Hvordan fjernes talemeddelelses iconet i e~
Fra : Michael Tinding

Dato : 17-11-06 10:56

Hej Gruppe

Jeg har en K750i, som jeg iøvrigt er rigtig glad for. Desværre har jeg fået
sådan et talemeddelelsesicon til at stå fast i displayet. Det stammer
sandsynligvis fra engang, hvor jeg havde telefonsvarer service på telefonen,
men det har jeg ikke mere, så jeg kan ikke blot ringe og aflytte samtalen.
Er der nogen forslag til hvordan jeg får fjernet iconet ?

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-11-06 22:38

Michael Tinding skrev den 17-11-2006 10:55:
> [...]
> men det har jeg ikke mere, så jeg kan ikke blot ringe og aflytte samtalen.
> Er der nogen forslag til hvordan jeg får fjernet iconet ?

hmmmm, Da jeg for snart mange år siden havde samme problem med en Nokia
3410 med Orange-abonnement, så hjalp det at være sikker på at der ikke
var flere beskeder og derefter ringe til kundeservice bede dem slukke og
tænde for servicen igen.

Hvilket selskab har du?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Michael Tinding

Dato : 20-11-06 10:51

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse >>

> [...]
> flere beskeder og derefter ringe til kundeservice bede dem slukke og tænde

Hej Carsten

Jeg har sjovt nok Orange. Dvs. Nu heder det Telia, men udstyret er sikkert
det samme. Jeg har netop fået dem til at fjerne vidrestillinger mm. Men
ligemeget hjalp det. Jeg vil nu prøve at bede dem om at fjerne alle mine
services og så slutte dem til igen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-11-06 21:46

Michael Tinding skrev den 20-11-2006 10:51:

> Jeg har sjovt nok Orange. Dvs. Nu heder det Telia, men udstyret er sikkert
> det samme.

Nope. De bagvedliggende servere, stationer, master osv osv osv er
blevet til SonyEricsson-hardware. Orange kørte på Nokia hardware.

> Jeg har netop fået dem til at fjerne vidrestillinger mm. Men
> ligemeget hjalp det. Jeg vil nu prøve at bede dem om at fjerne alle mine
> services og så slutte dem til igen.

Bed dem om at deaktivere selve telefonsvareren og så aktivere den igen.
Det er ikke viderestillingerne (dem kan du selv klare, hvis du vil.
http://web.telia.com/~u47904776/gsmkode.htm).

Hvad med indstillingerne på din telefon? Ringer du til den rigtige
telefonsvarernummer dvs. 28184000?

Hvis du har problemer med SMS'er så bør du indstille din SMS-central til
nummer 28187000.

Rejser du meget i udlandet, så husk +45 foran de nævnte numre.

Oplever du dækningsproblemer, så søg netværk manuelt, hvis det står på
automatisk eller automatisk, hvis den står på manuelt.

Et sidste tip:
A: Afprøv dit simkort i fremmed telefon og sæt simkortet tilbage igen i
telefonen
B: Afprøv fremmed simkort i din telefon.

Fra : Michael Tinding

Dato : 21-11-06 10:32

> Bed dem om at deaktivere selve telefonsvareren og så aktivere den igen.
> Det er ikke viderestillingerne (dem kan du selv klare, hvis du vil.
> http://web.telia.com/~u47904776/gsmkode.htm).

Det gjorde jeg igår. Jeg fik dem til at aktivere min telefonsvarer i 30 min
og så deaktivere den igen - jeg ønsker ikke at benytte telefonsvaren. I de
30 minutter telefonsvaren var aktiv ringede jeg til den på nummer 28184000
og fik beskeden at der ikke var nogen beskeder. I dette tidsrum tændte og
slukkede jeg telefonen i flere perioder, men samme resultat.

> Hvad med indstillingerne på din telefon? Ringer du til den rigtige
> telefonsvarernummer dvs. 28184000?

Ja

> Hvis du har problemer med SMS'er så bør du indstille din SMS-central til
> nummer 28187000.

Ingen problemer her

> Rejser du meget i udlandet, så husk +45 foran de nævnte numre.

Ja det gør jeg, men jeg bruger 0045 af gammel vane

> Oplever du dækningsproblemer, så søg netværk manuelt, hvis det står på
> automatisk eller automatisk, hvis den står på manuelt.

Tak for tips

> Et sidste tip:
> A: Afprøv dit simkort i fremmed telefon og sæt simkortet tilbage igen i
> telefonen
Ja det har jeg prøvet i to forskellige telefoner iconet kommer også der.

> B: Afprøv fremmed simkort i din telefon.

Har jeg netop gjort det andet kort virkede korrekt.

Fra : Michael Tinding

Dato : 21-11-06 14:54

"Michael Tinding" <whocares@fiske.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ja det har jeg prøvet i to forskellige telefoner iconet kommer også der.

> Har jeg netop gjort det andet kort virkede korrekt.

Jeg har netop ringet til dem igen. Personen ved Telia havde selv døjet med
det samme problem, men han kunne ikke huske hvordan han udbedrede fejlen. Nu
går jeg ned i min lokale Telia-butik, så må de se om de kan gøre noget ved
det.

Tak for hjælpen
mvh Michael

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-11-06 17:51

Michael Tinding skrev den 21-11-2006 10:31:

> Ja det har jeg prøvet i to forskellige telefoner iconet kommer også der.

Ok, så er det altså ikke telefonen som er noget i vejen med.

Har du prøvet at bede om SMS'besked istedet for ikon-visning, når der
ligger en besked til dig på telefonsvareren?

> Har jeg netop gjort det andet kort virkede korrekt.

Igen, så er det ikke telefonen som er noget i vejen med.

NB: Hvis de kan hjælpe i din lokale teliabutik, så fortæl lige hvad
løsningen blev. pft.

Fra : Michael Tinding

Dato : 23-11-06 13:57

> NB: Hvis de kan hjælpe i din lokale teliabutik, så fortæl lige hvad
> løsningen blev. pft.

Ja, jeg skal nok vende tilbage, hvis jeg får løst problemet.