Computer spil på dansk
Fra : Doe

Dato : 29-09-06 18:32

Min mor har haft computer i længere tid og hun har p.t. et par kortspil -
kabala og lignende. Det er dog efterhånden lidt trivielt og jeg vil gerne
hjælpe hende med at finde andre spil men jeg kender ikke så mange danske
spil (altså med dansk tekst).

Hvad findes der af diverse danske kortspil, vidensspil m.v.? 3D-shootem m.v.
er ikke interessant så det skal være til et lidt ældre publikum men det
behøver ikke nødvendigvis kun være kortspil.

Fra : Mogens

Dato : 29-09-06 19:42

On Fri, 29 Sep 2006 19:32:20 +0200, "Doe" <doe@invalid.xyz> wrote:

> [...]
>er ikke interessant så det skal være til et lidt ældre publikum men det
>behøver ikke nødvendigvis kun være kortspil.

Hej

Har hun prøvet Kyodai Mahjong?
http://www.kyodai.com/
Det har min mor (64) spillet i adskillige år og det har
danske menuer. Jeg mener endda at det selv finder
ud af at starte op på dansk på en dansk Windows.

mvh Mogens

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 29-09-06 21:38

Hvis der er en lille detektiv i hende, vil jeg foreslå Mistænkt 1+2. Det er
rigtigt hyggelige spil.

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk

Fra : Doe

Dato : 29-09-06 22:15

> [...]
> danske menuer. Jeg mener endda at det selv finder
> ud af at starte op på dansk på en dansk Windows.

Jeg kigger på den, mange tak.

Fra : Bruno

Dato : 29-09-06 23:04

Doe wrote:
> [...]
> er ikke interessant så det skal være til et lidt ældre publikum men det
> behøver ikke nødvendigvis kun være kortspil.

Blackout - ældre dansk spil der stadig kan fås på biblioteket. Det er en
slags eventyr spil.

Mvh

Bruno

Fra : Rene Schnoor

Dato : 30-09-06 19:10

"Doe" <doe@invalid.xyz> skrev i en meddelelse
> [...]
> m.v. er ikke interessant så det skal være til et lidt ældre publikum men
> det behøver ikke nødvendigvis kun være kortspil.

Jeg har lavet et par kortspil der måske kunne være af interesse:

Olsen:

http://ramses2.dk/olsen.shtml

Og det lidt mere komplicerede Brus:

http://ramses2.dk/brus.shtml

Rene

Fra : Dr.Phil

Dato : 02-10-06 11:32

> [...]
> m.v. er ikke interessant så det skal være til et lidt ældre publikum men
> det behøver ikke nødvendigvis kun være kortspil.

Hvad med online spil på www.komogvind.dk ??

Der kan man spille Yatzy og Ludo og andre spil online mod andre...