Hvilken mobil--N el. S
Fra : Capstardk

Dato : 28-10-06 16:01

Skal det være en Nokia eller Sony E.
Skal være holdbar og kunne holde godt på strømmen og mega bruger venlig mht.
sms, ring, musik, billeder m.m.

Hvad/hvilken anbefales.
/Cap

Fra : Carl Dragert

Dato : 28-10-06 17:14

"Capstardk" <capstardk@gmail.com> wrote in message
> Skal det være en Nokia eller Sony E.
> Skal være holdbar og kunne holde godt på strømmen og mega bruger venlig
> mht.
> sms, ring, musik, billeder m.m.
>
> Hvad/hvilken anbefales.

En S

Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 28-10-06 18:53

Sony E vil jeg sige:) Har haft nokia og vender mig aldrig til de totalt
hjernedøde ting der er i dem, hvorfor lave en multimedia telefon og så lave
den mono?

Og 3gp formatet bruger AMR så hvis du bruger kameraet til at lave en lille
video film så stinker lyden. Det virker som om det ikke er helt gennemtænkt,
men en designer der har set noget og sagt "hov det skal i vores nye model"
uden at kunne se at det ikke er helt anvendeligt.

Sony Ericsson er et godt bud, de gør sig da umage med at tingene kan bruges.
Og de fleste modeller er stereo samt har mp4 til optagelse og afspilning.

Og hvem i alverden finder på at sætte et kamera på med 1.23 megapixel
istedet for et 1.3 megapixel, hvad er besparelsen? Eller deres 2 megapixel
istedet for et 3 megapixel, hvis de ville være nyskabende skulle de da være
først på vognen.

Og så er der lige batteri tiden som jeg personligt synes er bedre på SE end
på Nokia.

Min personlige mening er at hvis det ikke var fordi Nokia var så store i
asien så kunne det være at de nok skulle oppe sig med at lave anvendelige
ting i deres modeller. For ikke at tale om at sætte prisen lidt ned på deres
tilbehør så de fik solgt mere, hvad hulen hjælper det at sælge et 512Mb MMC
kort til 475 kr. når de kunne have solgt 10 til en lavere pris.

Men tingene er ved at ændre sig LG og SE er ved at vinde andel i Asien og
det er Motorola også(men de er også bagefter).

--

Mvh Jan

"Carl Dragert" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> En S

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jesper

Dato : 28-10-06 22:07

On Sat, 28 Oct 2006 19:53:20 +0200, Thunder (4920 Søllested) wrote:

> Sony E vil jeg sige:) Har haft nokia og vender mig aldrig til de totalt
> hjernedøde ting der er i dem...

Tjah, der er min erfaring den stik modsatte.

Nokia har et talent for at lave gode og helstøbte kvalitets-telefoner
hvor selv de mest avancerede er nemme og logiske at betjene. Jeg har
aldrig haft en Nokia telefon som ikke holdt hvad reklamen lovede.
Sony-Ericssons telefoner er slet ikke dårlige, men når ikke helt samme
niveau. De har gode sider, men som regel er der også irriterende
småting ved dem som går mig på nerverne ved dagligt brug.

Og så er der designet - Ericssons lidt kantede Volvo-design kontra Nokias
organiske AlfaRomeo-kurver. Nokia'en ligger langt bedre i hånden, mens
Ericsson'en ligger bedre på et bord.

Med hensyn til batteri-tid, kamera-opløsninger og lydkvalitet, så har
begge mærker mange modeller. Og her gælder det at parametrene
varierer langt mere mellem "modellerne" end mellem "fabrikaterne".
F.eks. gælder det at en avanceret telefon med et stort display bruger
meget strøm og derfor får man kort batteritid (med mindre telefonen er
stor som Nokia 9300i/9500 der har plads til store 1500 mAh batterier og
derfor kan køre meget længe på trods af de avancerede funktioner).

Fra : Capstardk

Dato : 28-10-06 22:38

Hvad er jeres mening omkring Nokia 5500 kontra en SE750i

Fra : Jesper

Dato : 29-10-06 06:03

On Sat, 28 Oct 2006 23:37:52 +0200, Capstardk wrote:

> Hvad er jeres mening omkring Nokia 5500 kontra en SE750i

De to telefoner henvender sig ikke til helt samme publikum.

Omfanget af "normale" funktioner er nogenlunde ens, men Nokia 5500 har
nogle ekstra features særligt rettet mod friluft-folket. Først og
fremmest er den gummiarmeret og semi-vandtæt (ikke sådan at man kan
dykke med den, men man føler sig ikke utryg ved at bruge den i regnvejr).
Man er heller ikke bange for at tabe den på noget hårdt.

Desuden har den en bevægelses-sensor som gør at den kan fungere som
skridttæller, og som et kuriosum kan den læse modtagne SMS'er højt så
man er fri for at afbryde sin træning for at læse dem. Man KUNNE jo
selvfølgelig også bare vente med at læse dem til man er færdig med at
løbe....

SE750i mangler de særlige "frilufts-features", men er tilgengæld omkring
500,- billigere. Man får meget telefon for pengene med den pris den har i
øjeblikket.

Så det vigtigste spørgsmål er nok, om du har brug for Nokia'ens
modstandsdygtighed overfor elementerne eller ej? Hvis "ja", så er 5500
det eneste valg - hvis "nej", så sparer du en fem-hund ved at købe
SE750i.

Fra : Andseman \(6400\)

Dato : 29-10-06 07:04

Kvalitet kan vidst diskuteres.

Fra : Jesper

Dato : 29-10-06 14:47

On Sun, 29 Oct 2006 07:03:40 +0100, Andseman (6400) wrote:

> Kvalitet kan vidst diskuteres.

Det er nok mere korrekt at påstå, at kvalitet er en meget subjektiv
størrelse - hvilket jo også ligger i definitionen: "det du får" i
forhold til "det du forventede".

For mit eget vedkommende forventer jeg en hel del hvis jeg skal bløde
2-3000,- for en telefon...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-10-06 23:06

Capstardk skrev:

> Skal det være en Nokia eller Sony E.
> Skal være holdbar og kunne holde godt på strømmen og mega bruger
> venlig mht. sms, ring, musik, billeder m.m.
>
> Hvad/hvilken anbefales.

SE - fx. W800 som jeg har - eller K800, hedder den vist, som er nyere.
Hans

Fra : Kim J.

Dato : 28-10-06 22:32

Hejsa Cap,

"Capstardk" <capstardk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal det være en Nokia eller Sony E.
> Skal være holdbar og kunne holde godt på strømmen og mega bruger venlig
> [...]
Den er ikke nem, kommer det an på at bruge telefonen sammen med PC, hvad der
følger med til den, software mv. så er jeg nok mest til Sony E. Men prøv at
følg de andre tråde.

Begge modeller kan jo det hele, og de er også brugervenlige, sååå... smag og
behag tror jeg betyder meget.

Hygge hejsa
Kim J.