SE-M600i - Email, hvad tager rø..n på
Fra : KE Kofod / OZ1BIN

Dato : 14-11-06 23:48

Jeg har en SE-M600i mobiltelefon / PDA.
Jeg kan ikke få Email til at virke op mod min pop3 server.
Og dog.
Jeg har fået den til at sende Email nu, det ser ud til at virke.
Men den vil ikke modtage noget, og jeg ved at der ligger noget til mig.
Jeg har SONOFON.
Jeg har hentet opsætningen på SONOFON.
Jeg kan se inde under internet/grupper der ligger mine 2 ind og ud konti.
Hvorfor kan jeg ikke hente Email ???.
Mvh. KE Kofod.

Fra : sbn@tiscali.dk

Dato : 16-11-06 00:23

KE Kofod / OZ1BIN skrev:
> [...]
> Jeg har hentet opsætningen på SONOFON.
> Jeg kan se inde under internet/grupper der ligger mine 2 ind og ud konti.

Brugernavn og password måske! TDC mailboxe kræver vist 120xxxxxxxx
brugernavnet.

Fra : Scuzzz

Dato : 16-11-06 00:51

"KE Kofod / OZ1BIN" <dytbaat@hergaardetgodt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har hentet opsætningen på SONOFON.
> Jeg kan se inde under internet/grupper der ligger mine 2 ind og ud konti.

Jeg havde samme problem med et af mine domæner. Jeg skiftede kontotype fra
pop3 til IMAP - det virkede, på trods at at pop3 virker fint på PC'en

Jeg kan i øvrigt kraftigt anbefale at købe en exchange konto. Så får du push
email på telefonen og automatisk synkronisering af læst/ulæst post og sendt
post. Dine kontakter og kalenderemner synkroniseres ligeledes i realtime.
Du skal bruge Outlook. Hvis du køber mellempakken hos www.4smartphone.com
følger en Outlook licens med - hvis du har brug for sådan en. Herligheden
koster ca. 500 kroner om året + GPRStraffik

Det er pisse smart - slut med dobbelt kalenderførring og syncforvirring. Alt
er begge steder indenfor et minut. Mails dukker også op på telefonen
indenfor 60 sek. Oven i det har du en "web outlook" - så kan du altid komme
i nærheden af dine info, hvis du skulle tabe telefonen i en ølpyt eller
noget i den retning ;)

Du kan prøve det gratis i 14 dage, men efter de 14 dage er jeg ret sikker på
at du er klar til at handle.

Fra : BJ

Dato : 16-11-06 02:31

"Scu" <scu@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du kan prøve det gratis i 14 dage, men efter de 14 dage er jeg ret sikker
> på at du er klar til at handle.

Heller ikke denne løsning finder jeg reel.

Det har intet at gøre med den Exchange man kan foretage på en MS PDA. Her
synkroniseres _alt_ du har i din Outlook (samtlige mapper og undermapper).

Jeg købte en sprit ny SE990i i den tro, denne Exchange kunne det samme som
min gamle Qtek 9090.

Goddaw doh, jeg skulle have købt en ny Qtek og levet med et skærmtastur i
stedet for et lækkert rigtig tastatur på en telefon.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Scuzzz

Dato : 16-11-06 02:40

> [...]
> synkroniseres _alt_ du har i din Outlook (samtlige mapper og undermapper).

Det er rigtigt at man ikke kan få undermapperne med :(

Bortset fra det og tasks er det hele vist med. Man kan købe en dyrere
exchangekonto som kan have undermapper, men jeg ved ikke om telefonen kan
klare det. Anyway..... jeg som ellers plejer at få sorteret mine mails ud i
små kasser, er fint tilfreds med løsningen, men det er også kun business
mails der kommer på telefonen ;)

Det primære for mig er kontakter og kalenderen, men det er da også rart at
mails kommer med det samme, men man kan jo også bare hente mail 4-6 gange i
timen med stort set samme resultat - jeg vil bare helst have min post med
det samme.

Fra : BJ

Dato : 16-11-06 03:05

"Scu" <scu@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er rigtigt at man ikke kan få undermapperne med :(

Således er det heller ikke Exchange, men en yderst let Light version..;)

> [...]
> i små kasser, er fint tilfreds med løsningen, men det er også kun business

Ja, jeg bruger heller ikke min telefon/PDA til andet..

> [...]
> mails kommer med det samme, men man kan jo også bare hente mail 4-6 gange
> i timen med stort set samme resultat - jeg vil bare helst have min post

Jeg har selv en Exchange server stående, så det med push og andet
"dallerværk" er lige ved hånden (og det næsten gratis).

Jeg har brug for en komplet synkronisering af min Exchange/Outlook, da jeg
mange gange lader min bærbare blive hjemme.

Således er det ren svir at kunne finde al mail, telefaxer (TIF), PDF osv.
osv. fra kunderne på en professionel og nem/bærbar måde.

Jeg synes faktisk disse Exchange som ikke _er_ Exchange ligger på grænsen
til plat..;)

En lille biks som Sony-Ericsson burde kunne gøre det langt bedre.

Det er også skide irriterende, den normale "billige" pop3 mail boks ikke
fjernes, når man nu kører med "Exchange (Light)".

Jeg vil ikke kalde en SE990i for en PDA, men en lækker telefon med mulighed
for spil, musik, radio og noget der ligner noget det bestemt ikke er.

Det er da lige før, jeg vil tilbyde dig en sprit ny (14 dage gammel) SE990i
for den skaldede sum af 4.000 kr. kontant..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~