Billig/enkel Nokia, der kan synkronisere m~
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-11-06 16:04

Jeg har lovet min mor at hjælpe hende med at finde en mobil til hendes
behov. De sidste par år han hun lånt en gammel Nokia 3210 som jeg
havde liggende. Den er ved at dø nu, selvom den stort set ikke har
været brugt.

Hun ønsker ikke noget avanceret, men hun ønsker dog at have en
kalender der kan synkronisere med Outlook - og i øvrigt skal det være
en Nokia.

Hvad skal vi kigge efter?

PS! Nogle vil tro, at jeg ved en masse om hvilke mobiler der kan hvad
- det gør jeg såmænd ikke rigtig, jeg låser dem bare op

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Har du glemt sikkerhedskoden til din Nokia-telefon?
Du kan selv løse problemet derhjemme - kontakt os!

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 20:52

> [...]
>
> Hun ønsker ikke noget avanceret, men hun ønsker dog at have en
> kalender der kan synkronisere med Outlook - og i øvrigt skal det være

Prøv at se på 6230i (den koster en 1400 uden abb jf. mobil priser)
Det er en lidt ældre model, men den fungere fint med sync (outlook kalender,
m.m.) og er grundlæggende en ok mobil.

mvh Thomas

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-11-06 21:05

"Thomas G" <thgo_snabelA_vip.cybercity.dk> skrev:

>Prøv at se på 6230i (den koster en 1400 uden abb jf. mobil priser)
>Det er en lidt ældre model, men den fungere fint med sync (outlook kalender,
>m.m.) og er grundlæggende en ok mobil.

Den tænkte jeg også selv på (jeg har selv en Nokia 6230).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-11-06 16:03

> [...]

>Prøv at se på 6230i (den koster en 1400 uden abb jf. mobil priser)
>Det er en lidt ældre model, men den fungere fint med sync (outlook kalender,

Det ender nok med sådan en karl. I stedet for et kabel til
synkroniseringen, så tænker jeg, at hun skal have en Bluetooth-dongle
(USB) - hvad kan anbefales?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Andseman \(6400\)

Dato : 15-11-06 16:10

Hvad med en kortlæser i stedet for ?

Den koster nogenlunde det samme som donglen...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-11-06 16:27

"Andseman \(6400\)" <anders(punktum)forst@stofanet(punktum)dk> skrev:

>Hvad med en kortlæser i stedet for ?
>
>Den koster nogenlunde det samme som donglen...

Hvad er fordelen ved en kortlæser? I øvrigt kan den da ikke klare
synkroniseringen - hvordan?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Andseman \(6400\)

Dato : 15-11-06 16:39

Fordelen er bla. at du ikke skal tærre på telefonens batteriforbrug, som i
forvejen ikke er for godt.

Du slipper for at have et datakabel koblet til computeren,

Ulempen er at du skal splitte telefonen ad, for at få kortet ud, som er en
irreterende fejl hos Nokia.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-11-06 16:51

"Andseman \(6400\)" <anders(punktum)forst@stofanet(punktum)dk> skrev:

>Fordelen er bla. at du ikke skal tærre på telefonens batteriforbrug, som i
>forvejen ikke er for godt.

Hvordan vil du synkronisere kalenderen med en kortlæser?

>Du slipper for at have et datakabel koblet til computeren,

Jeg skal da ikke have et datakabel, hvis jeg skal have en
Bluetooth-dongle?

>Ulempen er at du skal splitte telefonen ad, for at få kortet ud, som er en
>irreterende fejl hos Nokia.

Det skal jeg ikke med en Bluetooth-dongle.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Andseman \(6400\)

Dato : 15-11-06 17:48

Det er heldigvis ikke et problem vi andre ikke har da jeg bruger SE, og der
sidder kortet i siden af telefonen og ikke i selve telefonen....

Fiks lille detalje som Nokia kunne lære lidt af....

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-11-06 21:45

> [...]

>sidder kortet i siden af telefonen og ikke i selve telefonen....
>
>Fiks lille detalje som Nokia kunne lære lidt af....

Du vil ikke svare på mine spørgsmål?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peer K

Dato : 15-11-06 19:13

Lasse Hedegaard wrote:

> Det ender nok med sådan en karl. I stedet for et kabel til
> synkroniseringen, så tænker jeg, at hun skal have en Bluetooth-dongle
> (USB) - hvad kan anbefales?

Jeg købte den billigste usb bluetooth dims, jeg kunne finde hos shg.dk -
fungerer uden problemer (XP).

Har iøvrigt en 6230, jeg skal af med..

Fra : Andseman \(6400\)

Dato : 15-11-06 20:53

Hvad skule den evt. koste den der 6230

Fra : Peer K

Dato : 15-11-06 23:55

Andseman (6400) wrote:
> Hvad skule den evt. koste den der 6230

Jeg ved faktisk ikke hvad den er værd, må jeg indrømme. Men det er vist
lidt offtopic her - send mig en mail