der var en ikke nogle ord der matcher?

Håber ikke at jeg er for krævende.

Fra : Paddy O'furniture

Dato : 25-06-01 22:23

On Mon, 25 Jun 2001 23:16:26 +0200, "Lasse Stig Thomsen"
<lasse@tt-trading.dk> wrote:

[snip]

>$server = "mysql.retel.dk";
>$brugernavn = "xxxxx";
>$password = "xxxxx";
>$db_navn = "reteldk";

Har du ikke lige lukket hele usenet ind på din SQL server? Det er vist
tid til at skifte password...

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 25-06-01 22:28

Heldigvis ikke så slemt, men tak fordi du gjorde opmærksom på det.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-06-01 22:40

"Lasse Stig Thomsen" <lasse@tt-trading.dk> writes:

> $server = "mysql.retel.dk";
> $brugernavn = "reteldk";
> $password = "tsm55gdz";
> $db_navn = "reteldk";

Skift lige det password når du får lejlighed til det, så der ikke
kommer nogen og piller i din database

--
Jacob
With enough free beer, free speech should come naturally.

Olicom Crossfire 8400 switch til salg, send et bud ...

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 25-06-01 22:43

DEt bliver skam skiftet, men hvorfor kan jeg ikke slette det indlæg?

Fra : Christian Joergensen

Dato : 25-06-01 22:43

Lasse Stig Thomsen <lasse@tt-trading.dk> wrote:

> DEt bliver skam skiftet, men hvorfor kan jeg ikke slette det indlæg?

Det er slettet (jeg har det fx. ikke her hos mig på Tiscali's newsserver).
Der er bare nogen der har hentet det før det blev slettet.

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 25-06-01 22:57

godt nok. Men heldigvis bliver passwordet ændret.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-06-01 23:05

"Lasse Stig Thomsen" <lasse@tt-trading.dk> writes:

> DEt bliver skam skiftet, men hvorfor kan jeg ikke slette det indlæg?

Det er sikkert slettet på mange servere. Jeg har bare hentet dit
indlæg ned til min lokale newscache, og der kan du ikke slette det
fra.

P.S. <http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

--
Jacob
Help stamp out, eliminate, and abolish redundancy!

Olicom Crossfire 8400 switch til salg, send et bud ...

Fra : Christian Joergensen

Dato : 25-06-01 22:42

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

> Skift lige det password når du får lejlighed til det, så der ikke
> kommer nogen og piller i din database

Husk lige at nævne passwordet igen :)